יש לו את התקציב הגבוה בתולדות נטפליקס (200 מיליון דולר), שני כוכבי ענק (ריאן גוסלינג וכריס אוונס), את במאי סרטי "הנוקמים" (האחים רוסו) ועלילת ריגול מלאת אקשן וחובקת עולם, אבל למרות כל הנתונים האלה "האיש האפור" מתגלה כסרט אנמי נוסף של ענקית הסטרימינג שמוכיח פעם נוספת כי כסף לא קונה איכות
האחים רוסו, שזכו לתהילת עולם כשביימו בהצלחה את שוברי הקופות האימתניים של מארוול "הנוקמים: סוף המשחק" ו"הנוקמים: מלחמת האינסוף", מעבדים את ספרו של מארק גריני "האיש האפור" (The Gray Man) לסרט עם תקציב יוקרתי של כ-200 מיליון דולר מנטפליקס (הגבוה בתולדות ענקית הסטרימינג) ושחקני קולנוע מהשורה הראשונה בהוליווד.
העלילה מתחקה אחר סגנון סרטי ג'יימס בונד, "משימה בלתי אפשרית" ו"ג'ון וויק". ריאן גוסלינג מגלם את סיירה 6, רוצח מורשע שה-CIA מוציא מהכלא בתנאי שיעבוד עבורם כמתנקש, כנראה למשך כל חייו. העניינים עובדים כשורה כשהוא מופעל על ידי המגייס הראשוני שלו, דונלד פיצרוי (בילי בוב תורנטון), אבל שינוי בהנהלה מעביר אותו לשליטתם של דני קרמייקל השאפתני (רגה ז'אן פייג', "ברידג'רטון") שמחליט לעשות שינויים משמעותיים בארגון והעוזרת שלו, סוזן ברואר (ג'סיקה הנוויק, "משחקי הכס").
[*]
במהלך משימה, סיירה 6 מקבל קובץ מקודד ממישהו שאמור היה להרוג ממרחק בלי להתקרב אליו, הקובץ מכיל מידע פלילי על מפקדו החדש קרמייקל - וזה שם מטרה על גבו של סיירה 6. קרמייקל מזמן את לויד הנסן (כריס אוונס, "קפטן אמריקה"), רוצח משופם, עצמאי ופסיכופט, לנהל את מבצע ההרג. סיירה 6 מגלה במהרה שמעבר לעמיתה שלו לעבודה, הסוכנת דני מירנדה (אנה דה ארמס, "רצח כתוב היטב"), אין לו הרבה שותפים שיעזרו לו נגד צבא המתנקשים שמופעל על ידי לויד. מעבר לניסיונותיו לשרוד ולשמור על הקובץ, הוא נאבק גם להציל ילדה חולה וחטופה בשם קלייר (ג'וליה באטרס, "היו זמנים בהוליווד"), אליה הוא נקשר במהלך אחת המשימות הקודמות שלו.
למרבה הצער גם הכוכבים הגדולים שגויסו לא מצליחים לממש את פוטנציאל הכריזמה שלהם, כשהם נשענים על תסריט ריגול בנאלי ולא אמין רווי באמירות שחוקות. רגעים של אינטימיות בין סיירה 6 לקלייר יכלו להעניק לצופים בסרט עניין וריגוש מוגבר, יכולת שג'וליה באטרס כבר הוכיחה ב"היו זמנים בהוליווד", אך הם תופסים מעט מדי נפח בתסריט מכדי שיוכלו לגרום לו להמריא. זה לא מפתיע שיוצרי הסרט ממוקד הפעולה לא מאפשרים לעצמם "לבזבז זמן" על דיאלוגים מרגשים.
הייחודיות והיצירתיות של "האיש האפור" מתבטאת בעיקר בוויזואליות שלו כמו בסצנת קרב בתוך אולם מלא בכדורים צבעוניים בתאילנד או סצנת יריות מושקעת ברחובות פראג. מלבד שתי סצנות עינויים מזעזעות שאחת מהן מפורשת מדי, האפקטים האדירים והנופים המרהיבים בסרט שכוללים ערים רבות ברחבי העולם מהנים מאוד, וההשקעה הכספית הגדולה של נטפליקס בהפקה זו ניכרת.
התסריט של המותחן שגרתי ולא מקורי מספיק כדי להתעלות מעל רמת הרעש של הז'אנר, אך האקשן בסרט מהנה בהחלט. האחים רוסו מדגימים בהצלחה את הידע שלהם בכוריאוגרפיה של קרבות ומרדפים. הסרט נוטה יותר לכיוון אפקטים ממוחשבים (CGI) על פני פיצוצים ופעלולים אמיתיים, כצפוי בהפקה של נטפליקס. בסיום הסרט יש סוג של הבטחה לסרט המשך, אבל הוא מותיר אחריו תחושה מעייפת של פוטנציאל לא ממומש. הצופים נותרים עם תחושה שצרכו קלוריות ריקות מסרט פעולה בנאלי שכבר צפו בהרבה כמותו.
הסרטים המוצלחים ביותר של נטפליקס הם סרטים אמנותיים שלא נעשו על פי נוסחה הוליוודית לקהל הרחב ("רומא", "האירי"), אך נראה כי ענקית הסטרימינג חוזרת על המהלך בו נקטה בסרט פעולה קודם שהיה בעל תקציב דומה, "הודעה אדומה" שגם לא ייזכר לזמן רב, ומשחררת סרט אנמי נוסף המוכיח כי כסף לא תמיד קונה איכות. סביר שנטפליקס לא תירגע עד שתצליח לייצר סדרת סרטי פעולה עטורת שבחים שתאיים ברצינות על מתחרותיה.
הסרט "האיש האפור" זמין לצפייה בנטפליקס. לביקורות סרטים נוספות >>
לחצו כאן