חדשות טלוויזיה / סדרות

מה כדאי לראות בנטפליקס? כל ההמלצות על הסדרות השוות

מאת:
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
שירות נטפליקס הושק בשבוע שעבר בישראל. אמנם מדובר במתכונת מצומצמת ללא כמה מסדרות הדגל של הרשת וללא תרגום לעברית (תרגום עזר לאנגלית ולספרדית קיים בכל התכנים), אך עדיין מדובר בשירות נוח לתפעול, שמאפשר צפייה בתכנים רבים שטרם הגיעו לשידור בישראל בעלות חודשית נמוכה של בין 32 ל-40 ש"ח. אז מהן הסדרות המומלצות לצפייה בנטפליקס? מבקרי האתר ממליצים:

נרקוס

מבקר: זוהר צלח

עוד לפני שנטפליקס הגיעו לכאן, "נרקוס" הסתמנה כלהיט היסטרי בישראל וזה בלי להיות משודרת בטלוויזיה המקומית. הסדרה עוקבת אחרי פבלו אסקובר, ברון הסמים המפורסם בהיסטוריה, שנחשב עד היום לאחד מסוחרי הסמים האכזריים אי פעם. בשיאו הונו של אסקובר הוערך בכ-30 מיליארד דולר מה שהעניק לו את המקום השביעי ברשימת האנשים העשירים של מגזין "פורבס" כמו כן אסקובר היה אחראי, על פי הערכות ל-80% מן הקוקאין שנכנס לארה"ב ושלט בקולומביה הלכה למעשה.

הסדרה יוצרת דיוקן מצמרר לאחד האנשים המרתקים במאה ה-20 ומציגה אדם שאפתן בצורה יוצאת דופן וכריזמטי אבל כזה שסובל תסמונת נפוליאון קשה, נהנה מכוח בלתי מוגבל ומחסל כל מי שעומד בדרכו בלי להניד עפעף. "נרקוס" לא כתובה בצורה מדהימה וגם לא מביאה בשורה מבחינה ויזואלית אבל הדמות המרכזית בסדרה היא כה מרתקת ומעניינת שזה מספיק להחזיק את הסדרה.

רק עונה אחת של "נרקוס" שודרה עד כה (עונה 2 הוכרזה) ואפשר כבר להכניס את אסקובר בשורה אחת עם וולטר וויט, טוני סופרנו ודקסטר מורגן כאחד מהאנטי גיבורים הגדולים של עידן הזהב של הטלוויזיה.



דרדוויל

מבקר: דני גנלין

אחרי שכבשו את המסך הגדול, חברת מארוול עוברת למסך הקטן ומחליפה את הטון הצבעוני והמצוחצח של "הנוקמים" באווירה אפלולית ואלימה של "דרדוויל".

לאחר אדפטציה קולנועית כושלת בכיכובו של בן אפלק, מגיעה אדפטציה שלא תאכזב גם את מעריצי הקומיקס הנאמנים ביותר. מאט מרדוק הוא עו"ד שאיבד את ראייתו בילדותו בעקבות תאונת כימיקלים. יחד עם חברו ללימודים הוא פותח משרד לעו"ד בו הם מתכוונים להילחם בשחיתות בעיר ניו יורק. בלילה מאט נלחם בשחיתות בדרכים אחרות. בעזרת כישורי לחימה וחושים מחודדים הוא נאבק בפושעי העיר ומחדיר בהם פחד. במקביל הסדרה עוקבת אחר עלייתו המטאורית של אחד הנבלים הידועים ביותר בעולם של מארוול, ווילסון פיסק, שלימים יקרא הקינגפין.

הסדרה מתנודדת על קו התפר בין ריאליזם אלים שמתבטא בסצינות קרב מעולות נוסח "הפשיטה" והעולם הקולנועי של מארוול עם האלים הנורדיים והענקים הירוקים שמסתובבים חופשי ברחבי העיר.הקאסט מושלם והכימיה בין הדמויות מעולה, בנוסף זוהי סדרת קומיקס מרעננת שפונה לקהל בוגר יותר, שיוכל להעריך את דקויותיה ואת הביקורת החברתית הנושכת.

ג'סיקה ג'ונס

מבקר: יאיר פרי

"ג'סיקה ג'ונס" היא סדרה בשלה- היא הגיעה לנטפליקס שכבר יודעת איך להתמודד עם מגוון רחב של ז'אנרים, היא בקעה ממארוול אחרי שעשו את סדרות הקומיקס שלהם ("סוכני שילד", "הסוכנת קרטר", "דרדוויל"), היא נשענת על שני שחקנים נהדרים - קירסטין ריטר ודיוויד טננט וחשוב לא פחות- היא משתמשת בחוכמה בכתפי הענקיות הטלוויזיוניות עליהן היא צועדת- "זהות בדויה", "ניקיטה" ובעיקר – "באפי קוטלת הערפדים".

"ג'סיקה ג'ונס" מרשה לעצמה להיכנס בכל הכוח בכמה מהנושאים הקשים להתמודדות בטלוויזיה פופולארית בפרט, ובטלוויזיה וקולנוע בכלל- אובדן עצמי, התעללות במערכת יחסים, אונס וההשלכות של כל אלו על הזהות הנשית. לדעתי, מה שעומד במרכז הסדרה, והופך אותה לכל כך פורצת דרך, הוא הגבול הדק שבין אהבה ואינטימיות לניצול והתעללות.

העובדה שקליגרייב, הנבל הראשי, הוא אקס כל יכול המסוגל להחזיר את ג'סיקה למסלול הרסני אם רק יבחר, וכבר גרם לה בעבר לטעות בין הרצון שלה לבין הרצון שלו, הופכת אותו לאחד הרשעים האפקטיביים ביותר אי פעם. האפיון שלו כמוכר-אך-אלים מזניק את הסצנות הגדולות בסדרה לגבהים חדשים של טרור.

עבור נטפליקס מדובר בעניין גדול לא פחות ממארוול עצמה- לראשונה מקבע את עצמו שירות הסטרימינג לא רק כיוצר תוכן, אלא כיוצר עולם ותופעה תרבותית רחבת היקף. "ג'סיקה ג'ונס" הייתה הבשורה הגדולה של נטפליקס ב-2015.



שובר שורות

מבקר: זוהר צלח

למקרה שמסיבה כלשהי החמצתם את יצירת המופת הזו, - היא זמינה בנטפליקס והיא צריכה להיות הדבר הראשון שאתם רואים. הסדרה, שעוקבת אחרי וולטר וויט (בריאן קרנסטון), איש משפחה מורה לכימיה שמקבל הודעה שהוא חולה בסרטן סופי. במטרה להשאיר את המשפחה שלו עם כסף גם אחריו חובר וולטר לג'סי (אהרון פול), תלמידו לשעבר וסוחר סמים בהווה והשניים מייצרים קריסטל מת' בצורתו הטהורה ביותר.

הכל כבר נאמר על הסדרה הזו, שנחשבת לאחת מיצירות המופת הגדולות של הטלוויזיה מאז ומעולם. וולטר וויט הוא אנטי-גיבור מושלם שהופך במהלך הסדרה מאדם די אומלל למפלצת שיכורה מכוח ומעמד. אין סדרה שמציגה הידרדרות מוסרית, על כל השלכותיה כמו "שובר שורות". ההופעה של קרנסטון היא כנראה הופעת היחיד הכי טובה בטלוויזיה וזה עוד לפני שנגענו בחלק הוויזואלי על הסדרה שלא מבייש את יצירות הקולנוע הגדולה, הפסקול המבריק ושאר הדמויות.

בקיצור- אם אתם צריכים לבחור סדרה להתחיל איתה "שובר שורות" היא האחת. בגלל וולטר, בגלל ג'סי, בגלל שהיא כתובה בצורה מדהימה, בגלל שהיא אחת הסדרות הגדולות אי פעם.

[*]
סמוך על סול

מבקר: אלעד שלו

החששות לפני צאת "סמוך על סול", הסדרה החדשה של יוצר "שובר שורות" וינס גיליגאן, היו גדולים כמעט כגודל הציפיות. למרבה ההקלה, לאחר עשרת פרקי העונה הראשונה מתברר כי גיליגאן (יחד עם שותפו לכתיבה פיטר גולד) לא איבד את מגע הקסם שלו וכגודל הציפיות, כן גודל ההצלחה. "סמוך על סול" היא ספין-אוף, שיוצא מתוך העולם של סדרת האם, ויוצר חוויית צפייה עשירה ואינטליגנטית, מלאה ברפרנסים ל"שובר שורות", אך בעלת אישיות ועוצמה משל עצמה.

ההבדל הגדול בין הסדרות הוא אלמנט ההזדהות עם הדמות הראשית. שתי הסדרות לוקחות דמות ראשית בעלת יסודות מוסריים ומלוות אותה בתהליך של הידרדרות מוסרית. אולם אם ב"שובר שורות" לא ידענו לאיזה תהומות יידרדר וולטר וייט והופתענו לגלות את עומק התהליך לכדי רוע צרוף שהעמיד את הצופה במבחן תמידי עם אהדתו לגיבור, "סמוך על סול" עושה מהלך הפוך - אנחנו יודעים למה סול גודמן יהפוך עם השנים ואת המדרונות החלקלקים והמושחתים שהוא יגיע אליהם, מה שיוצר לנו עם תחילת הסדרה רתיעה מובנית מדמותו. גיליגאן יוצר בסדרה מהלך של יצירת סימפטיה לג'ימי "המחליק" מקגיל (בוב אודנקירק), שש שנים לפני שהפך לעורך הדין סול גודמן, אהדה שגורמת לנו להבין את המניעים שלו גם ברגעים המשפילים והקשים ביותר שלו.

בדומה ל"שובר שורות" גם כאן גיליגאן משתמש בזוויות צילום מיוחדות, קצב שלוקח את הזמן שלו, שימוש מבריק בפלאשבקים בפתיחת הפרקים שמאירים באור נוסף את מהלך העניינים וכתיבה מבריקה בה כל סצינה חשובה למהלך הסיפור ולהתפתחות הדמות, מוסיפה על קודמתה וחותרת כנגד הציפיות של הצופים. אם אתם בוחרים סדרה חדשה לצפייה ב"נטפליקס" "סמוך על סול" היא אחת המומלצות שבהן.



כתום זה השחור החדש

מבקר: אלעד שלו

אחת מסדרות המקור הראשונות של נטפליקס ומהמצליחות שבהן. הדרמה הקומית של ג'נג'י כהן, יוצרת "העשב של השכן" המצוינת שגם היא זמינה לצפייה בנטפליקס, מספרת את סיפורן של אסירות בבית כלא לנשים דרך סיפורה של פייפר צ'פמן, אסירה ממעמד גבוה שנשלחת לכלא על הברחת סמים שביצעה בעברה.

כהן מצליחה ליצור דרמת אנסמבל שעוקבת אחר חייהן של דמויות רבות בבית הכלא -אסירות, סוהרים ואנשי צוות, תוך שימוש בפלאשבקים בכל פרק לתיאור הנסיבות שהביאו את הדמות לכלא. "כתום זה השחור החדש", שסגרה לאחרונה עונה שלישית, היא מהסדרות הנדירות שמצליחות להיות אינטליגנטיות ונוגעות ללב בו זמנית, להעביר ביקורת על היחס למיעוטים בחברה האמריקאית ומדיניות הפרטת בתי הכלא ובו זמנית לצחוק על כל העניין וליצור את סדרת הכלא המהנה ביותר שנראתה על המסכים מזה שנים.

תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ נרקוס (עמוד סדרה)
חץ דרדוויל (עמוד סדרה)
חץ כתום זה השחור החדש 3 (עמוד סדרה)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט