חדשות טלוויזיה / סדרות

סוף מדמם: ביקורת פרק סיום העונה של משחקי הכס

תמונת כתב מאת
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
העונה החמישית של ״משחקי הכס״, או בשמה הלא רשמי ״כל מי שאתה אוהב ימות״, מגיעה לסופה בפרק שישאיר אותכם על קצה הכסא עד הרגע האחרון, הרבה אחרי שהכתוביות ייגמרו… העונה נפתחה עם פרקים שסבלו מקצב איטי והיו חסרי כיוון, אבל הצליחה לפצות על כך עם הפרקים האחרונים שכללו כמה מן הרגעים הטובים ביותר בכל הסדרה וזה כולל את הפרק הנוכחי שיגרום לצופים בו ברחבי כל העולם לצעוק ״לאאאאאאאאא״.

לא קל להיות סטאניס, אחרי שהעלה את ביתו שירין כקורבן לאל האור ב(עוד) אחת מהסצינות המזעזעות ביותר בתולדות הטלוויזיה, הוא מוצא את אישתו תלויה על עץ, אפילו סליס, המאמינה הפנאטית, לא התמודדה עם אובדן ביתם. מליסנדרה בורחת במהרה לאחר מכן. אם חשבתם שכאן צרותיו של סטאניס ייגמרו, אתם טועים בגדול. מסתבר ששריפת ילדים לא זוכה לאהדה רבה בקרב אנשיו והוא מאבד חצי מאנשיו לפני שהוא בכלל מגיע לווינטרפל.

הקרב על ווינטרפל היה אכזבה אחת גדולה. לאחר שהכינו אותנו במהלך עונה שלמה והסבירו לנו את חשיבותו, לראות את הקרב מנקודת מבטה של סנסה כשהחיילים נראים כנמלים הנלחמות זו בזו ואז לחתוך ישר לסופו זה יותר ממעצבן. ההקרבה של סטאניס הייתה לשווא, הוא לא רק הקריב את ביתו, הוא גם איבד את אישתו ואת צבאו. כנראה שאל האור פועל בדרכים מסתוריות ולא כל מה שמליסנדרה רואה מתגשם. מסתבר אבל שבכל זאת גם בעולמו של מרטין, יש צדק בעולם כשבריאן היא זו שזוכה להוציא את סטאניס להורג, לנקום על מותו של רנלי (זוכרים?) ובכך גם חוסכת ממנו עתיד של עינויים בידי רמזי בולטון (במידה והוא באמת מת, הסצינה נחתכה רגע לפני דקירת המוות).

[*]

דמות נוספת שזוכה לצדק בפרק היא אריה שמוחקת עוד אדם מהרשימה שלה, סר מרין טרנט, אשר רצח את מורה הסיף שלה, סיריו פורלי. זהו רצח מדמם ואישי במיוחד עבורה והברוטליות שבה הוא מבוצע באה כניגוד לקור רוחה בזמן ביצועו. אריה הופכת לרוצחת מיומנת, אבל היא לקחה חיים שלא היו שלה והאל רב-הפנים דורש חיים תמורת חיים כשפי שז׳אקן מסביר לה. אחד הדברים שהכי חסרו לי העונה היה יותר הסברים על אותו מסדר הרוצחים חסרי-הפנים. אנו נותרים כמו אריה שרויים בחשיכה, רק שאצלה היא ממשית כשהיא מאבדת את ראייתה בצורה מסתורית.

חזרה לווינטרפל שם סנסה ות׳יאון מגלים סוף-סוף תושיה. סנסה מנסה לברוח וכמעט מצליחה עד שהיא נתפסת על ידי מירנדה ות׳יאון. ברגע נדיר, ת׳יאון מוצא את האומץ שהיה חסר לו ודוחף את מירנדה אל מותה, הוא וסנסה בורחים בקפיצה מעבר לחומות הטירה כשגורלם לא ידוע. זהו עוד רגע מספק לו חיכינו הרבה זמן, ת׳יאון מתחיל לחזור לעצמו והחיבור הלא סביר בינו לבין סנסה יהיה מעניין מאד בעונה הבאה (במידה והם אכן נשארו בחיים מהקפיצה).

עוד רגע מספק שהופך בסוף לקשה לצפייה הוא ההתרפסות של סרסיי. היא מגיעה לספטון כאישה שבורה, קליפה של אותה אישה שהייתה קודם. היא מודה על חטאיה, לפחות על חלקם ואז כשנראה שהנורא כבר מאחוריה, היא מגלה שעליה לחצות את מעלה המלך, עירומה כביום היוולדה, כשכל העיר מלווה אותה בקריאות בוז ובאיומים. לנה הידי מבריקה באותו רגע, היא מצליחה להפגין מנעד של רגשות בסצינה ארוכה אחת שמרגישה כנצח. אנו עוקבים אחר סרסיי ב-Walk of Shame הארוך בתולדות הטלוויזיה. הפיצוי מגיע ברגע בו היא עוברת את שערי הטירה חזרה לאנשיה, שם פוגש אותה קוויבורן עם שומר חדש/ישן, ההר שהפך למפלצת של פרנקשטיין המסורה למלכה, מה שבטוח היא שנקמתה תבוא בהקדם.

[*]

צרותיה של סרסיי לא נגמרו מכיוון שהיא עוד לא יודעת שביתה, מירסלה, הורעלה בידי נשיקתה של אלריה הבאה ללוות אותה לשלום. כל זה קורה ברגע שג׳יימי מתוודה בפני למירסלה שהוא אביה. היא כבר ידעה וזהו רגע של נחת שנקטע במהירות כיאה ל״משחקי הכס״. צרות באות בצרורות בסדרה הזו.

במירין, טיריון, ג׳ורה ודא׳ריו (שלא ברור כיצד שרדו אחרי הפרק הקודם) מארגנים משלחת חיפוש אחר דאינריז. טיריון נשאר מאחור לנהל את הממלכה, לעזרתו מגיח ואריז ואנו נשטפים בגלי נוסטלגיה לעונות הראשונות. דאני באותה העת לא מצליחה לאלף את דרוגון ונתקלת בשיירה של דות׳ראקי (נוסטלגיה לעונות הראשונות כבר אמרתי?).

סוף הפרק הוא נעיצת הסכין האחרונה שיוצרי הסדרה נעצו בליבם של כל המעריצים. רובנו יתקשו לעכל את מותו של ג׳ון סנואו - עבור רובנו הוא גיבור הסדרה .לאחר שלפני רגע הוא שרד מתקפה של צבא המתים, למות בידי אנשיו המכנים אותו בוגד, מרגיש לא הוגן. זוהי ״החתונה האדומה 2״. יש כאן הדהוד ברור לוויליאם שייקספיר, כשחברי המשמר בוגדים במפקדם ודוקרים אותו אחד אחרי שני. ״הגם אתה אולי?״ נעיצת הסכין האחרונה מגיעה מידי בן חסותו של ג׳ון, מה שמעצים את הבגידה שהוא חש ברגעיו האחרונים. נותר רק לקוות שהופעתה של מליסנדרה בחומה הייתה יותר מצירוף מקרים ושמותו של ג׳ון יהיה ״זמני״.

זה היה פרק קשה לצפייה ועיכול, האינטרנט מתמלא כעת בדמעותיהם של המעריצים, אבל אם יש פיסת ניחום קטנה אז היא העובדה שקוראי הספר איבדו את עליונותם מעל צופי הסדרה. העונה הבאה של "משחקי הכס" תהיה שטח הפקר בו הכל יכול לקרות.

רוצים לקרוא ביקורות על שאר פרקי העונה של "משחקי הכס" ועל סדרות נוספות? היכנסו למדור הסדרות באתר - לחצו כאן לכניסה
- לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט