חדשות קולנוע וסרטים

פסטיבל ירושלים, סקירות: "המתים של יפו", "הנוסע השמיני: מקורות" ועוד

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
כתבי האתר ממשיכים לסקר סרטים מפסטיבל הקולנוע בירושלים, והיום: סרטו החדש של הבמאי הוותיק רם לוי, הסרט הדוקומנטרי על יצירת המופת "הנוסע השמיני", סרט הארט-האוס סיני המצליח בכל הזמנים "מסע ארוך אל תוך הלילה" וסרטו של אוליביה אסייאס "חיים כפולים"
מסע ארוך אל תוך הלילה

מבקרת: מישל צ'יקו

סרטו השני באורך מלא של הבמאי הסיני בי גאן. הסרט מלווה את מסעו של הבלש לו הונגוו החוזר לעיר הולדתו בעקבות מותו של אביו בעודו מבקש לתור אחר אהובתו שנעלמה וממשיכה לרדוף אותו. הסרט מציע חווית צפייה מרתקת המשלבת אלמנטים סגנוניים וז'אנריים היוצרים מעין פילם נואר מודרני ויפהפה. לאורך המסע אנו מלווים את חוויותיו וזכרונותיו של הבלש, קפיצה בין מקומות, זמנים וקווי עלילה המתחברים ומתמזגים לקראת חלקו השני של הסרט- בו הקהל מתבקש להרכיב את משקפי התלת מימד (נוסף על כל הוירטואוזיות הסגנונית יש גם תלת מימד!) ולצפות בשוט מרהיב של 59 דקות המסכמות את המסע הארוך שחווינו במשך כל הסרט.

מעבר ליופיו הויזואלי, בין הדברים שיותר אהבתי בסרט הוא העובדה שהוא אינו מזלזל באינטיליגנציה ובזיכרון שלנו כצופים. הסרט עמוס בדימויים, קווי עלילה וקפיצה בין זמנים החוזרים על עצמם שוב ושוב לאורכו בצורות שונות ומעצבים את דרך הבאת הסיפור בצורה מרתקת. הסרט אינו מפחד לאפשר לדמויות ולסיפור לפעול בצורה מסוימת שתגרום לנו להבין בדיוק על מה מדובר גם מבלי להאכיל אותנו בכפית, דבר שמאפשר (לפחות עבורי) חוויה צפייה מספקת הרבה יותר.



חיים כפולים

מבקר:אלעד שלו

אם נואה באומבך וודי אלן היו עושים ילד בצרפת, ומעשירים אותו במידע על עולם הוצאות הספרים, כך פחות או יותר היה נראה פרי אהבתם. סרטו החדש של אוליבייה אסיאס, בכיכובם של ז'ולייט בינוש וגיום קאנה, הוא מסוג הסרטים שנדמים צרפתיים בכל הווייתם ומיועדים לקהל בורגני ומשכיל שנהנה משיחות פסבדו-אינטלקטואליות ודיאלוגים בלתי נגמרים מתובלים בפרשיות אהבה. התוצאה מייגעת לעיתים,אך גם שנונה ומהנה למדי לחובבי הסגנון.

הקרנה נוספת: שבת (3.8), 18:45, יס פלאנט 2 ירושלים

המתים של יפו

מבקרת: מישל צ'יקו

סרטו החדש של יוצר הסרטים הוותיק רם לוי והראשון שלו המיועד ישירות למסך הגדול, הוקרן לראשונה בפסטיבל כחלק מתחרות הקולנוע הישראלי העלילתי הנערכת במסגרתו. הסרט, המבוסס על פי תסריט שכתב גלעד עברון, מתאר את סיפורם של שלושה אחים קטנים ויתומים אשר הוברחו בצורה בלתי חוקית אל גבולות מדינת ישראל כדי לגור עם קרוב משפחה רחוק (שאינו מודע לקיומם) המתגורר ביפו. הסרט מציג ביקורת חברתית קשה, ומשלב דימויים שונים העוסקים ביחסים בין רשויות החוק לבין מוסר.

לדעתי קיים אלמנט רפלקסיבי אשר התפספס מעט. הסרט מציג עלילת צד המציגה סט צילומים של סרט בריטי העוסק בתקופת המנדט ביפו ומראה כיצד הדימוי קולנועי יכול להיקרא בצורות ובדרכים שונות. הדרך שבה בחר לוי להציג לאורך הסרט את אותה הסיטואציה מכמה נקודות מבט מהווה כאלמנט המקורי היחידי בסרט, שמבחינה סגנונית לא מחדש הרבה מעבר לכך.



הנוסע השמיני: מקורות

מבקרת: מישל צ'יקו

"הנוסע השמיני", היצירה הקולנועית של הבמאי רידלי סקוט שהפכה לדימוי קולנועי אייקוני ולאחד הסרטים המשמעותיים ביותר בהיסטוריית היצירה הקולנועית – עדיין נטוע עמוק בעולם התרבותי בן ימינו גם אחרי 40 שנים. כעת סרט תיעודי של אלכסנדר פיליפ מבקש לעסוק במקורות הרבים שהיוו השראה לפיתוח הסיפור שכתב התסריטאי דן אובאנון. גם אם אתם לא מהמעריצים הגדולים של "הנוסע השמיני"- כדאי מאוד לראות את הסרט הזה.

הסרט מציג את הכמות הענקית של ההשפעות על בניית הסיפור - החל מהשפעות הנובעות מהתרבות המצרית, המיתולוגיה היוונית או חוברות קומיקס וספרי אימה של הסופר האמריקאי ה.פ לאבקראפט ובכך מעידים על כוחו של סיפור להתפתח ולהתהוות לכדי משהו אפי, כמו סיפורו של הסרט "הנוסע השמיני". מעבר לכך, הסרט עוסק בייחודיות של "הנוסע השמיני" כסרט מדע בדיוני, ביחס לסרטים אשר קדמו לו שביקשו לעסוק בנושאים דומים, ובודק כיצד שוני זה שינה את התייחסות הקולנוע ההוליוודי כלפי ז'אנר המדע בדיוני והחייזרים.

[*]
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט