חדשות קולנוע וסרטים

סקירת הסרטים בפסטיבל חיפה 2013

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
פסטיבל הסרטים הבינלאומי המתקיים בפעם ה- 29 יפתח בטקס חגיגי ביום חמישי ה - 19 בספטמבר עם הקרנת הסרט "כנס העתידנים" בבימוי של ארי פולמן ובכיכובה של רובין רייט. הפסטיבל ינעל ב - 28 בספטמבר עם הקרנת הסרט המדובר "כוח משיכה" של הבמאי המכסיקני אלפונסו קוארון ובכיכובם של ג'ורג' קלוני וסנדרה בולוק.

[*]

"כנס העתידנים" הוא סרטו החדש של הבמאי ארי פולמן שסרטו "וואלס עם באשיר" זכה בפרס הסרט הזר בטקס גלובוס הזהב 2008 והיה מועמד לאוסקר. "כנס העתידנים" היה סרט הפתיחה של מסגרת 'שבועיים של הבמאים' בפסטיבל קאן 2013 .רובין רייט מגלמת את עצמה, שחקנית הוליוודית, המקבלת הצעה בלתי צפויה: אולפני מיראמאונט מציעים לסרוק את כל כולה אל תוך המחשבים שלהם ולרכוש את הבעלות על דמותה. בתמורה, ייאסר על רובין להופיע והאולפן יוכל לעשות איתה סרטים ככל העולה על רוחו בטכנולוגייה מתקדמת. רובין חותמת על החוזה כדי שתוכל לתת לבנה החולה את כל הדרוש לו. עשרים שנה חולפות והעולם נשלט על ידי מיראמאונט נגאסקי, כיום תאגיד תרופות ששולט בכפיה על כל רגשותינו. לרובין יש אפשרות לחזור אבל בגיל 63, אחרי שנחרטה בדימוי כצעירה נצחית היא באמת יכולה לחזור? זהו סרט מורכב, מרשים מבחינה ויזואלית ומספק חוויה קולנועית ייחודית מסוגה.

מסגרת מסקרנת חדשה בפסטיבל היא "טרוף בחצות" סוג של העתק לא נועז מדי של המסגרת המדהימה המתקיימת בפסטיבל הבינלאומי של טורונטו "Midnight Madness". לעומת טורונטו הסרטים לא ממש מציגים בחצות אלא ב 22:30 או ב 23:00. במסגרת התוכנית יוקרנו ארבעה סרטים בשניים מהם צפיתי ולמרות הנושאים הטעונים מדובר ביצירות שרחוקות מלהיות מטורפות באמת.

[*]

"אנחנו מה שאנחנו" הוא אדפטציה אמריקאית לסרט פולחן מכסיקני על משפחת קניבלים המתגוררת בצפון מדינת ניו יורק בעיירה נדחת וענייה. כאשר סודות המשפחה מתחילים לצוף מעל לפני הקרקע האב ובנותיו יצטרכו להתמודד עם ההשלכות של מעשיהם. מדובר בסרט אווירתי ביותר לעיתים אפילו פיוטי אבל כל אלו נגדעים כאשר האלימות פורצת ומערערת את פני השטח. דמיינו את טרנס מאליק (עץ החיים, ימים ברקיע) מביים סרט על משפחת קניבלים. בהחלט סרט שכדאי לראות.

[*]

הסרט השני הוא "סיימון קילר" של הבמאי/תסריטאי/מפיק אנטוניו קמפוס ובכיכובו של בריידי קורבט (מלנכוליה) על צעיר אמריקאי שחברתו זרקה אותו אחרי חמש שנים. הוא מגיע לבד לפריס, מסתובב כמו זומבי בלי שום כיוון והגיון. ויקטוריה היא זונה צעירה וטובת לב הנסחפת אחרי התייר הסהרורי שרק הולך ומסבך אותה במזימות הונאה שהוא רוקח ובשקרים שרק הולכים ומצטברים. למרות שהסרט הוקרן בפסטיבל קאן יש בו משהו סטודנטיאלי וראשוני שלא ממש מתפתח ליצירה מורכבת אבל הסרט עצמו עדיין מצליח לסקרן וישאיר את הצופה במתח.

מסרטים המיועדים לחובבי קולנוע אפל נעבור לסרטים שחובבי טלנובלות יוכלו להתמוגג מהם:

[*]

מספרד מגיע הסרט "15 שנה ועוד יום", דרמה משפחתית חביבה וחינוכית המיועדת להורים ולילדיהם הנמצאים בגיל הנעורים. השחקנית הכושלת מרגו מגדלת לבד את בנה ג'ון ומרגישה שהיא מאבדת שליטה על הנער העצמאי והמרדן. כאשר הוא מסולק מבית הספר ואחרי שרצח את הכלב של השכן, מרגו שולחת אותו לחיות עם סבו הקשוח מקס המתגורר בעיירת קיט על החוף. אבל גם בעיירה השקטה ותחת השגחתו של הסבא הקפדן והנוקשה, ג'ון שוב מסתבך בצרות. קל להבין מדוע הסרט זכה בפרס חביב הקהל בפסטיבל הקולנוע במלגה 2013. מדובר בסרט חביב שיגרום לקהל שאיננו מחפש יצירות מופת מאתגרות להתמוגג מעונג.

[*]

ברזיל היא גם ארץ שמספקת תכנים רבים לחובבי הטלנובלות וממנה מגיע הסרט "לגעת בירח" של הבמאי הותיק ברונו בארטו (דונה פלור נשואה לשניים, דיילת בעננים) שהוקרן בפסטיבלים החשובים של טרייבקה וברלין וזכה, בצדק, בפרסים בפסטיבלים הגאים המובילים בסן פרנסיסקו, לוס אנג'לס וטורונטו. מדובר בדרמה תקופתית המתרחשת בשנות ה-50 ומבוססת על סיפורה של המשוררת זוכת פרס הפוליצר, אליזבת בישופ הניו-יורקית. בישופ מגיעה לברזיל לבקר את מארי, חברה מימי הקולג' בתקווה שהיא תצליח להשתחרר מהמחסום היצירתי שפקד אותה. להפתעתה היא מתאהבת בבת זוגה של מארי, הארכיטקטית הברזילאית המפורסמת לוטה סוארס. השחקנית מירנדה אוטו (שר הטבעות, מלחמת העולמות) מגלמת את בישופ ואילו כוכבת הטלנובלות הברזילאית גלוריה פירז מגלמת את לוטה. אוטו מאופקת ופירז מספקת הופעה גדולה מהחיים, לעיתים גדולה מידי. הפסקול מורכב ממוסיקה ברזילאית משכרת והנופים המסחררים של ריו דה ז'נרו מספקים בריחה ראויה לחלוטין מהרחוב החיפאי הקייצי.

[*]

"הנשר עובר" הוא סרטו של הבמאי ג'ון סו-איל הקוריאני הנחשב לאחד הבמאים העצמאיים המובילים במדינה המפורסמת בסרטי הפעולה הגרנדיוזים שהיא מפיקה. הסרט הזה הוא בדיוק ההפך. מדובר ביצירה מינורית שעוסקת ברגשות אשם, חרטה ומחילה. העלילה בקצרה עוסקת בכומר קתולי המנהל מערכת יחסים לא בריאה במיוחד עם אחת הנערות תחת חסותו. כאשר היא נרצחת בדרכה הביתה מן הכנסייה הוא מנסה ליצור קשר עם אחותה הבוגרת של הנערה ולהציע נחמה, מה שמוביל אותו לצאת למסע שבסופו אולי תמצא גאולה. מדובר בסרט מאופק, סגפני ולא פשוט לצפייה אבל החוויה שהוא מותיר חזקה.

[*]

עצמאי נוסף הפעם מארה"ב הוא "עתיד מזג האוויר" סרט הביכורים של הבמאית ג'ני דלר, המתאר שלוש דורות של נשים השייכות לשולי החברה האמריקאית. סבתא חובבת אלכוהול וסיגריות, אמא שחולמת על קריירה בהוליווד והנכדה, תלמידה מצטיינת המתעניינת באיכות הסביבה ויוצרת קשר יוצא דופן עם המורה למדע. דווקא הצעירה בחבורה היא הבוגרת והאחראית מכולן. אדלר גייסה לסרטה צוות שחקניות מוצלח כגון איימי מאדיגן הותיקה, לילי טיילור הנפלאה והתגלית הצעירה פרלה הייני-ג'רדין. בעזרתן ובעזרת שאר השחקניות והשחקנים וויליאם סאדלר ומארין אירלנד הנהדרים הסרט הופך למעדן קטן ומתוק.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט