חדשות קולנוע וסרטים

סיקור: סופשבוע בפסטיבל הסרטים בחיפה - חלק ב'

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף


[*]

"מקוללת" הוא אחד הסרטים הלא שגרתיים והמומלצים שתראו בפסטיבל השנה. יצירה דרום קוריאנית אמיצה ובלתי נשכחת של הבמאי צ'ול-סו ז'אנג. זהו סרט הביכורים של מי שהיה עוזר הבמאי בסרטיו של קים קי-דוק. הסרט שהוקרן במסגרת שבוע הבמאים בפסטיבל קאן 2010 הוא יצירה קשוחה על שתי נשים צעירות שגדלו באי נידח בקהילה שמרנית וקשת יום. אחת ברחה מהאי והפכה לפקידה בבנק בסיאול וחיה חיים מודרניים. השנייה נשארה באי והפכה לעבד שכל תושבי האי מתעללים בה. אחרי 15 שנים שתי החברות נפגשות. המפגש בין שתי הנשים הכול כך שונות שבעבר היו קרובות בצורה אינטימית הופך לסיוט. הסרט שמכיל סצנות קשות מאוד לצפייה הוקרן משום מה בעשר בבוקר מה שגרם לקשישות חובבות הפסטיבל להיות מופתעות ולא לטובה. אני התמוגגתי גם מהסרט שהוא מותחן דרום קוריאני אלים ואכזרי וגם מתגובות הקהל המזועזע.

[*]

"סוף הסתיו" הוא הפקה דרום קוריאנית שצולמה בארה"ב מאת הבמאי/תסריטאי, קים טיי יונג. הסרט בכיכובה של השחקנית טאנג וויי (תשוקה, זהירות) עוקב אחרי אנה, צעירה סינית שאחרי שבע שנים בבית כלא היא מקבלת חופשה של יומיים כדי להשתתף בלוויה של אמה בסיאטל. הון הוא צעיר דרום קוריאני יפה תואר שנתקע ללא כסף והוא מבקש מאנה להלוות לו 30 דולר כדי שיוכל לעלות על האוטובוס לסיאטל גם כן. בין השניים מתפתח סיפור אהבה עדין כאשר האמת אודות שניהם נחשפת לאט ובקצב מוסיקלי מדוד. הסרט רצוף רגעים אנושים, מפתיעים כאשר סצנת השיא בלונה פארק היא מהרומנטיות והלא שגרתיות שנראו על המסך מזה זמן רב. עוד שיא מרגש לקולנוע הדרום קוריאני שלא מפסיק להפתיע.

[*]

"מעלינו רק השמים" סרטו של יאן שומבורג הוא סרט גרמני עירוני עכשווי על דכאון, מוות ולידה מחדש. היצירה שמתיימרת להציג נקודת מבט נשית מצליחה לעניין אך לא באמת לרגש בגלל הבימוי הנוקשה ש כמעט לא מאפשר לגיבורה להביע רגשות. מרתה נשואה לגבר שאותו היא אוהבת. היא נהנית מעבודתה כמורה בבית ספר ובסך הכל חיה חיים בורגניים ושלווים. בעלה פול מסיים את לימודיו וטוען שהוא קיבל הצעת עבודה במרסיי, צרפת. מזג האוויר הנוח בעיר השוכנת על חוף הים גורם לה להסכים לעבור דירה לארץ חדשה. אבל כאשר המשטרה דופקת יום אחד על דלת ביתה בעוד היא אורזת את חפציהם, המציאות מתנפצת לרסיסים ומרתה מגלה שהיא לא יודעת כלום על בעלה וחייה הם שקר אחד גדול. היא מתחילה לחקור את הסודות שבעלה הסתיר ממנה ובמהלך אותה חקירה היא פוגשת באלכסנדר הדומה לפול. מדובר בדרמה שגרתית אבל הבימוי המאופק והמשחק המרשים של סנדרה הולר הופכים אותו לחוויה כדאית.

[*]

"מרתה מרסי מיי מרלן" זכה בפרס הבימוי בפסטיבל סאנדנס 2011 והוא סוג של אבן המתיישבת על לבו של הצופה ומסרבת לסור ממנו. הסרט מתאר את עולמה של מרתה, צעירה שחיה במשך שנתיים עם מנהיג כריזמטי ומניפולטיבי המנצל מינית, פיסית ורגשית את הנשים הצעירות המצטרפות לכת שאותה הקים. היא מחליטה להמלט לילה אחד ויוצרת קשר עם אחותה הבכורה שאותה היא לא ראתה במשך שנתיים. היא עוברת להתגורר בבית הנופש של אחותה ובעלה הטרי. הקושי של מרתה לחשוף את שעבר עליה גורמים לה באיטיות לאבד מגע עם המציאות. היצירה האיטית ולעיתים אימפרסיוניסטית משופעת בצילומים מרהיבים של נוף סתוי לצד צילומי פנים מרשימים לא פחות. זהו סרט הביכורים באורך מלא של שון דורקין וגם סרטה הראשון של כוכבת הסרט אליזבת אולסן אחותן המרשימה של התאומות המושמצות מהוליווד. התוצאה היא סרט אמריקאי עצמאי לא קל לצפייה אך כל מי שרוצה לראות קולנוע איכותי עמוק ומורכב חייב לעצמו את הסרט הנ"ל.

[*]

הקומדיה הטובה ביותר בפסטיבל חיפה היא "שומר החוק" סרטו של ג'ון מייקל מק'דונה, אורח הפסטיבל. הסרט האירי שהוקרן בהצלחה בפסטיבלים הבינלאומים של סאנדנס, ברלין, טרייבקה, ואדינבורו מתאר את מעלליו של שוטר מושחת עם חיבה לזונות בעיר חוף קטנה במערב אירלנד. כאשר לעיירה מגיעה סוכן FBI המנסה למנוע הברחת סמים השוטר המקומי יצטרף להוכיח שהוא מסוגל לבצע את העבודה שלו על הצד הטוב ביותר. ברנדן גליסון מעולה בתפיק ג'רי בויל השוטר העצלן שלא ממש מזיז לו שגופות נערמות סביבו. דון צ'ידל מגלם את סוכן ה FBI שלא ממש מבין במה הוא הסתבך. התוצאה חכמה ומצחיקה ואם לא תספיקו לראות את הסרט בפסטיבל הוא יוקרן מה-10 בנובמבר בבתי הקולנוע בארץ.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט