במסגרת הסכם הענק שלו עם נטפליקס עלתה עוד דרמת מתח מלאת תהפוכות עלילה מופרכות מבית היוצר של הרלן קובן. יעל מאורר על סדרה שבה הגילויים ה"מרעישים" באים על חשבון התפתחות הדמויות והעלילה, וחבל
הרלן קובן, סופר רבי המכר המצליח, סגר עסקה עם נטפליקס לעיבוד 14 מהרומנים שלו למסך. "הנעדרים" היא העשירית שבהן, והיא מספקת את מה שהצופים והקוראים מצפים לו. יש כאן סיפור על תעלומת עבר שהגיבורה מתמודדת איתה, גילויים חדשים ומפתיעים כל רגע וגיבורה הנרדפת על ידי שדי העבר. מסתבר שכולם משקרים לה כל הזמן במשך שנים רבות וכל תיבות הפנדורה שנפתחות מול עיניה הנדהמות רק מאששות את תיאוריית הפרנויה: הכול קשור וכולם רודפים אחרייך.
הספר שעליו מבוססת הסדרה מתרחש בניו-יורק כאשר העיבוד הטלוויזיוני מעביר את המתרחש לאנגליה, אך העלילה רבת התהפוכות נשמרת תוך התאמה לגיוון האתני שאין סדרה בת ימינו ש"שלמה" בלעדיו. הגיבורה היא קאט (רוזלינד אליאסר ,"סוסים איטיים") ראש מחלקת נעדרים במשטרה, בת לשוטר (לני הנרי, "ברודצ'רץ", המוכר בעיקר כקומיקאי) שנרצח לפני 11 שנים, טראומה שעדיין רודפת אותה. באותו זמן, כך מסתבר, גם עזב אותה הארוס שלה, ג'וש (אשלי וולטרס, "מחר הכל מתחיל"), בלי להסביר דבר. הנטישה הזאת השאירה אותה פגועה ולא פנויה לקשר אמיתי.
הצופים מתוודעים אליה כאשר היא מבלה בדייט עם בחור שטחי וריקני במיוחד, שלו היא מספרת שהיא דיילת. אך כאשר היא יוצאת לרגע לענות לשיחת טלפון, מתרחש אירוע אלים במטבח של המסעדה. הטבח תוקף בסכין עובד אחר, תוך האשמה בבגידה, המופנית אל בת זוגו. קאט משתלטת מיד בקור רוח מופתי על המצב ומנטרלת את התוקף. כך היא מצטיירת כסופר-וומן רבת כוח, אך באותה עת גם כאישה פגועה, שאינה מסוגלת ליצור קשרים אמיתיים לאחר שננטשה, ומסתפקת בסטוצים אקראיים עם גברים שאינה אפילו מחבבת.
השם המקורי של הסדרה, שתורגם באופן לא מספק ל"הנעדרים" הוא Missing you" ", כלומר מתגעגע/ת אליך. זהו גם שם השיר שאותו נהגה קאט לשיר עם הארוס שלה. שמות הפרקים בסדרה הם שמות שירים פופולריים מן העבר, המתכתבים עם העלילה. זאת בחירה מתוחכמת וחבל שהסדרה אינה מראה סוג כזה של תחכום בעלילה או בתיאור הדמויות.
למרות משחקה המצוין של רוזלינד אליאסר בתפקיד הראשי, הדמות נשארת חלולה למדי. גם הקשרים שלה עם שתי חברותיה הטובות, ג'סיקה (סטייסי אמבאלו, "איך לדבר עם בחורות במסיבות"), החוקרת הפרטית הזוהרת שמפתה ותופסת בני זוג בוגדניים, ואקווה (מרי מלון), המורה ליוגה שהכירה היטב את הארוס הנעלם, אינם בדיוק משכנעים. למרות שהן משחקות תפקיד מרכזי בסיפור, הקשר ביניהן נשאר ברמת המשפטים השנונים או מתחזים לשנונים שהן מחליפות זו עם זו. כאן גם נכנס הנושא המגדרי/הזהות המינית, שגם בספרו של קובן מקבל טיפול בעייתי בלשון המעטה. מבלי לגלות את הסוד שבלב הסדרה, אפשר רק לומר שהתיאור שלה של דמויות לא הטרוסקסואליות לוקה בחסר.
הספר והסדרה עוסקים בגעגוע מסוגים שונים: לאב המת, לאהוב שנטש, ובאופן כללי לעבר מדומיין שבו הכול היה שונה. הגילוי של הסודות האפלים מהעבר הוא הטריגר והפיתרון כאחד. התעלומה המשטרתית שבה נעלמים אנשים באופן מסתורי אחרי שיצאו ל"חופשה" עם אדם שפגשו רק באתר שידוכים, נקשרת מיד לסיפור האישי של קאט, הרשומה לאותו אתר ומגלה בו את האהוב הנעלם. כל הקצוות הפרומים נקשרים לבסוף בשורת גילויים מצמררים שבראשם תגלית מרעישה על נסיבות מותו של האב הנערץ.
בתפקיד טיטוס, הנבל המוצהר של הסדרה, מופיע קומיקאי בריטי, סטיב פמברטון, שמוכר בעיקר מתפקידו בסדרה הקומית "League of Gentlemen", שמתמחה בהומור שחור וקיצוני במיוחד. כאן הוא מגלם אדם המתחזה למגדל כלבים החי בחווה מבודדת, מעין גרסה מוקצנת של הג'נטלמן הבריטי המוזר. בניגוד לרומן של קובן, שבו מופיע סיפור הרקע של הנבל והדרך שבה הגיע לעיסוק הנוכחי שלו, כאן אין שום הסבר הגיוני מדוע עליו לנקוט באמצעים כה קיצוניים כדי להשיג את מטרותיו. פמברטון אמנם מציג הופעה מצמררת כנדרש, אבל הסדרה לא מצליחה לייצר מעורבות רגשית עם קורבנותיו, כך שהרשע הטהור שלו נשאר ברמת הקריקטורה. כך נשארת "הנעדרים" עוד סדרה שבה הגילויים ה"מרעישים" באים על חשבון התפתחות הדמויות והעלילה, וחבל. הנושא של הכמיהה לאהבה המובילה אנשים למקומות מסוכנים ראוי היה לטיפול משכנע יותר.
הסדרה "הנעדרים" זמינה לצפייה בנטפליקס. לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן