חדשות טלוויזיה / סדרות

"קלון": ביקורת סרט נטפליקס

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
סרט הדרמה החדש של נטפליקס בכיכובה של סנדרה בולוק עוסק באישה שמשתחררת מהכלא אחרי שריצתה עונש מאסר על רצח מנסה להשתלב מחדש בחברה שאינה סולחת לה על חטאי עברה. אור טילינגר בביקורת על סרט לא אחיד, כבד, שלא משכיל לבנות מתח ומרגיש תקוע ועייף כמו הדמות שבמרכזו
"קלון" (The Unforgivable) בבימויה של נורה פינגשיידט היא דרמה מיוסרת העוקבת אחר ערב רב של דמויות מהעיר סיאטל המתמודדות עם טראומות ארוכות שנים שנגרמו כתוצאה מהריגת שוטר במהלך פינויה של רות סלייטר (סנדרה בולוק) ואחותה הקטנה קייטי מבית החווה המשפחתית שלהן. לאחר שהורשעה בגין רצח, נידונה רות לעשרים שנות מאסר. כעת כשהיא זוכה להשתחרר על תנאי, חרדתה מן העולם החיצוני משתקפת היטב מתוך עיניה השקועות ושפתיה הסדוקות כשהתאורה הצהובה והחולנית המלווה את הסרט מעצימה באופן סימבולי את תחושותיה של רות מן העולם הזר, המנוכר והמסוכן שבחוץ.

היא מתקבלת לעבוד במפעל לדגים, לאחר שנכשלו ניסיונותיה למצוא עבודה כנגרית בשל הרקע הבעייתי שלה, ומכירה שם את בלייק (ג'ון ברנטל). בין השניים הולכת ומתפתחת מערכת יחסים רומנטית עד לחשיפת עברה של רות. רות נואשת להתחבר מחדש עם אחותה הצעירה קייטי (אשלינג פרנסיוסי) אבל עד מהרה מתברר שהמטרה היחידה שלה תהיה גם האתגר הגדול ביותר שלה. כשהיא שבה לביקור בבית החווה המשפחתית (אותו בית שהרגה בו את השוטר), היא מצליחה להתיידד עם הדיירים החדשים בו ג'ון אינגרם (וינסנט ד'אונופריו), עורך דין המייצג תאגידים וחברות שמתגורר שם יחד עם אשתו ליז (ויולה דייוויס) ושני בניהם.

[*]

באופן לא סביר, מצליחה רות לשכנע את ג'ון לעזור לה ליצור קשר עם הוריה המאמצים והמגוננים של קייטי המתבגרת. חרף חייה החדשים מאז אומצה על ידי משפחת מלקולם וזכתה בזוג הורים מאמצים ואוהבים ובאחות קטנה שרואה בה מודל לחיקוי והערצה, נושאת קייטי את הטראומה מאירועי העבר באמצעות התפרצויות פלאשבקים ושברי זיכרון אשר מטרידים ומשבשים את חייה.

נדמה כי רות מאמינה ששילמה את המחיר בגין הפשע שביצעה, אבל היא מתקשה למצוא מישהו שיסכים על כך. בני הזוג מלקולם מפחדים מכך שהיא תשבש את ביתם המיושב. גם בניו של השריף רוצים להרוס את מה שנשאר מחייה של רות כנקמה על הדרך שבה הרסה את חייהם ועל אף שג'ון היחיד שמוכן לעזור לה, אשתו ליז מצליחה לערער אותו כשהיא מעלה בפניו את העובדה שלו והיה מדובר בבניהם השחורים, הם לעולם לא היו זוכים להזדמנות שנייה אם היו הורגים קצין משטרה כמו רות.

הסרט מבוסס על מיני סדרת הטלוויזיה הבריטית עטורת הפרסים משנת 2009, "Unforgiven" מאת סאלי ווינרייט שפותחה מחדש עבור נטפליקס כסרט עלילתי, כאשר הלוקיישן הוחלף מיורקשייר לסיאטל. הסדרה המקורית זכתה לשבחים בין היתר מאחר שהיה לה מספיק מרחב וזמן לפתח את הדמויות ואת ההיסטוריה המורכבת שלהן. לעומת זאת, פינגשיידט מציגה סרט לא אחיד ודי משעמם שמרגיש לעיתים כבד. אין כאן הרבה עלילה מעבר לאותם רעיונות מיושנים ועתיקים. עם טוויסט שאפשר לראות ממרחק של סנטימטר, "קלון" לא משכיל לבנות מתח ובסופו של דבר, חרף השמות הגדולים בהוליווד - גם הם לא מצליחים להציל אותו.

כל דמות בסרט ראויה ליותר זמן מסך ולפיתוח הסיפור שלה. במקום זאת, רוב הדמויות "זוכות" להופיע על המסך לדקות ספורות בלי יכולת אמיתית לצלול אל תוך עולמן הרגשי. כך מוצאים עצמם שחקנים רבי עוצמה כמו מורגן, דייוויס וברנטל בפרט –בתצוגות אורח סתמיות. בולוק לעומת זאת נכנסת אל נעליה של רות ומצליחה להעביר את תחושותיה היטב, מה שמחדד עוד יותר את המופנמות הקיצונית שלה כתוצאה מהטראומה שעברה. הגרסה הקולנועית ניתנת לצפייה, אבל אחרי זמן רב מדי שהייתה בפיתוח גם היא מרגישה תקועה ועייפה כמו דמותה של רות.

הסרט "קלון" משודר בנטפליקס. לביקורות סרטים נוספות >> לחצו כאן
אור טילינגר דה קרבליו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2021
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט