חדשות טלוויזיה / סדרות

"סקס/לייף": ביקורת סדרה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מחפשים עיסוק עמוק ואינטליגנטי במיניות הנשית? אל תצפו ב"סקס/לייף" - הלהיט החדש של נטפליקס. לעומת זאת אם אתם רוצים לראות שלל סצנות עירום לוהטות שכל מטרתן למשוך צופים תאוותנים סטייל "365 ימים", זו הסדרה בשבילכם. אביב עגיב בביקורת על סדרה פורנוגרפית להפליא ושטחית להחריד
ל"סקס/לייף" שעלתה בשבוע שעבר בנטפליקס, והפכה במהירות לתוכן הכי נצפה בישראל, היה פוטנציאל אמיתי להפוך למעין שלב נוסף ולא רשמי באבולוציה של "חמישים גוונים של אפור". גם היא, כמו "חמישים גוונים", מבוססת על רומן מצליח ובמרכזה בחורה צעירה שמתמודדת עם חקר המיניות שלה, הרצונות והגבולות שלה. הנוסחה הזו, אשר קיבלה ביטוי בשנים האחרונות בין היתר בדמות "גברת פלטשר" מהשנה שעברה, ו"בנות" המעולה, שמה במרכזן נשים "רגילות" שלא מתביישות מהמיניות שלהן, חוקרות אותה מכיוונים שונים, ונותנות לה ביטוי מוחשי בלי להתנצל.

מעבר כמובן לעירום ולסצנות הנועזות של סדרות אלה, היה בהן ממד פמיניסטי של ממש והן ללא ספק מהוות אבן דרך מהתפנית שחלה בשנים האחרונות בעיסוק במיניות של אישה בטלוויזיה ובקולנוע. ברם, עם כל הפוטנציאל והשינוי שחל בסוגיה החשובה הזו (הרבה בזכות "מי טו"), בסופו של דבר מדובר בעסק מסחרי וכלכלי – ועל כך תעיד נטפליקס, שסרטה האירוטי הנוראי "365 ימים," שמהווה 180 מעלות הפוך מהיצירות הנ"ל, מככב עדיין בתוכן הפופולרי שנה ויותר לאחר שיצא.

[*]

נטפליקס, אשר הבינה איפה מרוחה החמאה, לא מבזבזת זמן והשבוע היא השיקה את "סקס/לייף" בבימויה של סטייסטי רקייסר. קשה להתחיל מהמגרעות הרבות של הסדרה הזו, אבל המרכזית שבהן היא שנדמה שהיא נועדה לספק את החרמנות של צופי נטפליקס, ותו לא. היא חלולה מתחילתה ונראית כאילו נעשתה לפני עשור. העיסוק שלה במיניות וברצונות – כמו הדמויות שבה - שטוח וחלול. התחושה החוזרת שעולה בזמן הצפייה בה שוב ושוב, היא שכל מהותה האמיתית נועדה למשוך אליה צופים שיצפו בפטמות זקורות (ואברים זקורים נוספים) ובמגוון סצנות לוהטות. במרכז העלילה אנו פוגשים את בילי, אישה בשלהי שנות ה-30 שלה. היא נשואה באושר לגבר חתיך, חיה בבית מהקטלוג, ומגדלת שני ילדים חמודים. בילי, אשר חווה מין משבר גיל 40 מוקדם, מתרפקת ומתגעגעת לעבר המיני והנועז שלה, וליחסים הקודמים והסוערים עם האקס שלה. היא מנהלת יומן וירטואלי ובו היא מתארת את הסיטואציות המיניות שלהם ויורדת בו לפרטי פרטים. המחשבות הקבועות האלה והגעגוע לאישה שהייתה, מערערות אותה ומוציאות אותה מאיזון. בהמשך, כשבעלה ייחשף ליומן שלה והאקס הדוש שלה ייכנס כצפוי לתמונה, תתחיל טלנובלה של ממש שתכלול פלאשבקים נועזים, משגלים מרובים והמון המון פטמות.



בעולם של "סקס/לייף" הנשים חלולות וכל המאווים והרצונות שלהן הן רק סביב סקס. אין בהן עומק, הן לא מתמודדות עם האתגרים שנגזרים מהם, ואין שום התייחסות רצינית למשבר שבילי חווה אשר עתיד להשפיע על היחסים עם בעלה ושכולל פירוק אפשרי של התא משפחתי. הנושאים שעולים בסדרה בעלי גרעין ופוטנציאל מהחיים האמיתיים והעיסוק בהם יכול היה להיות נהדר, לו היה מטופל כראוי. במקום זאת הרושם שעולה מהסדרה הוא שלנטפליקס היה חשוב להוציא במהירות סדרה עם ציצים כדי למשוך צופים (סטייל הריאליטי "חם, לוהט, רותח") והיא אפילו לא מנסה להציג חזות של איכות או יומרות של עומק.

האקלים שבו "סקס/לייף" יוצאת הוא אקלים שאמור לתת ביטוי למיניות של נשים ולהעניק להן חירות מינית אינטליגנטית. במקרה הזה לא כך הדבר שכן הגיבורה שלנו נראית ומתנהגת כמו פרודיה של עצמה בלי טיפת עומק ורצון, אלא כמי שכל מהותה הוא נטו סביב סקס ומהמקום השטחי ביותר. סביר להניח שכל מטרתה של הסדרה הייתה לעורר שיח ולהוציא לאור את כוכביה הלוהטים (מה שכמובן קרה מהר מאוד ותרם לבאזז סביבה) ולכן, זה רק עניין של זמן עד שנטפליקס תודיע על עונה שנייה והריטואל הזה יחזור על עצמו שוב ושוב: הקהל יצביע בשלט ויקליק לכתבות, המבקרים ייצאו חמוצים וענקית הסטרימינג תגלגל את המיליונים.

הסדרה "סקס/לייף" משודרת בנטפליקס. לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן
אביב עגיב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט