חדשות קולנוע וסרטים

נחשפו הסרטים הבינלאומיים שישתתפו בפסטיבל חיפה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
"Skin" של גיא נתיב יזכה לבכורה ישראלית, סרטו של אדוארד נורטון "עיר יתומה" ינעל את הפסטיבל וסרטים זוכי פרסים מפסטיבלי הקולנוע בברלין, ונציה, סאנדנס ועוד ייקחו חלק בתחרויות השונות. סך הכל 200 סרטים יוקרנו בהקרנת בכורה בפסטיבל שייערך בין 12-21 לאוקטובר
פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-35 בחיפה חשף היום (שני) את הסרטים שיוקרנו במסגרת התכנית הבינלאומית שלו. הפסטיבל, שיתקיים בחול המועד סוכות בין התאריכים 12-21 לאוקטובר, יציג השנה תכנית מגוונת של כ-200 סרטים בהקרנות בכורה בישראל, ביניהם סרטים נבחרים וזוכי פרסים מהפסטיבלים המובילים בעולם, שיוקרנו במסגרות התחרויות הבינלאומיות בפסטיבל חיפה: "עוגן הזהב", "כרמל" ו"בין יהדות לישראליות", רסטורציות חדשות של קלאסיקות קולנועיות וסרטי מאסטרים, קולנוע קולינרי, קולנוע תיעודי בינלאומי, תערוכת מציאות מדומה בינלאומית עם 45 סרטי VR-AR , אירועי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה ועוד.

הסרט "עיר יתומה" (Motherless Brooklyn) בבימויו של אדוארד נורטון ינעל את הפסטיבל. הסרט בכיכובם של אדוארד נורטון, ברוס ויליס, אלק בולדווין, ווילם דפו ולזלי מן, יוקרן בבכורה בישראל, אחרי הפרמיירות העולמיות בפסטיבלי טורונטו וניו יורק . מדובר בדרמת פשע אמריקאית שגיבורה הוא בלש פרטי בודד הסובל מתסמונת טורט, היוצא למסע אישי בעקבות רוצח, בניו יורק של שנות ה-50. התעלומה מובילה אותו ממועדוני ג'ז אפלוליים בהארלם דרך שכונות העוני של ברוקלין, אל המשרדים המפוארים של אנשי הבורסה החזקים ולפתחו של האדם המסוכן ביותר בעיר. סרט הפתיחה של הפסטיבל שהוכרז בשבוע שעבר יהיה "פורד נגד פרארי".

[*]

(תמונה מתוך סרט הסיום "עיר יתומה". צילום התמונות בכתבה: יח"צ)

בנוסף יוקרנו בפסטיבל סרטים נבחרים וזוכי פרסים מהפסטיבלים המובילים בעולם: "סקין‌" - ‌ ‌הסרט‌ ‌הארוך‌ ‌של‌ גיא‌ ‌נתיב‌‌ הבמאי‌ הישראלי ואשתו ‌‌ג׳יימי‌ ריי‌ ‌ניומן‌,‌ ‌זוכי האוסקר על הסרט הקצר בעל השם הזהה. הסרט בכיכובו‌ ‌של ג'יימי בל ‌זכה‌ ‌לביקורות‌ ‌נלהבות‌ ‌ולהפצה‌ ‌בארה"ב‌. "המגדלור" של הבמאי רוברט אגרס בכיכובם של ווילם דפו ורוברט פטינסון זוכה פרס "בחירת המבקרים" בפסטיבל קאן, "לב שקט" (Blackbird), רוג'ר מיצ'ל עיבד את הדרמה של בילה אוגוסט, עם השחקניות סוזן סרנדון וקייט וינסלט, "ג'ודי" סרט על קסמה הנצחי של ג'ודי גארלנד (רנה זלווגר), שהוקרן בבכורה בטורונטו.

[*]

(מתוך הסרט "סקין") עוד יוקרנו: "שנות חיינו היפות" קלוד ללוש מאחד מחדש את השחקנים האיקונים אנוק איימה וז'אן-לואי טרנטיניאן, 53 שנה אחרי הסרט המקורי "גבר ואישה" שיוקרן גם בחיפה, "סמטת הדובדבן מס' 7" סרט האנימציה של יופן מהונג-קונג, שזכה‌ ‌לתשואות‌ ‌הקהל‌ והביקורת‌‌ ‌‌ואף‌ ‌זכה‌ ‌בפרס‌ ‌התסריט‌ ‌בפסטיבל‌ ‌ונציה‌. "סיברג" - הסרט בכיכובה של קריסטן סטיוארט בתפקיד השחקנית הצרפתייה, ג'ין סיברג, "ילד דבש", סרטה של הבמאית הישראלית עלמה הראל, על סיפור חייו של השחקן שיה לה -באף שגם מככב בו. הסרט זכה בפרס מיוחד של חבר השופטים בפסטיבל סאנדאנס.

שיה לה-באף גם מככב בסרט נוסף בחיפה: "חיים אחרים" (The Peanut Butter Falcon) לצד דקוטה ג'ונסון, הסרט הזוכה בפרס חביב הקהל בפסטיבל SXSW. "התקופה היפה בחיי", סרטו של ניקולס בדו, בכיכובם של דניאל אוטיי, פאני ארדן וגיום קאנה, יפתח את תחרות "כרמל" הבינלאומית בחיפה, לאחר הבכורות בקאן ובטורונטו. בנוסף יוקרנו הסרטים "פיראנות" של קלאודיו ג'ובאנזי, המבוסס על רב המכר של רוברטו סביאנו ("גומורה"), זוכה פרס התסריט בפסטיבל ברלין ו" ג'ירפה " של קאנטמיר בלאגוב, זוכה פרסי הבימוי ופיפרסקי - 'מבט מסוים', פסטיבל קאן.

[*]

(מתוך הסרט "פיראנות")

במסגרת המאסטרים יוקרן עותק דיגיטלי חדש ומשוחזר לסרטו האמריקאי של הבמאי אבי נשר "חוקר המס" בכיכובם של ג'ו פנטוליאנו ("הסופרנוס") ואליזבת' ברקלי ("נערות שעשועים") ותתקיים הקרנה מיוחדת במלאות 20 שנה לסרט "קדוש" של עמוס גיתאי. כן תתקיים מחווה לבמאי הנס פטר מולנד, גדול במאי נורבגיה, עם הסרטים "יוצאים לגנוב סוסים" ו"בסדר ההעלמות".

בנוסף יוקרנו סרטו החדש של הבמאי הצרפתי הוותיק אנדרה טשינה "להתראות לילה" בכיכובה של קתרין דנב עוסק בתופעה המתרחבת של אסלאמיזציה באירופה, "מר ג'ונס" - סרטה של הבמאית אניישקה הולנד, בכיכובו של ג'יימס נורטון, "הבוגד" - סרטו של הבמאי האיטלקי מרקו בלוקיו, "אורח של כבוד", סרטו של אטום אגויאן ו"ורדה על אנייס" - פסטיבל חיפה נפרד מאנייס ורדה, שהלכה השנה לעולמה, באמצעות סרטה האחרון שהוא מכתב פרידה מצולם של הבמאית למעריציה.

[*]

(מתוך הסרט "ורדה על אנייס")

סרטים בולטים שיוקרנו במסגרות נוספות בפסטיבל: מסגרת 'טירוף בחצות' עם הסרטים "זומבילנד 2", "הבקתה" ו"אמנות ההגנה העצמית", מסגרת 'חיפה קלאסיקס' עם "פרסיליה מלכת המדבר" ו"נערות שעשועים", מסגרת תיעודית עם "טרנטינו: שמונת הראשונים" ו"עזה" וקולנוע לכל המשפחה עם "רמי – ילד של אף אחד" ו"בינטי".
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט