חדשות טלוויזיה / סדרות

"בישראל יש אנימציה מעולה", ראיון עם תסריטאי "הסימפסונס"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
ראיון מיוחד עם מייק רייס, מהכותבים הראשונים והבולטים ב"משפחת סימפסון" ומי שמלווה את הסדרה מיומה הראשון. בראיון מספר רייס מה גרם לו להגיע לישראל, מדוע הומר סימפסון ודונלד טראמפ דומים זה לזה, איזה סרט אנימציה ישראלי הוא אהב ועונה על השאלה – האם סופה של הסדרה המצליחה קרב?
27 עונות, 597 פרקים, 24 פרסי אמי ומאות מיליוני מעריצים ברחבי העולם יש למשפחה הצהובה שהפכה לסדרת האנימציה הארוכה ביותר והפופולרית בכל הזמנים. השבוע יגיע מייק רייס, ממפיקי הסדרה החל מיומה הראשון ומהכותבים הראשיים שלה, לפסטיבל האנימציה "אנימיקס" שמתקיים בסינמטק תל אביב . לכבוד הגעתו לפסטיבל קיימנו עימו ראיון בשיחה טרנס-אטלנטית, יום לפני שהוא נוחת בישראל.

סם סיימון, מיוצרי הסדרה, אמר עליך "ללא מייק רייס הסימפונס לא היו הסימפונס"

"וואו, לא שמעתי את זה. הסימפונס זה מפעל כל כך גדול. נתתי כמעט מחצית מחיי לתכנית הזו אבל אני מאמין שגם אם לא הייתי נולד התכנית הייתה בדיוק אותו דבר. אני לא מרגיש שיש לי תרומה ייחודית לתכנית, אני שמח שאני יכול ללכת פעם בשבוע ולתרום לסדרה. אפילו אחרי כל השנים האלו אני מרגיש את הלחץ בכל פעם. עדיין אני מרגיש שיש לי מה להוכיח בכל פרק".

מה גרם לך להגיע לישראל?

"אני זה שהצעתי להגיע לישראל. דיברתי בעשרות מדינות ברחבי העולם על הסדרה. רק לילה שעבר הייתי בקוסובו וכששמעתי על 'אנימיקס' אמרתי לעצמי שאם מדינות מוסלמיות מבקשות ממני לדבר ואני מגיע, אז למה שלא אגיע גם לישראל? לשמחתי המארגנים הסכימו להצעה שלי".

[*]

רייס, יהודי יליד קונטיקט, החל את דרכו ככותב בסדרות קומיות ותכניות אירוח כ"אלף", "המופע של גארי שנדלינג" ותכנית הלילה עם ג'וני קרסון. ב-1989 כשרשת "פוקס" החליטה לתת צ'אנס לסדרת אנימציה ראשונה למבוגרים בפריים-טיים נשכר רייס להיות אחד הכותבים הראשיים בה והפך לאחד המפיקים הראשיים ול"שואוראנר" של הסדרה החל מהעונה השלישית ועד היום.

"ביליתי את 10 השנים הראשונות בקריירה שלי לכתוב לתכניות עם בני אדם לפני שעברתי לאנימציה, והבנתי שאני מעדיף לכתוב לאנימציה. ראיתי את זה עם הרבה כותבים - ברגע שהם עוברים לאנימציה הם לא חוזרים. אתה אוהב את החופש ואת השליטה שיש לך. כתבתי את הסרט 'האהבה היוונית שלי' עם ניה ורדלוס ומה שהיה על המסך לא היה באמת מה שכתבתי ורציתי. באנימציה אתה שולט בכל מילה ואני אוהב את זה, גם אם זה הולך רע אני יודע שזו אשמתי", הוא מתוודה.

איך מצליחים לאורך כל השנים האלו למצוא נושאים חדשים לתכנית?

"חלק מאוד קשה בעבודה שלנו זה לשמור את הסדרה רעננה ולמצוא נושאים שלא עסקנו בהם כבר. אנחנו אוהבים לעשות את הסדרה, זו עבודה כיפית אבל למצוא נושאים חדשים זה הדבר הקשה ביותר. אני חושב שבסדרות אחרות כותבים יכולים לחזור על עצמם בעוד אנו לא. לדוגמא, עשינו פרק בו בארט לוקח שיעורי פסנתר וגולש פרסם שעשינו כבר פרק דומה בו הוא לוקח שיעורי תיפוף. זה נכון, אבל היה לפני 14 שנה! מעריצים זוכרים הכל וזה דבר נהדר אבל זה גורם לנו לעבודה קשה".

[*]

(באיור: מייק רייס. מאייר: מושיק לין) מעבר ל"משפחת סימפסון" עליה זכה בארבעה פרסי אמי, יצר רייס בשנות ה-90 סדרת אנימציה משלו בשם "המבקר", את סדרת האנימציה לרשת "Queer Duck" ואף השתתף בכתיבת חלק מסרטי "עידן הקרח", בסרט של "משפחת סימפסון" ופרסם 17 ספרי ילדים מצליחים.

אתה צופה בסדרות אנימציה אחרות?

"אני לא צופה בהרבה מהתכניות האחרות כי כשאתה כותב אנימציה אתה לא רוצה לחזור הביתה ולצפות בזה. מה שכן, אני אוהב את 'איש משפחה' מפני שכמו שבסימפסונס ראו את העולם בדרך בה לא ראו אותו קודם, כך גם להם יש תפיסת עולם מיוחדת ושונה".

בשנת 2000 היו הסימפסונים הראשונים לחזות את עלייתו של דונלד טראמפ בפרק בו בהצצה לעתיד אנו רואים את ליסה מנסה לשקם את הכלכלה האמריקאית שנהרסה ע"י הנשיא טראמפ. השבוע (ראשון) שחררו היוצרים סרטון חדש ופופולרי בה אומרת מארג' להומר שלא תשכב עימו יותר עד אשר יצביע להילרי.



הומר הוא מצביע טראמפ טיפוסי לדעתך?

"כן, הוא לבן, בעל השכלה תיכונית, עובד קשה לפרנסתו. יש הרבה הומר סימפסונים בארה"ב, אני מקווה שלא מספיק מהם כדי שטראמפ יהפוך לנשיא. אני מבין בדיוק מה אנשים רואים בטראמפ. הוא כל כך מבדר, ישיר, הוא אומר דברים שמעולם לא שמעת פוליטיקאי אומר. אתה פשוט לא יכול שיהיה לך אדם כזה כנשיא, זה כמו שאתה אוהב את הומר סימפסון אך לא תרצה לראות אותו כנשיא".

[*]

הביקור של רייס בישראל יהיה הפעם השנייה בה הוא מבקר בארץ, לאחר שלפני 20 שנה הגיע לביקור קצר עם משפחתו. בביקור יעביר רייס מספר הרצאות על הסדרה (ב-5 וב-6 באוגוסט, לפרטים נוספים לחצו כאן) אודות הסודות מאחורי הקלעים והמוטיבים היהודיים בה.

כמה חשוב לך כיהודי להכניס נושאים יהודיים לסדרה?

"למען האמת, זה לא היה חשוב במיוחד עבורי, זה לא המנדט שלי. עשינו 6 פרקים שעוסקים ביהדות בכל התכנית. זה רק 6 מתוך 600. כיסינו את הנושא הזה כי בסימפסונס אנחנו מכסים את כל הנושאים, סביר להניח שעשינו גם 6 פרקים על גולף, הינדואיזם או ברביקיו. העניין היהודי כמעט אף פעם לא מוצע על ידי הכותבים היהודיים. הפרק בו הסימפסונס מגיעים לישראל הוצע ונכתב ע"י כותב אירי שמעולם לא היה בישראל וחשב שזה יהיה נושא מהנה".
יצא לך לראות סרטי אנימציה ישראליים?

"כן, ישראל עושה אנימציה מעולה. אני לא יכול להגיד את זה לגבי הרבה מהמדינות בהן הייתי. ראיתי את 'ואלס עם באשיר' ואת 'כנס העתידנים', סרט משוגע ויפהפה, יחיד מסוגו ונהניתי ממנו. ראיתי גם מספר סרטים ישראליים קצרים שהיו מאוד מיוחדים".

אתה רואה את היום בו התכנית תיגמר?

"תראה, אנחנו אוהבים לעשות את זה, זה יותר טוב מכל עבודה שיש בחוץ וזו אחלה דרך להרוויח. יכול להיות שיהיה יום בו לא יהיה לנו מה לחדש, אבל עד כה זה עדיין עובד ובתקווה שימשיך כך. רק לפני כמה שנים הודו גילתה את הסימפסונס ופתאום היו לנו מיליארד מעריצים חדשים, כך שתמיד יש לאן להתפתח. הסימפסונס היא על אי השפיות האנושית וזה לעולם לא ייעלם".
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט