חדשות קולנוע וסרטים

"אם הייתי יותר מגובש ומפוקס בקריירה אולי לא הייתי מפספס את הקהל"

אם הייתי יותר מגובש ומפוקס בקריירה אולי לא הייתי מפספס את הקהל
שלח לחבר הוסף תגובה
דובר קוסאשווילי הוא אחד הבמאים המוכרים בקולנוע הישראלי, אולם גם הוא מודה שאת הצלחת סרט הביכורים שלו "חתונה מאוחרת" לא הצליח לשחזר. כעת, הוא מקווה לעשות זאת עם סרטו השמיני "כסף קל". בראיון הוא מספר על העבודה עם עדן פינס, הסצנות הנועזות בסרטיו, החשש הכי גדול שלו ותפקיד המשחק שלו בסרט "ההילולה 2"
מעטים הבמאים שהתחילו את הקריירה שלהם בהצלחה כה גדולה כמו דובר קוסאשווילי. אחרי שכבר עם סרטו הקצר "עם חוקים" זכה במקום השני בפרס מיוחד בפסטיבל קאן ובמקום הראשון בפסטיבל סרטי הסטודנטים בת"א, סרטו הארוך הראשון "חתונה מאוחרת" שיצא ב-2001 הפך ללהיט ענק אצל הקהל והמבקרים.

עם 300 אלף צופים בקולנוע, שסייעו להרים מחדש את מעמד הקולנוע הישראלי שהיה מנודה ברובו ע"י הציבור באותם ימים, 10 פרסי אופיר כולל לסרט הטוב ביותר, זכייה בפסטיבל ירושלים ועלילה שרובה בשפה הגאורגית וכוללת סצנות מין חושפניות במיוחד בכיכובן של ליאור אשכנזי ורונית אלקבץ - הדרך של הבמאי הייתה סלולה. אבל בעוד סרטו השני "מתנה משמיים" זכה להצלחה סבירה, סרטיו הבאים לא ממש הביאו את הקהל הרחב לקולנוע וחלקם גם לא זכו לחסדי המבקרים. "נראה לי שלא הייתי מספיק מגובש, אם הייתי יותר מגובש אולי לא הייתי מפספס את הקהל", הוא מודה. "בלי הקהל אין טעם, אתה לא עושה סרטים לעצמך. סרטים זה לקהל, וכנראה שלא הייתי מספיק מפוקס. זה חבל מאוד".



(דובר קוסאשווילי מתוך "כסף קל". באדיבות טרנספקס)

כעת מגיע סרטו השמיני של קוסאשווילי לאקרנים, "כסף קל", עם שמות גדולים כמו עדן פינס, אורי פפר ואביהו פנחסוב, ז'אנר של קומדיה עממית מלאת טיפוסים שכונתיים סטייל הסדרה "שנות ה-80", תסריט של ישראל ברייט (להקת "השמחות") ועלילה קצבית עם נגיעות חברתיות, הוא מקווה שהקהל יגיע בהמוניו. "מכל הדברים מה שמוביל אותי זה הפחד הכי גדול שהסרט ייכשל. אני מקווה שהסרט הזה יעבוד וכמה שיותר אנשים יאהבו ויראו אותו. מה יהיה? אלוהים גדול", הוא אומר בכנות.

העלילה עוקבת אחר בני זוג (אורי פפר ויעל רוחקינד) שקונים דירה מוזנחת בדרום תל אביב. הם מחליטים לחפש אחר קבלן עליו שמעו בשם יעקב שישפץ אותה בזול ונתקלים בסוזי (יהונתן דוד סודאי) שמתחזה ליעקב ולוקח על עצמו את התפקיד מבלי שיש לו מושג מה הוא עושה. למשימה מצטרפים פועלים ערבים, סינים ואריתראים והשיפוץ הופך לפיצול הנכס ל-4 דירות קטנטנות, כשכולם מנסים להשיג נתח מהכסף. על הדרך יש גם עלילה רומנטית כשסוזי מנסה להרשים את ריטה (עדן פינס) שעובדת במאפייה השכונתית.

בדרך כלל אתה כותב את הסרטים שלך. מה גרם לך להחליט לביים את התסריט של ישראל?

"מה שמשך אותי בו זה שאתה יכול להיות מטומטם גמור ולהצליח. סוזי לא מבין כלום ובכל זאת הוא מצליח, אבל האם זו באמת הצלחה? הייתי בדרום ת"א, הכל מפוצל, אלה תנאים מחפירים. אנחנו מצליחים? תראה איך אנחנו נראים כמדינה, זה מה שמשך אותי חוץ מהצחוקים. זו מטאפורה מאוד פילוסופית על העולם שבנינו. בני אדם לא יודעים כלום אבל זה לא מפריע להם להרגיש שהם מוצלחים בחיים. אריסטו אומר 'אני יודע שאני לא יודע' ולפעמים אנחנו שוכחים את זה. אנחנו יותר מדי בוטים בשביל כאלה שלא יודעים, יותר מדי נחרצים". זו הצרה שלנו כאנושות.

"כן, אף פעם המושחת לא רואה את הדבשת של עצמו אלא רק את של אחרים. אף אחד לא מסתובב בעולם ומספר לעצמו שהוא טיפוס חרא. על אחרים אין שום בעיה, אבל מישהו על עצמו שיעיד שהוא חרא? את זה עוד לא שמעתי".

בתוך כל ההומור גם יש לא מעט מסר חברתי על האוכלוסיות השקופות, מה שקוראים "ישראל השנייה".

"מה שאהבתי מאוד בתסריט וגם בסרט זה שאם פעם היה מתח בין ספרדים לאשכנזים, היום קיימים מתחים חדשים שגם אותם צריך להראות כמו עובדים זרים שחיים בתוכנו וכרגע שקופים לצערנו. יש כאן כמה תרבויות וכל אחד מנסה למשוך לכיוון שלו וזה מצחיק. הסינים רוצים להנחיל את התרבות שלהם, הערבים דוחים את הפלישה של הסינים ושל האריתראים וכולם נלחמים פה על פיסת אדמה אחת".



(עדן פינס בסרט "כסף קל". באדיבות טרנספקס)

לתפקיד הראשי לוהק יהונתן דוד סודאי, שבקרוב יככב בעונה החדשה של "פאודה", אך אז היה בוגר טרי של בית ספר למשחק ללא ניסיון. "זה היה תפקיד ראשון שלו, הוא פשוט בחור מבריק. יש לו כריזמה הוא מוכשר, היה קשה לפספס אותו. אמרתי לגלית המלהקת 'תשמעי אני רוצה את האישה הכי כריזמטית במדינה ואת הגבר הכי כריזמטי'. התחלתי לראות אודישנים עד שנתקלתי בו ואמרתי 'תודה רבה, זה הוא'". בוגר בית ספר למשחק נוסף בסרט הוא אביהו פנחסוב, שמוכר כזמר חסר גבולות, ומגלם את דמותו של יעקב, הקבלן האמיתי. "הוא פרפורמר ענק, זה ממותה, זה לא בן אדם. יש לו אנרגיות שלא ייאמן לאיש הזה. אני כל כך שמח שהוא בסרט".

מה גרם לך ללהק את עדן פינס לתפקיד הראשי?

"לגבי עדן הייתי סקפטי בהתחלה אבל איך שהמלהקת שמה לי את האודישן שלה, אחרי שנייה וחצי הבנתי שזו היא. לעדן יש כישרון שלא משנה כמה שנים תשחק לא יהיה לך את זה. זה מה שהיא קיבלה במתנה איך שהיא יצאה מהבטן של אמא שלה".

יש ביקורת בעולם התרבות על כוכבים שבאים לשחק ללא ניסיון קודם ולוקחים תפקידים של שחקנים.

"קודם כל שיירגעו, אף אחד לא לוקח להם תפקידים כי התפקידים לא שלהם. אי אפשר לרכוש את זה על ידי שיעורי משחק, אז מה נתעלם מזה? כי מישהו אומר שלוקחים לה תפקידים?".

מה היה החשש הכי גדול שלך בעבודה על הסרט?

"מה שהכי הפחיד אותי זה שהדמות הראשית היא של גנב ואי אפשר לרתום את ההזדהות של הצופה עם גנב. הוא מניאק ושקרן ורמאי ונוכל ושמרתי עליו כדי שהצופים לא יאבדו אותו. זה מה שהנחה אותי ואני שמח שלפחות בזה הצלחתי".

אבל אנחנו רואים בפוליטיקה בארץ ובעולם היום שלאנשים פחות אכפת מתכונות כאלה.

"בסרט אנחנו מאוד שיפוטיים יותר מבעולם עצמו, אני לא חושב שדרמה יכולה לסחוב אם הגיבור הראשי הוא לא מוסרי. דרמות בדרך כלל יושבות על זה שעושים לגיבור עוול ולא שעושים עוול לאחרים".

הסרטים שלך ידועים בסצנות נועזות ובוטות ביחס לקולנוע הישראלי וגם בסרט הזה לקראתה הסוף יש סצנת שליטה יוצאת דופן.

"אני חושב שמי שמתבייש אין לו מה לעשות באמנות. אם אתה מתבייש, אז מה אתה מחפש באמנות? בסצנה הזו רציתי להראות אנלוגיה לכאב של הדמויות. היא הייתה כתובה בהתחלה בלי השליטה, כשהם עומדים ומדברים, ואמרתי 'אין מצב שבשלב הזה של הסרט אני אראה עוד פעם אנשים מדברים'. החלטתי לעשות משהו אחר ולשמחתי זה הצליח".

בזמנו ביימת סרט באנגלית ("הדו קרב") שיצא בהפצה מוגבלת בארה"ב. אתה חושב שבמצב של היום יותר קשה לקולנוענים ישראליים להצליח בחו"ל?

"אני לא חושב שיש באמת חיה כזו שנקראת קולנוע ישראלי או יוצר ישראלי. מי שטוב ימצא את הדרך ומי שלא טוב זה לא יעזור לו אם הוא ישראלי או לא. אם אתה הולך לחו"ל ולקולנוע מסחרי, אין שום סיבה שמישהו יוותר עליך אם אתה תרנגולת שמטילה ביצי זהב".

במקביל לקריירה כבמאי, מתחזק קוסאשווילי גם קריירה כשחקן עם תפקידים בסרטים וסדרות כמו "מטומטמת", "מלכות", "קצפת ודובדבנים", "טיטו ורוחו" ו"שנות ה-90", כשבקרוב הוא ישחק בסרטו של עומר טובי "טרופיקנה" ובסרט ההמשך ללהיט "ההילולה" לצד שלום אסייג.

איך הגעת לתפקיד?

"אני ושלום הכרנו על סט הצילומים של הסדרה 'מעילה' על אתי אלון. אניי הייתי אבא של אתי ושלום היה מנהל הבנק והייתה לנו סצנה ביחד. הוא אמר לי שחשב כל הזמן להכניס דמות של דוד של ממוקה וכשראה אותי הוא ישר הבין שמצא אותה. אני מגלם ביזנס מן שמגיע מבלגיה, אדם עשיר מאוד שכולם רוצים לעבוד עליו ולקחת ממנו כסף".

בסוף זה אותו נושא של "כסף קל".

(צוחק) "כן, נכון".
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ כסף קל (עמוד סרט)
חץ ההילולה 2: החתונה (עמוד סרט)
חץ חתונה מאוחרת (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון החדשות
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לבחור שנה וחודש וללחוץ על כפתור החיפוש)
   
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Buffalo Kids1חבורת המערב הפרועציון גולשים10 / 9.6ציון מבקרים5 / 3.5
Under the Shadow of the Sun2מתחת לצל של השמשציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.6
Bob Trevino Likes It3בוב טרבינו עשה לך לייקציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.1
Irenas Vow4השבועה של אירנהציון גולשים10 / 9.3
Out of the Nest5צ'יקן מאסטרציון גולשים10 / 9.3
Bring Her Backלהחזיר אותה The Naked Gunהאקדח מת מצחוק Fantastic Four First Stepsארבעת המופלאים: צעדים ראשונים Monsieur Aznavourמסייה אזנבור
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט