חדשות קולנוע וסרטים

Seret מהעבר: 70 שנה ל"שיר אשיר בגשם"

מדור Seret מהעבר
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הוא נחשב לאחר מגדולי המיוזיקלס הקולנועיים, עם שירים וריקודים בלתי נשכחים והופעה בלתי נשכחת של ג'ין קלי. יבגני גרינברג חוזר ל"שיר אשיר בגשם" שהחזרות אליו גרמו לכוכביו להגיע לבית החולים, לא הצליח קופתית וזכה רק לשתי מועמדויות לאוסקר, אך הפך לאחד הסרטים האייקוניים בכל הזמנים
נראה שמאז עלייתה של הוליווד, הקהל אוהב סרטים שמספקים הצצה אל תוך התעשייה, הזוהר של הכוכבים וההפקות, וכמובן גם הפירוק שלהם לגורמים, עד לגילוי בן האנוש הרגיל עם בעיות של אנשים רגילים. במובן הזה "שיר אשיר בגשם" מספק את הסחורה, למרות היותו מחזמר קומי, כשהוא עוסק בתקופה לא פשוטה של שינוי ומעבר עבור אותם הכוכבים. הדילמות הניצבות בפניהם הן של תעסוקה, נאמנות ויושר מקצועי, בנוסף לבעיות הנפוצות ביותר מהתחום הרומנטי.

המחזמר מתאר בהומור ועוקצנות את תקופת המעבר של הוליווד מסרטים אילמים לקולנוע מדבר, כששחקנים רבים פתאום מצאו את עצמם כלא רלוונטיים. ממש כמו ב"שדרות סאנסט" שיצא רק שנתיים קודם לכן, "שיר אשיר בגשם" עוסק ב"דינוזאורים", כוכבים שנואשים להישאר באור הזרקורים בזמן שהוליווד כבר המשיכה הלאה בלי להסתכל לאחור. בצירוף מקרים מעניין, הסרט עצמו הוא אחת הסנוניות של מעבר לקולנוע צבעוני.

[*]

גיבור הסרט הוא דון לוקווד (ג'ין קלי), שחקן, רקדן ופעלולן בסרטי ראינוע וחצי מזוג קולנועי קבוע לצד השחקנית לינה למונט (ג'ין הייגן). כדרכה של הוליווד, שלא השתנתה ב-70 השנים האחרונות, על מנת לקדם את הסרטים מתוחזקת רכילות על רומן בחיים האמיתיים בין שני השחקנים. השמועות האלה מקבלות חיזוק מצדה של למונט שמייחלת לנבואה שמגשימה את עצמה, למרות שלוקווד לא יכול לסבול אותה.

לאור הצלחת הסרט "זמר הג'אז" (הסרט המדבר הראשון), המפיקים מבינים שהעולם הולך לכיוון סרטים מדברים וסרטם הבא של לוקווד ולמונט יהיה כזה. אך ישנה בעיה קטנה – בעוד לוקווד ממשיך להיות מושלם גם בדיבור וגם בשירה, ללמונט יש קול צפצפני שלא עובר מסך והופך אותה לבדיחה בהקרנת ניסיון של הסרט. לפי המלצת חברו של דון, קוזמו בראון (דונלד או'קונר), הדמות של לינה תדובב על ידי השחקנית הצעירה קתי סלדן (דבי ריינולדס), שבה דון מתאהב.

במציאות שמדמה קולנוע, קולה של ריינולדס בסרט דובב בשני שירים ובחלק מסצינות דיבור, בגלל המבטא המערבי שלה. יותר מזה, השחקנית הצעירה התקבלה לסרט ללא רקע בריקודים ולפי השמועות ספגה עלבונות על כך מצדו של ג'ין קלי בזמן החזרות. בספר זכרונות שלה היא מספרת שהייתה מתוסכלת מאוד מחזרות שמונה שעות ביום. הישועה הגיעה ממקור לא צפוי. יום אחד השחקנית בכתה מתחת לפסנתר כאשר שמעה מישהו ניגש לנחם אותה וכשהרימה את עיניה ראתה את פרד אסטר.

מאותו שלב השחקן והרקדן האגדי סייע לריינולדס להדביק את הפער מהרמה של קלי ואו'קונור. כך בריקוד לשיר "בוקר טוב" הצופה לא יכול להבחין שאחת מתוך השלוש היא לא רקדנית מקצועית. צילומי הסצנה הזו, שארכו מעל 12 שעות, גרמו לה לדימומים בכפות הרגליים ובאופן כללי השחקנית האגדית מתארת את צילומי "שיר אשיר בגשם" כאחת החוויות הקשות ביותר בחייה, באותה שורה עם לידת ילדיה.

הכוריאוגרפיה המטורפת והייחודית בהובלת ג'ין קלי גרמה, אפילו לדונלד או'קונור לסיים את יום הצילומים בבית חולים. בצילומי השיר "Make Them Laugh", כשקלי ביקש ממנו לשחזר טריק ישן מצעירותו, ריצה במעלה הקיר וסלטה לאחור, הוא לא לקח בחשבון שאו'קונור עישן בימים ההם 4 חפיסות סיגריות ביום. השחקן בילה שבוע בבית חולים עם תשישות וכוויות שנגרמו משטיח. במקביל, החומרים שצולמו באותו יום נהרסו בטעות, ואו'קונור נאלץ לצלם הכל מחדש.

קלי עצמו היה חולה עם חום גבוה בזמן צילומי סצנת הנושא האלמותית, בה הוא שר ורוקד בגשם תוך השפרצת מים משלוליות. הצילומים ארכו שלושה ימים, בעיקר בגלל זרם מים חלש בשכונה שבה צולמה, עקב בעלי בתים שהיו מדליקים את מערכות ההשקיה בבתיהם בשעות הערב, בדיוק כשהצילומים היו מתחילים. היום מעטים האנשים שלא מכירים את הסצינה והשיר, אפילו בין אלה שמעולם לא ראו את הסרט.



למרות ביקורות טובות, הסרט לא זכה להצלחה קופתית בזמנו וגם רשימת הפרסים נשארה דלילה מאוד, הבולט בהם הוא הזכיה של דונלד או'קונור בגלובוס הזהב. בטקס האוסקר הסרט קיבל שתי מועמדויות בלבד, מוזיקה ושחקנית משנה לג'ין הייגן, ולא זכה באף אחת מהן. עם הזמן הסרט צבר מעמד של קלאסיקה ויצירת מופת ומככב באופן קבוע ברשימות הסרטים הטובים בכל הזמנים. יותר מכל, "שיר אשיר בגשם" השאיר אחריו מורשת והציב רף גבוה למחזות זמר שהגיעו אחריו, ועד היום. גם אם לא הכל היה מושלם מאחורי הקלעים, התוצאה שרואים על המסך לא משקפת את זה, עם ריקודים ברמה הגבוהה ביותר, כימיה נהדרת בין השחקנים וחוויית צפייה ססגונית ומהנה, אפילו אחרי 70 שנה.
יבגני גרינברג - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ שיר אשיר בגשם (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט