שלושה סרטים חדשים עלו בסוף השבוע בבתי הקולנוע, שניים מהם נכנסו לטבלת המבקרים ואחד ישירות למקום הראשון. מה חשבו המבקרים על "האב" בכיכובו של אנתוני הופקינס ועל "הדו-קרב האחרון" בכיכובם של מאט דיימון ובן אפלק?
יום לאחר יום הקולנוע הישראלי בו הוקרנו 32 סרטים ישראלים חדשים, חלקם בהקרנות טרום בכורה, ומעל 100 אלף צופים שפקדו את בתי הקולנוע, אנו חוזרים לשגרה עם שלושה סרטים חדשים שעלו לבתי הקולנוע בסוף השבוע האחרון – "האב", "הלוחשת לפרחים" ו"הדו-קרב האחרון". שניים מהם נכנסו לטבלה ואחד הצליח להתברג ישירות במקום הראשון.
במקום הראשון עם ציון ממוצע יוצא דופן של 4.5 כוכבים ניצב הסרט "האב" בכיכובו של אנתוני הופקינס, שזכה על תפקידו בפרס האוסקר לשחקן הטוב ביותר. "האב" הדיח מצמרת הטבלה את "יחידת המתאבדים" ששהה במקום הראשון במשך 12 שבועות. הסרט, שכתב וביים פלוריאן זלר ומבוסס על מחזה שכתב, עוקב אחר אנתוני בן השמונים, איש קשה, תובעני ומתבודד שדוחה כל מטפל אישי שמציגה בפניו אן (אוליביה קולמן, "הכתר", "ברודצ'רץ"), בתו האוהבת והמסורה. אן המיואשת אינה מסוגלת יותר לערוך ביקורים יומיומיים אצל אביה החולה, והיא מתקשה במיוחד להתמודד עם בעיות הזיכרון הקשות שלו. האם אביה מסוגל לשמור על זהותו אם הוא אינו זוכר את עברו?
[*]
(תמונה מתוך הסרט "האב". באדיבות סרטי יונייטד קינג)
במרכז הטבלה עם ציון ממוצע של 3.4 כוכבים (ובמקום הראשון לפי דירוג הגולשים) ניצבת הכניסה החדשה הנוספת לשבוע – "הדו-קרב האחרון" – בבימויו של רידלי סקוט ("גלדיאטור", "הנוסע השמיני") ובכיכובם ועל פי תסריט משותף של מאט דיימון ובן אפלק. כאשר מתעורר ויכוח בין הלורד קארוז’ והלורד לה-גרי, שניהם בני אצילים, על ליבה של מרגריט, אין ברירה אלא לפתור את המחלוקת בדו קרב עד המוות – ואת המחיר ישלמו כולם. "דרמה תקופתית שנונה עם נקודת מבט חדשנית ועם עם תובנות שימשיכו להדהד גם לאחר סיום הצפייה בסרט", כתבה עליו מבקרת האתר מיכל ליבר רונן.