חדשות קולנוע וסרטים

Seret מהעבר: 20 שנה ל"איך להיפטר מבחור ב-10 ימים"

מדור Seret מהעבר
Seret מהעבר: 20 שנה לאיך להיפטר מבחור ב-10 ימים
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הקומדיה הרומנטית האהובה בכיכובם של קייט הדסון ומתיו מקונוהיי אמנם לא זכתה לשבחי המבקרים עם צאתה, אבל שברה קופות ושמרה על מעמדה גם 20 שנה אחרי. ולראיה, אחד הטרנדים הויראליים בטיקטוק בימים אלה מגיע מהסרט הזה. ליטן לשינר חוזרת לסרט שגרם לכולנו להתאהב בכוכבים שלו
בשבועות האחרונים כולנו מצאנו את עצמנו מזמזמים את המילים לשיר "Your'e so vain" של קארלי סימון והסיבה לכך? סרטון טיקטוק שמציג את הסצנה המוכרת מהסרט "איך להיפטר מבחור ב-10 ימים" שהפך בתוך ימים לטרנד. זה יכול היה להסתיים כעוד סאונד חולף, אבל פיסת הנוסטלגיה שהזכירה לכולם את הקומדיה הרומנטית המוצלחת וסקרנה את הקהל הצעיר שמעולם לא צפה בה, חזרה לראש טבלת הצפיות בשירותי הסטרימינג והטיימינג לא יכול היה להיות מושלם יותר. השבוע, הסרט של קייט האדסון ומת'יו מקונוהיי חוגג החודש יום הולדת 20.

הסרט הקלאסי של דונאלד פטרי עוקב אחרי אנדי אנדרסון (קייט האדסון), עיתונאית שהוגה רעיון חדשני לטור השבועי שלה - כתבה על איך לגרום לבחור לעזוב אותך בעשרה ימים בדיוק. אחרי אישורים נלהבים מהעורכת שלה, אנדי מתחילה במסע החיפוש אחר הבחור המושלם למשימה. היא נתקלת בבנג'מין ברי (מתיו מקונוהי), מפיק יפיוף שבטוח מספיק ביכולות שלו לגרום לכל בחורה ליפול לרגליו בתוך עשרה ימים.

אין ספק שבשנת 2003 בה יצא הסרט, לקומדיות הרומנטיות היה מקום הרבה יותר גדול ומכובד בניגוד להיום. כל שובר קופות קיבל צמד שחקנים מפוצץ (חלקם כבר צוותו יחד באופן קבוע) ותסריטים מלאים בשורות שמעריצים יצטטו עוד הרבה אחרי. הז'אנר לא זלזל בקהל שלו ולא הייתה תחושה של רצון לסמן וי מהיר. "איך להיפטר מבחור ב-10 ימים" זה מסוג הסרטים שהרבה בנות הרשו לעצמן להכריז שהן מאמצות כחלק מהאופי שלהן באופן שסרטים אחרים יכולים רק לקוות ולאחל לעצמם. כתוצאה ישירה מכך כמובן, אפשר היה לצפות לו הצלחה קופתית מסחררת.



אבל בניגוד לקהל שאהב את הרעיון בו שני אנשים שאמורים להיפטר אחד מהשני בשביל כתבה מוצאים את עצמם נופלים אחד לזרועות השנייה, דווקא המבקרים לא נשבו בקסם. בחלק מהביקורות נכתב שמקונוהיי לא מספיק טוב בשביל להיות שחקן ראשי, אחרים קראו לקייט האדסון בלתי נסבלת וכמות הכוכבים שסרט קיבל באופן גורף לא הספיקה אפילו בשביל להכריז שיצאה השבת. למרות הביקורות, הסרט הרוויח מעל ל-117 מיליון דולר והסב את תשומת הלב של המלהקים אפילו יותר לצמד השחקנים שבהמשך שיחק יחד בקומדיה רומנטית נוספת בשם "המרוץ לזהב". גם 20 שנה אחרי, השניים ממשיכים לזרוח בשמי הוליווד. הקסם והכריזמה של מקונוהיי גרמו לו להמשיך לכבוש את הוליווד על המסך הקטן והגדול כשאחד התפקידים הזכורים ביותר של הכוכב היה ב"מועדון הלקוחות של דאלאס" עליו גם זכה בפסלון המוזהב בשנת 2014. בהמשך לקח חלק בסדרה "בלש אמיתי" ואף קיבל על כך מועמדות לפרס האמי. התדמית המסוקסת שיצר לעצמו הובילה אותו במקביל לככב בקמפיינים לחברות גדולות כמו דולצ'ה וגבאנה.

בתה של השחקנית גולדי הון המשיכה גם היא בקריירת משחק מוצלחת ביותר ודילגה בין קומדיות רומנטיות כמו "מלחמת הכלות" ו"החברה של החבר הכי טוב שלי" לבין דרמות כמו "המהפך של אלן". גם שחקנית המשנה קת'רין האן, שגילמה את חברתה הטובה של אנדי, המשיכה לסלול את דרכה בהוליווד וכיכבה בקומדיות רבות כמו "אימהות רעות" ובקרוב תשחק בסדרת ההמשך ל"וונדה ויז'ן" שמתבססת על דמותה כמכשפה. האדסון והאן חזרו לשתף פעולה לא מזמן בסרט השני בסדרת "רצח כתוב היטב". בקיצור, 20 שנה אחרי ולא נראה שאף אחד מהם עתיד להיעלם מהמסך בקרוב.



זה די מצער שלא מייצרים עוד סרטים מהחומר של "איך להיפטר מבחור ב-10 ימים". משהו שבנוי לפי מתכון בטוח להצלחה, אבל גם לא מפחד לשבור את החוקים כדי לבלוט בנוף. הוא רצוף ברגעים מצחיקים ובלתי נשכחים, כמו הרגע בו אנדי מבקשת מבן לצאת להביא לה שתייה בדיוק בשנייה המכרעת במשחק כדורסל או משחק קלפים משפחתי שעדיין לא לגמרי ברור מה החוקים שלו. אבל הדבר הכי חשוב שאפשר לקחת ממנו הוא את המבט הפמיניסטי שהוא נתן לנו, או כמו שאמרה קייט האדסון לפני מספר שבועות "הרבה עיתונאיות צעירות ניגשות אליי ואומרות לי שזה היה החלום שלהן בגלל אנדי".

ולשאלה הגדולה האם הוא עומד במבחן הזמן? התשובה היא חד משמעית כן. מצד אחד, זה סרט שהקדים את זמנו בגישת "הגירל בוס" של אנדי שצחקה על הטרלול שלנו כנשים. מצד שני, זה סרט שהיה עובד גם בצורה מדהימה היום ואולי אפילו יותר מבעבר. הוא מצליח לעבור בקלות את המבחן שנקרא "תקינות פוליטית" והוא יוצר את אחד ממקורות ההזדהות המוכרים ביותר בתרבות הפופ לנשים. "איך להיפטר מבחור ב-10 ימים" לא בא לאשר לנו להתנהג ככה, להפך, הוא מכניס אותנו למעין מועדון אקסקלוסיבי שמדבר על התחמנות המשעשעת שבמערכות יחסים. הסרט מרגיש כמו שיח כיפי בהובלת קייט הדסון שבואו נודה באמת - כולנו רוצים להיות החברים הכי טובים שלה.

לכתבות נוספות במדור Seret מהעבר >> לחצו כאן
ליטן לשינר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית קייט הדסון
 
חיפוש בארכיון 2002
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט