1) סרטי אנימציה לא חייבים להיות מיועדים קודם כול לילדים קטנים בזמן החגים או החופש הגדול, נראה לי שמהסרט הזה ההורים יהנו הרבה יותר. "רנגו" מתבסס הרבה יותר על תסריט מוצלח ולעיתים מבריק. ג'ון לוגאן התסריטאי של "גלדיאטור", "הסמוראי האחרון", "הטייס" הוא גם התסריטאי של: "מסע בין כוכבים: נמסיס", "מכונת הזמן", "עטלפים" וסרט הטלוויזיה המעולה "RKO281". נראה שהשילוב הנדיר של האיש שעומד מאחורי תסריטים של סרטים רציניים שגם מתפרנס מכתיבת סרטי FUN בדיוניים ושהוא גם מחזאי עטור שבחים שאף זכה בפרס הטוני הוא סוד קסמו האמיתי של "רנגו".
[*]
2) המערבון לא איבד מחינו ואחרי ההצלחה הגדולה של "אומץ אמיתי" סרטם האחרון של האחים כהן, מגיע "רנגו" ומגיש לנו מערבון ספגטי עמוס הומור כאשר בתפקידים הראשיים עכברים, נחש, צב ולטאה מבולבלת בנעליו של איסטווד. ממש כמו בסרטים של הקלאסיים שקלינט איסטווד צילם באיטליה תחת שרביטו של סרג'ו לאונה. גם כאן העלילה עוסקת בזר מסתורי נטול זהות שמגיעה לעיירה שתושביה נמצאים במצוקה בגלל שהיא נשלטת על ידי בריונים אלימים וחסרי מצפון. לעומת איסטווד השקט והקשוח כאן הגיבור מזכיר יותר את וודי אלן אבל בהמשך הוא יגלה את האיסטווד שנמצא בכול אחד מאתנו.
[*]
3) מי היה מאמין שהבמאי של "מלכודת עכברים" הקליל עם נתן ליין, יהפוך לאחד הבמאים החשובים והמשפיעים בהוליווד. אחרי שביים את "הצלצול" - הרימייק המאוד מצליח לסרט האימה היפני, והסרט המשמים "המכסיקני" עם ג'וליה רוברט ובראד פיט, הוזמן גור ורבינסקי לביים את "שודדי הקריביים" הראשון והכייפי. שני האחרונים בסדרה היו בעיקר סבל גדול. בין הסרט הראשון לשני הוא ביים דרמה קטנה בשם "איש מזג האוויר", לדעתי הסרט הטוב ביותר שלו עד היום. ועכשיו הוא החליט ללכת נגד הזרם וליצור סרט אנימציה ללא תלת מימד שמצליח יותר מכול סרטי האנימציה האחרים. מה שמוכיח שלמרות מלכודת הדבש של דיסני וג'רי ברוקהיימר, ורבינסקי מצליח לברוח גם מהמלכודת של הקריביים ומוכיח לכולם שהוא יכול לעשות כסף ולא לאבד את היושרה שלו כאמן.
[*]
4) לעומת ורבינסקי, ג'וני דפ הכוכב של "רנגו" ושל ארבעת סרטי שודדי הקריביים, (את הרביעי נצטרך לסבול כנראה בקיץ 2011), נמצא במצב הרבה יותר רע. הוא ממשיך לעבוד עבור ג'רי ברוקהיימר ודיסני, ממשיך למחזר את השטיקים שפעם היו מקסימים והיום נראים מביכים. השחקן בעל הפנים העצובות שגנב לבבות בסרטים קלאסיים כמו "חלום אריזונה", "נער שוליים" ו"מה אוכל את גילברט". כנראה איבד את זה לחלוטין. ב"אליס בארץ הפלאות" הוא גילם את "הכובען" שבעיקר היה נודניק. ואילו ב"תייר", מישהו בכלל טרח לראות את "התייר"? אולי אחד האסונות הקופתיים והביקורתיים הגדולים של השנה החולפת.
[*]
למזלנו הרב, דפ רק מדבב בסרט "רנגו" וזו כבר הקלה אחת גדולה. סביבו נמצאים צוות שחקנים מוכשר לא פחות, ביניהם: טימותי אוליפנט ,אביגיל ברסלין , אלפרד מולינה , איילה פישר , נד ביטי , בילי ניי , ריי וינסטון , הארי דין סטאנטון שבעזרת קולם וכשרון המשחק שלהם מעניקים עוד נופך ליצורים המשעשעים שכולם הן סוג של מחווה לדמויות סטריאוטיפיות וקלאסיות מסרטי המערבונים. בסוף הסרט יש התייחסות ישירה לאחד מהכוכבים הבלתי מעורערים של הז'אנר.
הסרט עצמו שעלילתו לכאורה פשוטה מכיל ביקורת אנטי קפיטליסטית חריפה. הוא עמוס בהפתעות סוריאליסטיות לחלוטין, אם זו המחווה המהירה ל"פחד ותיעוב בלאס ווגאס" כבר בתחילת הסרט, או הדג המעופף בסצנת ההזיה וכמובן הארמדיל הדרוס. שלא נדבר על שפע הסיטואציות הלא שגרתיות שהתסריט המפתיע עמוס בהם, מה שמאפשר לקהל צופים בוגר ומתוחכם להנות הרבה יותר מהסרט.
ההנאה של הילדים ושל אנשים בוגרים שאינם מבינים בקולנוע לא תפגע גם בלי ידע קודם, כי למרות שמדובר בסרט אנימציה ובלתי אפשרי לראות את פני השחקנים והיוצרים שמאחורי הקלעים, התחושה המרכזית שעוברת ממסך הקולנוע לכיוון הצופים באולם שכול העוסקים במלאכה פשוט נהנו ליצור את הסרט הזה, וזה כבר בונוס גדול מאוד.