חדשות קולנוע וסרטים

"הרבה נשים עוזבות את תעשיית הקולנוע בגלל חוסר בקהילה ובמודלים לחיקוי"

הרבה נשים עוזבות את תעשיית הקולנוע בגלל חוסר בקהילה ובמודלים לחיקוי
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מפגש מקרי בין שתי יוצרות קולנוע לפני 6 שנים בפסטיבל סרטים, שגילו שהן גרות מרחק רחוב זו מזו בלונדון, הוביל ליצירת מיזם חובר עולם ה-FFC- (Female Film Club) שמעניק קהילה ותמיכה לנשים מוכשרות בתעשיית הקולנוע. בראיון לרון פוגל, מסבירה הישראלית-איטלקייה ניקול ליברמן שעומדת מאחורי הפרויקט על האתגרים שעומדים בפני נשים וכיצד המיזם מסייע לפתור אותם
היוצרת הישראלית-איטלקיה ניקול ליברמן והשחקנית והמפיקה ליזה ואן דר סמיסן הכירו לפני 6 שנים בפסטיבל הסרטים BFI בלונדון לפני שש שנים. אחרי שהחליטו לעבוד על סרט קצר, ועם פרוץ הקורונה, הן השיקו באוגוסט 2020 את מועדון הקולנוע הנשי, קהילה מקוונת ואפליקציה שבה יוצרות סרטים מכל העולם לומדות יחד, עובדות על האומנות שלהן ויוצרות קשרים לכל החיים עם יוצרות אחרות. פגשתי את ניקול לשיחה על הפרויקט.

איך הכל התחיל?

"באתי מרקע זכויות אדם משפטי, תמיד האמנתי בכוחו הטרנספורמטיבי של הסרט לספר סיפורים משמעותיים ולהניע שינוי חיובי. כשהתעוררה ההזדמנות להפיק את הסרט הראשון שלי, אימצתי אותה והתערבבתי בתעשייה. במפגש מטורף בפסטיבל הקולנוע הבריטי בלונדון 2019, פגשתי את ליזה ולהפתעתנו, גילינו שאנחנו גרות במרחק רחוב אחד אחת מהשנייה בלונדון. הקירבה יוצאת הדופן הזו עוררה חיבור יצירתי שהוביל אותנו לעבוד יחד על הסרט הקצר הראשון שלנו".

שיתוף הפעולה הזה הניב את סרט הקצר "Next" שהיה מורכב מצוות של 80% נשים. הסרט זכה בפרסים, כולל לסרט הקצר הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים העצמאיים בלונדון. "זה היה פנטסטי. הצלחת הסרט שלנו הייתה נקודת מפנה עבורנו", מספרת ניקול.

כשמגפת הקורונה פגעה והותירה אותן, כמו רבים אחרים, מחוסרות עבודה, ליזה וניקול ידעו שעליהן לעשות משהו כדי לשמור על עצמן ועל הסובבים אותן. "נשים שעוזבות את תעשיית הקולנוע בגלל גורמים כמו אימהות, חוסר מימון, חוסר בקהילה ומחסור במודלים לחיקוי הן דאגה שאנו מתמודדים איתה. התחלנו לדון בסרט אחד בבימוי נשים מדי שבוע עם קבוצה קטנה, והיוזמה הפשוטה הזו פתחה את עינינו למגוון העצום של סרטים מדהימים שביימו נשים שלא היינו מודעים אליהם קודם לכן", היא מספרת.



(תמונות בכתבה: באדיבות המצולמות)

זה בסופו של דבר צמח ל FFC- (Female Film Club) קהילה שמתגאה ב-600 חברים מ-50 לאומים שונים, כולל ישראל. משימת הליבה המוגדרת שלה היא ליצור סביבה שתומכת בצמיחתן של נשים מוכשרות בתעשיית הקולנוע, להתמודד עם האתגרים העומדים בפניהן ולעודד אותן להישאר ולהמשיך להטביע את חותמן.

מה היתרונות שבמיזם ליוצרות קולנוע?

"ה-FFC הוא מועדון חברים שחולל מהפכה באופן שבו יוצרי וויוצרות סרטים מתחברים ומשתפים פעולה. באמצעות אירועים מותאמים וקורסים מקוונים נגישים מכל מקום בעולם, החברות מקבלות גישה למפגשי אימון חשיבה, כיתות אמן, מוחות וסדנאות בהנחיית אנשי מקצוע מוערכים בתחום הקולנוע. ליזה ואני שותפות לאמונה נחרצת שלכל יוצר קולנוע, ללא קשר למיקומו, מגיעות הזדמנויות שוות. כמייסדות שותפות, אנו רואים את עצמנו כגשר להפקות משותפות, ומביאות ידע רב ערך מאחורי דלתיים סגורות ליוצרות קולנוע ברחבי העולם. המיזם שלנו מקיף רשת מגוונת של יוצרות סרטים, כמו גם גברים מתפקידים שונים בתעשייה. בנוסף, אנו מספקות גישה למסד הנתונים שלנו של כיתות אמן ומפגשי שאלות ותשובות עם מובילים בתעשייה, כמו גם אימון מקצועי של חשיבה ושיטות בניית חוסן מקצועי". ה-FFC זכה לשתף פעולה עם אולפנים מוערכים כמו Universal Pictures איתם אירחו מסיבות צפייה עבור הסרטים שלהם, "אלף ואחד" ו-"THE SILENT TWINS" של הבמאית אגניישקה סמוצ'ינסקה. לאחרונה, יצאו לשותפות בקאן עם המפיקה הצרפתית סנדרה רודיך, שהשיקה קרן השקעות וחברת הפקות של 35 מיליון אירו בשם Sisterland - מטרת שיתוף הפעולה היא לתמוך כלכלית ולהפיק למעלה מ-100 פרויקטים של סרטים, טלוויזיה ומדיה מונעים על ידי נשים בתוך שבע שנים.



הן גם עובדות בשיתוף פעולה הדוק עם תעשיית הקולנוע הישראלית, בהנחיית שגרירות ישראל בבריטניה, והקונסוליות הישראליות בלוס אנג'לס ובניו יורק. "אפילו היה לנו הכבוד להקרין את הסרט 'סינמה סבאיא' של אורית פוקס במועדון לפני שהגיע לבתי הקולנוע בישראל", מספרת ליברמן.

איך הפרויקט רלוונטי לישראל?

"כחלק מהמחויבות שלנו לטפח שיתופי פעולה חוצי גבולות, אנו מציעות גם מרחב נטוורקינג חינם, שהוא מסד נתונים עצום של נשים שעובדות בתעשייה. המרחב הזה מאפשר ליוצרות קולנוע לפגוש עמיתות בעלות השקפות קולנועיות דומות, לשתף פעולה ולפתוח דלתות חדשות במדינות שונות. ככל שאנו מתקדמות, אנו מדמיינות קהילת FFC משגשגת עם חברים בכל מדינה ברחבי העולם. מרחב תומך עבורם להתחבר, ללמוד ולשגשג ביחד".

ההרשמה לחברות ב-FCC תיסגר בספטמבר. לחברות חדשות תהיה הזדמנות להגיש מועמדות ולהיות חלק מהתוכנית החדשה. למידע נוסף, הקרנות סרטים ועדכונים, בקרו באתר האינטרנט
רון פוגל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו School of Magical Animals 2בית ספר לחיות מדברות A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט