חדשות קולנוע וסרטים

בחירות 2021: מצעי המפלגות בתחום התרבות, הקולנוע והטלוויזיה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מחר נלך בפעם הרביעית לבחירות. לצד המאבק בין גוש נתניהו למתנגדיו, חזרנו לבדוק מה מציעות המפלגות בתחום התרבות - בדגש על תחום הקולנוע והטלוויזיה. איזו מפלגה מבטיחה להשקיע בקרן לייצוא תכני קולנוע וטלוויזיה ישראליים מיליארד ש"ח, מי מבטיחים להגדיל את סכומי התמיכה בחוק הקולנוע, מי רוצים להקים ערוץ טלוויזיה מסחרי בערבית ואלו מפלגות כלל לא טרחו להתייחס לנושא התרבות?
תקווה חדשה – כדי להחיות את עולם התרבות ולהחזיר את הציבור לתרבות, אנו נייעד תקציב מיוחד לרשויות המקומיות שיאפשר להן להעניק לתושבים כרטיסים מוזלים לפעילויות תרבותיות מגוונות. בדרך זו נעודד את הציבור לצרוך תרבות ונניע את תעשיית התרבות מחדש וביתר שאת. נקפיד על חופש הביטוי וחופש היצירה שהם תנאי יסוד בקיומה של תרבות איכותית. נייצר שיתוף פעולה עם גופים פרטיים ישראליים בשוק הטלוויזיה והקולנוע ונקים קרן לייצוא תכנים ישראליים לעולם. נעשה זאת על ידי מתן תמריצים ופריסת רשת ביטחון להשקעות בתחום. נשקיע בקרן מיליארד ש”ח תוך 5 שנים במטרה להפוך את ישראל ליצואנית תרבות בתחום הקולנוע והטלוויזיה.

יש עתיד - קידום ועידוד התרבות והיצירה בישראל הוא יעד יסוד שהציבה יש עתיד. אנו מאמינים שחברה יוצרת, נאורה ומשכילה, דמוקרטית ושוויונית מחויבת להשקיע בפיתוח התרבות והאומנות, לא פחות מאשר בביטחון, בחינוך וברווחה. יש עתיד תפעל לעידוד התרבות ולמתן תמיכה ליוצרים, להבטחת חופש היצירה ולמתן ביטוי למגוון התרבותי של החברה בישראל, להשקפות השונות בתוכה ולערכי היסוד של החברה הישראלית ולהבטחת האפשרות לכל אדם ליהנות מתרבות ומאומנות.

בתוך כך, נביא לגיבושה וליישומה של מדיניות תרבות ואומנות ארוכת טווח, יעילה ומקצועית, העונה על צרכי מוסדות התרבות לאורך זמן, תוך מתן אפשרות תכנון והסתמכות לטווח ארוך ליוצרים ולמוסדות התרבות הקיימים והעתידיים. כדי לממש את כל אלה תפעל יש עתיד להכניס לקווי היסוד של הממשלה החדשה שתקום את ההתחייבות לקידום עולם התרבות על בסיס העקרונות הבאים: הגדלת תקציב התרבות לאחוז מתקציב המדינה, דאגה לרווחתם של יוצרים עצמאיים ועובדי עולם התרבות, העצמת המועצה הישראלית לתרבות אומנות, חינוך לתרבות, קידום התרבות הישראלית בעולם, שמירה על חופש הביטוי.

[*]

כחול לבן - כחול-לבן מאמינה כי יצירה תרבותית מגוונת ועשירה היא נכס צאן ברזל חברתי וחלק חיוני מקידום מעמדה של ישראל בעולם. אנו מאמינים כי תפקידה של הממשלה הוא לסייע לתרבות ולעזור לה לשגשג, ואסור לשלטון להתערב בתוכני התרבות ולנסות להכפיף אותם לרצונו. נקדם תרבות מגוונת וחופש יצירה מתוך הכרה בחשיבות התרבות לקידום השיח והחשיבה בחברה הישראלית.

נגדיל את התמיכה באומנים ובמוסדות התרבות ונדאג לייצוג של רפרטואר מגוון. נמסד את הסיוע להפצתה בחו"ל של התרבות הישראלית, המשמשת כשגרירה מעולה של ישראל. נתמוך בשידור הציבורי שיהיה חופשי, דעתני ואיכותי. נקדם באופן מיוחד את התרבות בפריפריה ונסייע לקבוצות תרבות, אומנות ותיאטרון שיקבעו את מקום מושבן הקבוע בצפון או בדרום. נשלב חינוך לאומנות וליצירה במערכת החינוך. נתמוך בקולנוע ישראלי חופשי, ער ותוסס ונגדיל את סכומי התמיכה הקבועים בחוק הקולנוע. הרשימה המשותפת - הרשימה המשותפת תפעל למען תמיכה ופיתוח התרבות והאמנות ללא אפליה או הדרה, והיא מדגישה את הצורך לשמור על מעמדה של השפה הערבית כשפה רשמית, על הזכות לעצמאות תרבותית, לעידוד יוזמות שמטרתן לפתח את התרבות הערבית ולזקק את זהותה תוך שמירה על עצמאותה. היא תפעל באמצעות הכנסת ובשטח כדי לדחוף את הממשלה והמשרדים הנוגעים בדבר לשאת באחריותם ולממן את הפעילות התרבותית הערבית בצורה ההולמת את שיעורם בכלל האוכלוסייה.

ישראל ביתנו - תרבות היא צורך קיומי וחיוני, היא חובה ובריאה לנפש. התרבות זורמת בדמנו ואנו מתחייבים לפעול למענה בפעולות הבאות: השמת אנשי מקצוע מובילים בתפקידי מפתח במשרד התרבות. הגדלת שיעורי תרבות בבית הספר. תמריצים למורי תרבות שילמדו בפריפריה. מתן דגש ותמריצים על יצירה תרבותית מקורית. הקמת גוף ארצי מרכזי עם תקצוב ייעודי לקידום העתודה התרבותית בארץ ובחו"ל. חיזוק האמנים והיצירה כשגרירים מובילים בעולם. הגדלת אחוז התמיכה במוסדות התרבות המהווים את המסגרת העיקרית לעשייה האמנותית בישראל. החלת פרויקט "סל תרבות ארצי" על כל התלמידים בישראל, והכללת החינוך לצריכת תרבות במסגרת לימודי הליבה. הקמת מכון לייצוא תרבות ישראלית כמקובל במדינות רבות, שיפעיל את תחום יצוא התרבות הישראלית ויפעל להעמיק את נוכחות התרבות הישראלית על כל גווניה ברחבי העולם.

[*]

מרצ - העשייה התרבותית על תחומיה השונים יוצרת את מיטב הנכסים הרוחניים של החברה הישראלית, ומהווה מרכיב מרכזי בקביעת איכות חייה, עיצוב דיוקנה, זהותה וייחודה. על המדינה מוטלת האחריות לפיתוח התרבות ולעידוד יצירה מקורית, חופשית ובלתי תלויה בממסד, ומחובתה להגן על יוצרים ואמנים שתורמים לתרבות. מרצ תפעל לקידום הנושאים הבאים: ● מניעת חקיקת חוק ”נאמנות בתרבות“ ● הגדלה משמעותית של התקציב המופנה לתחום התרבות, במטרה להתקרב לסטנדרט המקובל במדינות המערב ● הקמת רשות לאומית לאמנות ותרבות ● הגנה על זכויותיהם של אמנים לחופש ביטוי והבעת דעה, בלא הגבלות צנזורה פוליטיות או דתיות ● חקיקת חוק זכויות יוצרים חדש שיעניק ליוצרים הגנה על קניינם הרוחני וקבלת תמלוגים הולמים ● הגנה מקצועית על האמנים והמבצעים ודאגה למנוע ניצול ועושק, תנאי העסקה בלתי הוגנים, פגיעה בזכויות הסוציאליות שלהם.
● הגברת הסיוע הציבורי למוסדות ויוצרים בתחום התרבות והאמנות, לרבות קבוצות לא ממוסדות, ומניעת הפגיעה בתקצוב לתעשיית הקולנוע בהתאם לחוק הקולנוע ● ● תיקון האפליה הקיימת בחלוקת התקציבים למוסדות תרבות ואמנות, והגדלת ההשקעה בתכנים תרבותיים של יוצרים ויוצרות מכל הקבוצות בישראל, לרבות מזרחים, יוצאי בריה"מ ויוצאי אתיופיה. ● מתן שוויון מלא בהקצאה ליצירה הערבית והדרוזית והקצאת מקום ראוי ליצירה בשפה הערבית ● הקמת ערוץ טלוויזיה מסחרי בערבית ● הקמת מועצה ציבורית עליונה לתמיכה באמנים ובעשייה האמנותית בכל הארץ, אשר תיתן ביטוי למורשת התרבותית של העדות השונות ותעודד יצירה ● הרחבת הפעולה לקליטתם המקצועית והתרבותית של אמנים עולים ● העמקת הקשרים התרבותיים עם מדינות העולם, בדגש מיוחד על ארצות הים התיכון ● גיוון והנגשת התרבות בדגש על קידום יצירה בפריפריה החברתית והגיאוגרפית.

ימינה – (מבוסס על מצע הימין החדש). נקדם את הנגישות במרחבים ובמקומות ציבוריים על-מנת ליצור חיי פנאי ותרבות לכל. התרבות היהודית על כל מרכיביה - התנ"ך, התלמוד, האגדה, ספרות המחשבה וההלכה, השירה והספרות העברית - כולם ימשיכו להוות בסיס והשראה למרחב השיח הישראלי ולחיבור בין מרכיבי החברה.

• למפלגות הליכוד, העבודה, הציונות הדתית, ש"ס, יהדות התורה ורע"מ אין התייחסות לתרבות במצען או שאין כלל מצע מפורט.
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט