חדשות טלוויזיה / סדרות

הרבה יותר מ"משחק הדיונון": הסדרות והסרטים ממזרח אסיה בנטפליקס

מדור מדריך צפייה בנטפליקס
מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בעקבות הצלחת סדרת הלהיט של נטפליקס "משחק הדיונון", הכנו עבורכם מדריך צפייה מיוחד עם שורת המלצות (וגם אזהרות) על סרטים וסדרות ממזרח אסיה שזמינים לצפייה בנטפליקס. מלהיטים כמו הסדרות "בורדרלנד", "בחיים" ו"אוקג'ה" ועד סרטים וסדרות פחות מוכרים אך לא פחות מוצלחים כמו "רורואוני קנשין", "נשכח", "יער סודי", "עם רדת ליל" ועוד ועוד
משחק הדיונון – הרבה יותר מעוד סדרה בנטפליקס. הבאזז שעוררה והדיונים האינסופיים על ההשפעה האפשרית שלה על נשמותיהן הרכות של הצופים הצעירים הפכו אותה לתופעה תרבותית. מעניין שהמבקרים מתמקדים באלימות הגרפית ולא במסר שלה על הדרך בה הקפיטליזם הדורסני מביא אנשים למעשים נואשים. חבל. כי "משחק הדיונון" מצליחה גם לרגש ולעורר מחשבה לגבי המשחק הכלכלי ומשחק החיים שכולנו משחקים בו בדרגה כזאת או אחרת של הצלחה. (יעל מאורר)

בורדרלנד – הסדרה היפנית עוסקת גם היא במשחק לחיים ולמוות, אבל הפעם בטוקיו אלטרנטיבית לאחר אירוע מסתורי שבעקבותיו רחובותיה ההומים מאדם הופכים לפתע לשממה. היא שודרה ב-2020 וזכתה לעדנה מחודשת בזכות ההצלחה של "משחק הדיונון". הסדרה מתכתבת עם הקלאסיקה "אליס בארץ הפלאות" בצורה מתוחכמת כשהיא מציעה פירוש עכשווי לעולם מעבר למראה, בו כל החלטה במשחק היא גורלית: לחיים ולמוות. "בורדרלנד" עוסקת בדילמות הקיומיות של צעירים אבודים ועושה זאת בחן לא מבוטל. (יעל מאורר)

בחיים – מה שנדמה לכאורה כעוד סרט זומבים שגרתי, הפעם מתוצרת קוריאנית, מתגלה כתוצר שנוטה יותר לכיוון הדרמה מהאימה, כשהוא מתרחש ברובו בתוך דירת מגורים אחת בה מנסה לשרוד על שאריות המזון האחרונות בחור קוריאני (אה אין-יו, "בערה"), כשהקשר האנושי היחיד שנותר לו הוא עם השכנה בבניין ממול. סרט הביכורים של איל צ'ו הפך להצלחה לא מפתיעה בתקופת הקורונה בה רבים מאיתנו נותרו מבודדים בביתנו כשמגפה עולמית משתוללת בחוץ. גם אם אינו מחדש רבות בז'אנר, הוא עובד מבחינה דרמטית וכולל תצוגות משחק טובות ובניית עולם אפקטיבית הנעשית מתוך חלל סגור. (אלעד שלו)



נשכח – סרטו של הבמאי זאנג האנג ג'ון הוא כל מה שניתן לצפות מסרט קוריאני. הוא מחליף בין ז'אנרים במיומנות מרשימה, מפתיע את הצופה עם טוויסטים לא צפויים ועשוי ברמה טכנית גבוהה. העלילה עוקבת אחר גבר צעיר שאחיו הבכור והנערץ עליו נחטף וחוזר לאחר 19 יום כשאינו זוכר דבר מהחטיפה וכשהצליעה ברגלו עוברת לרגל הנגדית. האם הוא באמת מי שהוא אומר שהוא? שווה לעלות על רכבת ההרים הזו. גם אם העלילה לא תמיד אמינה, היא תמיד מהנה. (אלעד שלו)

רורואוני קנשין - הבסיס לסדרת הסרטים היפנית והמופלאה הזו המכילה חמישה סרטים בסך הכול, היא סדרת המאנגה ואנימה "רורואוני קנשין" שנכתבה עוד בתחילת שנות התשעים על ידי נובוהירו וואטסוקי. הסרט הראשון שיצא לאור בשנת 2012 ואחריו שני הסרטים שיצאו בשנת 2014, מתארים פרדוקס מדהים ומופלא שבמרכזו היטוקירי באטוסאי, סמוראי נווד שוחר שלום מחד אך ככזה שגם מזוהה כרוצח המתנקש והמסוכן מכולם מאידך. העלילה רוויה בשלל הרפתקאות, נופים יפהפיים ולובשת המון צורות, צבעים, תלבושות ותהפוכות שונות בליווי תצוגות משחק מצוינות. (מתן נסטל) פסיכוקינזיס - קוריאה מנסה את מזלה בסרט גיבורי העל הראשון שלה בבימויו (וכתיבתו) של יאון סאנג-הו. הסרט מראה איך יום בהיר אחד משתנים חייו של אדם פשוט ואנוכי. סוק-היון שותה ממים שחדר אליהם חומר ממטאור והופך לגיבור על בעל כוחות טלקינזיים (הזזת דברים באמצעות המחשבה). לאחר שאשתו לשעבר נהרגת בעקבות עימות עם חברת נדל"ן, סוק-היון מתפכח מאופיו האדיש. הוא מחליט ליצור קשר עם בתו, רו-מי, אותה נטש בצעירותה ולעשות שימוש לטובה בכוחו החדש. אך בניגוד לגיבורי העל ששומרים על כוחם בסוד, סוק-היון אינו חושש להפגין את כוחו. כתוצאה מכך חבריו, מקורביו ובעיקר בתו, שמנסה לתת בו אמון מחודש, חשופים לצרות.

למרות הרעיון המקורי, התוצאה מאכזבת למדי. פרט למספר סצנות חביבות של הבנת יכולותיו של סוק-היון ומספר אנקדוטות הומוריסטיות, העלילה מבולגנת ולא ברורה. הקשר בין האב לבתו אינו ברור ורצוי היה לתת רקע מעמיק יותר על המצב המשפחתי. הצילום נראה חובבני למדי ובתור סרט גיבורי על ניתן היה להוסיף יותר אלמנטים חזותיים שיעזרו ביצירת האווירה. הקצב העלילתי די מהיר אך הבימוי אינו מצליח לחפות על העלילה הבעייתית ויוצר תוצאה שרחוקה מלהיות משביעת רצון. (מיכל ליבר-רונן)

סרטיו של הייאו מיאזאקי - אין הרבה אמנים אסייתיים שהשפיעו על התעשייה הקולנועית בצורה גורפת כפי שעשה מאסטר האנימציה היפני הייאו מיאזאקי בקרוב ל-50 שנות פעילותו. שמו הפך למילה נרדפת לאנימציה איכותית, לסיפורים שנוגעים במבוגרים וילדים ולאחד הייצוגים הגדולים ביותר בתרבות הפופולרית ליפן. לכן, אין פלא שלא מעט מסרטי חברת הבית שלו, "סטודיו ג'יבלי", מככבים בספריית התוכן הכמעט-אינסופית של נטפליקס.

מלהיטים מוקדמים כמו "הטירה המרחפת" (1986), "השכן הקסום שלי טוטורו" (1988), "שירות המשלוחים של קיקי" (1989) ועד שמות יותר מודרניים, כדוגמת "הטירה הנעה" (2004), "המסע המופלא" (2001) ו"פוניו על הצוק ליד הים" (2008). לחובבי אנימה רציניים ועוקבי מיאזאקי, הספרייה בנטפליקס מציעה פרוייקטים חבויים יותר של הסטודיו: "הנסיכה מעמק הרוחות" (1984), "חזיר באוויר" (1993) "Ocean Waves" ועוד. מיאזאקי הוא הצצה מושלמת לתרבות מנוגדת לחלוטין לזו שאנו מכירים, אך מלאת ניואנסים עם רגישות אנושית גדולה בסרטים שהם חובת צפייה לכל המשפחה. (דניאל עמיר)

[*]

נמר, דרקון – אחד הסרטים הזרים המצליחים בכל הזמנים עם הכנסות של 217 מיליון דולר ברחבי העולם, 4 פרסי אוסקר (ועוד 6 מועמדויות), כולל זכייה בפרס הסרט הזר הטוב ביותר, והזנקת הקריירה הבינלאומית של הבמאי אנג לי והכוכבת מישל יאו. הסרט שכולל סצנות קרב מרהיבות המשלבות בין אמנויות לחימה ריאליסטיות לאלמנטים פנטסטיים מביא את סיפורו של לי מו ביי, אמן הלחימה האגדי ועתיר התהילה שלמרות רצונו העז לנקום את מות מדריכו, מחליט לעזוב את המולת הקרבות לטובת דממת המדיטציה. (אלעד שלו)
יער סודי - הסדרה הקוריאנית "יער סודי" עוסקת בפרקליט שעובד בפרקליטות בסיאול המשתף פעולה עם מפקחת במשטרה וביחד הם מנסים לפענח תעלומות רצח שמובילות לחשיפת שחיתויות וקשרי הון-שלטון, עד שלעיתים נדמה שהסדרה בכלל נכתבה בארץ הקודש. הטוויסט בעלילה הוא שכתוצאה מניתוח שעבר בילדותו, הפרקליט אינו מסוגל לחוש דבר והוא גם נעדר כישורים חברתיים - מה שהופך אותו ללא ניתן להשפעה מצד ממומנים נכלוליים ונשים יפות ומפתות. בסדרה נעשו עד עכשיו שתי עונות נפלאות בנות 16 פרקים כל אחת. היא מלאה בתיאורי המטבח הקוריאני ובשאיפה הקוריאנית למצוינות בכל מחיר וגם להיררכיה השלטת בחברה האסייתית, זו ההופכת כל בוס לדיקטטור וכל עובד לאסקופה נרמסת. (רון פוגל)

המאבק של קנזו - קופרודוקציה יפנית-בריטית המגוללת את סיפורו של קנזו מורי (טקהירו הירה), שוטר במשטרת טוקיו, שנשלח להשיב את אחיו הצעיר מלונדון ליפן, כדי למנוע מלחמה כוללת בתוך היאקוזה - המאפיה היפנית - שאליה משתייך האח הצעיר. התכניות של האח אחרות לחלוטין ומותירות את קנזו מבולבל ומעורפל בלונדון. בעיר הבריטית פוגש השוטר היפני את השוטרת הבריטית שרה וייצמן (קלי מקדונלד; "טריינספוטינג"), שחינה סר בעיני חבריה לכוח, בגלל פרשיה מהעבר שלא נחשפת עד לשלב מאוחר בסדרה. הקונטרסט בין השחיתות המשטרתית הקרה באנגליה מול מלחמות המאפיונרים המחושבות ביפן יוצר מתח מסוגנן, יצירתי ואף משעשע, ששואב ממקורות הפילם-נואר ומאמנויות הלחימה האסייתיות, ומשאיר את הצופה מרותק על קצה כיסאו. (דניאל עמיר)



עם רדת ליל - זה די לא צפוי שדווקא באינדונזיה יפיקו את סרטי האקשן הטובים בעולם בימינו. בעקבות הצלחת סרטי "הפשיטה", שהציגו לעולם את אומנות הלחימה האינדונזית סילט ואת כוכב האקשן איקו אוואייס (שמאז הגיע להוליווד), הופקו ומופקים באינדונזיה עוד ועוד סרטי אקשן מדממים עם קצב רצחני ועם מניין גופות שלא נגמר. "עם רדת ליל" מ-2018 עוסק במאפיונר שנלחם על חיו כנגד כל העולם. ג'ו טסלים (סאב זירו בסרט "מורטל קומבט" החדש) בועט, חובט ומקיז דם כשלצידו אותו איקו אוואנס ה סרט כולל את אחת מסצנות המכות בין נשים המדהימות שראיתי בחיי בכיכובה של ג'ולי אסטל, הדוגמנית והשחקנית האינדונזית. (רון פוגל)

אוקג'ה – סרטו של בונג ג'ון הו ("פרזיטים") הוא קופרודוקציה אמריקאית-דרום-קוריאנית, סאטירה מושחזת על תאגידים מרושעים, פעילים מיליטנטים לאיכות הסביבה שאינם בוחלים באמצעים, ומולם ילדה אחת, שרק רוצה להציל את החזיר המהונדס שלה, אוקג'ה, שגידלה יחד עם הסבא שלה בחווה ציורית. ג'ון-הו אינו חוסך את שבטו מאף אחת מהדמויות בסרט. זה סרט מצחיק, עצוב, פרוע ומופרע שלפעמים נופל במלכודות שהפיל לעצמו, אבל הוא בהחלט מהפנט. בצד הקאלט, מספקת לנו טילדה סווינטון עוד הופעה ביזארית לפנתיאון בתפקיד הרשעית הראשית. (יעל מאורר)
תגובותהוסף תגובה
1יש מצב לדעת מה סדר הצפייה המומלץ לחמשת הסרטים של רורואוני קנשין? תודה משה (33) | 24/04/2022 20:24:50
רלוונטי
חץ בורדרלנד (עמוד סדרה)
חץ משחק הדיונון (עמוד סדרה)
חץ נמר, דרקון (עמוד סרט)
חץ המסע המופלא (עמוד סרט)
חץ אוקג'ה (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2021
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט