כשהעולם עמד מלכת ביקורת סרט

The Day the Earth Stood Still Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "כשהעולם עמד מלכת":
"יבש וסתמי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Day the Earth Stood Still
משחק קיאנו ריבס, ג'ניפר קונלי, ג'ון האמם, ג'ון קליז, קאתי בייטס, גיידן סמית' במאי/ת סקוט דריקסון  
מדע בדיוני
ביקורת סרט לכשהעולם עמד מלכת מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"יבש וסתמי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע12.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די62.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות25.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מזמן לא היה סרט מדע בדיוני טוב על המסך הגדול. "כשהעולם עמד מלכת" לא משנה את תמונת המצב העגומה. מלבד מספר סצנות סבירות נראה ש"כשהעולם עמד מלכת" הוא סרט שנוצר עבור קהל ליברלי שמחפש מסרים מיופייפים ופחות פילוסופיות מדכאות, ראה "אודיסאה בחלל" או פנטסיות חורבן מבדרות כמו "היום השלישי". "כשהעולם עמד מלכת" הוא סרט שנופל בין הכיסאות ולא מספק את הסחורה המתבקשת כי סרט איכות אמיתי (הכי קרוב שהגיעו לכך היה במקרה של "שמש" או "המעיין") או בידור אפוקליפטי להמונים ("היום השלישי").מדובר בחידוש לקלאסיקת מדע בדיוני משנת 1951, על נחיתתו של חייזר בכדור הארץ יחד עם רובוט עצום מימדים. קיאנו ריבס מגלם את קלאטו, חייזר שנראה אנושי לחלוטין שהגיע למטרות שלום. כל מטרתו היא לאחד בין אומות העולם ולהפסיק את הלוחמה. לא חולפת שנייה והוא נורה ומת, אולם בעזרת הרובוט הענקי הוא חוזר לחיים. כאשר בני האדם מסרבים להקשיב לו הוא מבשר לבני האנוש שמאחר והם מסרבים להפסיק להלחם ולהרוס את כדור הארץ הוא יצטרך להחריב את האנושות כולה כדי להשאיר את כדור הארץ בחיים.
קיאנו ריבס בפנים חתומות, ג'ניפר קונלי בפנים מודאגות והילד הנודניק של וויל סמית' דורש בעיקר אגרוף מככבים בסרט הבינוני הזה שלא ברור מדוע הוא נעשה. הוא לא באמת מבדר, הוא לא באמת חכם והוא בעיקר מאוד, אבל מאוד מיותר. קונלי המגלמת מדענית היא ליהוק אמין. קיאנו ריבס מנצל את חסרונותיו כשחקן לתפקיד מוצלח של החייזר נטול ההבעה ואילו היד ג'יידן סמית כבנה החורג של קונלי מוכיח שלא רק הילדים הבלונדינים תוצרת הוליווד דורשים סטירה מצלצלת אלא שיש גם אפרו-אמריקאים צעירים נודניקים במיוחד.ג'ון קליז בתפקיד רציני שלא מצליח להשאיר חותם אבל אולי פותח לשחקן הבריטי הותיק פתח לקריירה יותר בוגרת בהמשך הדרך. קאתי בייטס מביכה באחד התפקידים הרעים שלה כשרת ההגנה האמריקאית. ורובוט ענק וחלליות מרהיבות על תקן שחקני משנה ממוחשבים. הבמאי סקוט דריקסון לא מצליח לעשות עם החומרים שיש לו בידיים שום דבר מעניין, בעיקר בגלל שהתסריט לא בדיוק מאפשר זאת. אם "כשהעולם עמד מלכת" היה סרט עצמאי שמשחק בז'אנרים ועושה זאת במקוריות היה אפשר אולי לסלוח לו.
הצרה היא שמדובר בהפקת ענק ששום דבר בה איננה מקורי, והניסיון לספק גם את הקהל האינטלקטואלי שבעיקר יעלה גיחוך, וגם את קהל הצעירים שרוצה לראות פעלולים ואסונות ובעיקר מעלה פיהוק, ולכן אפילו כיומית מוצלחת המוצר הזה כושל במשימתו.
כשהעולם עמד מלכת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: דב ישראליגיל: 3524/03/2011 16:13:06
6/10אייקון ציון
The Day the Earth Stood Still אחלה אפקטים,מעבר לזה אין הרבה בסרט הזה,סוף הסרט קצת מוזר.
שם: יואב גגיל: 3721/03/2009 19:24:35
1/10אייקון ציון
זאנר המדע הבדיוני הולך ונעלם, ואם לשפוט על פי המביכון "העולם עצר מלכת" - אני בעד שהוא יימוג סופית. סרט עלוב, משעמם וילדותי - עמוס לעייפה בגיבובים אקולוגיים מטופשים. קיאנו ריבס דרך אגב לא נראה טוב. הייתי אומר שלפני עשר שנים (אז יצא הסרט "מטריקס") התרחשה פלישה חוצנית לגופו.... מהסרטים הגרועים של השנה. לא מומלץ!!!
שם: קורל מורגיל: 1417/01/2009 18:20:50
9/10אייקון ציון
אחלה סרט !!! די נהנתי אחלה אפקטים! מומלץ!!!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מדע בדיוני
זמן Old 2021
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט