חדשות טלוויזיה / סדרות

"לב של אבן": ביקורת סרט נטפליקס

לב של אבן: ביקורת סרט נטפליקס
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הסרט הראשון של חברת ההפקה של גל גדות ובעלה, ובכיכובה של וונדר וומן הישראלית, מנסה להשיק פרנצ'ייז אקשן חדש סטייל סרטי "משימה בלתי אפשרית". הכריזמה של גדות כסוכנת הסמויה רייצ'ל סטון מחזיקה את הסרט, אבל הוא לא מספיק מקורי, זכיר, בעל עומק או סצנות אקשן מעולות כדי להשאיר חותם של ממש
למרות כל בעיותיו, עצם קיומו של "לב של אבן" ("Heart Of Stone") הוא נס אחד גדול. מעולם לא דמיינתי שאצפה בסרט אקשן מקורי (על ההשוואה ל"משימה בלתי אפשרית" עוד נדבר בהמשך) שכל תקציבו העשיר נשען על סטטוס הכוכבות של שחקנית ישראלית. את הסרט ראיתי לראשונה בהקרנת מבחן צנועה בפסדינה (חצי שעה מהשדרות הנוצצים של הוליווד). עם פסקול צווחני ועריכה זוועתית, המוצר שופע האדרנלין היה רחוק מלרגש את עשרים האנשים שישבו בקהל.

יש לגל הרבה מה להפסיד בסרט הזה. זהו הסרט הראשון שהיא מפיקה תחת Pilot Wave, חברת ההפקה שפתחה עם ירון ורסנו (איש העסקים הישראלי וגם בעלה), ונכון לעכשיו גם היחיד שעבר את שלב הפיתוח. למעשה, ההצלחה של הסרט הנ"ל תקבע את עצם הפקת הסרטים הבאים של החברה. לאור נסיבות אלו, אני לא מופתע שהתוצר הסופי עבר הרבה שינויים מאז אותה גרסה חובבנית שאני ראיתי. הטון עדיין מעט צווחני, דבר שהופך את האקשן למעט רדוד. אך נראה שהבמאי טום הארפר (במאי הסדרה "מלחמה ושלום" של BBC) נכנס לחדר העריכה והצליח ליצוק מעט הומור ועוד קצת מהחן של גלוש.



גדות מככבת כרייצ'ל סטון, סוכנת סמויה כשרונית שעובדת תחת ארגון שמירת שלום גלובלי (כלומר, אין מדינה שתגיד לה מה לעשות). אך כשהמשימה של הצוות שלה משתבשת, סטון נדרשת לעמוד בחזית כנגד האקר חובב טרור המבקש להשתלט על "הלב", מחשב רב עוצמה המסוגל לפרוץ כל חומת אש מכל מקום. או בקיצור, עוד סייבר-טרוריזם תוצרת הוליווד. גדות לא לבד במשימה ואיתה מגיעים צוות סוכני MI6 (ולצערנו ג'יימס בונד לא נמצא בתוכם) כמו ג'יימי דורנן ("חמישים גוונים של אפור") כראש המשימה, ג'ינג לוסי ("כנופיות לונדון") ופול רידי ("אוטופיה") אשר מנסים לתפוס את הכוכבת הבוליוודית אליה בהאט ("RRR"). שימו לב, יש טוויסט קטן ונחמד לקראת סוף המערכה הראשונה. הסרט מתהדר בסצנות משעשעות ובעלילה רבת פיתולים, עם זאת, הפרויקט מתקשה להשתחרר מצלל ההשוואות לזיכיון "משימה בלתי אפשרית". על אף הדימיון בעלילה, הסרט של גדות לא מציג סצנות אקשן מפתיעות או רגעי פעלולים נועזים כמו הסדרה של קרוז. במקום, החן והעוצמה שבהופעתה של הכוכבת מצליחים להחזיק חלקית את הסרט. אך גדות פחות מצליחה להעביר את הקסם שלה תחת הבימוי הבריטי-קפדני של הארפר. זה הופך את הסרט לשונה שנות אור מהבימוי שופע הרגש של פטי ג'נקינס, בסרטי וונדר-וומן.

הדמויות, אף שהן מגולמות בידי אנסמבל מוכשר, חסרות את העומק והפיתוח הנדרשים כדי להשקיע את הקהל במלואו בגורלן. ההופעה של גל גדות חזקה כהרגלה, אבל הדמות עצמה לא פורצת דרך חדשה בז'אנר הריגול. הכימיה של ג'יימי דורנן ועליה בהאט מוסיפה שביב של קסם, אבל האינטראקציות של הדמויות שלהם מרגישות לפעמים מאולצות. סופי אוקונדו ומתיאס שווגהופר מביאים את הכישרון שלהם לסיפור, אבל לתפקידיהם אין את העומק הדרוש כדי להשפיע באמת. בסופו של דבר, "לב של אבן" הוא ניסיון הגון לשלב ריגוש ואקשן, אבל הוא לא מצליח להשאיר השפעה מתמשכת. זה לא הסיפתח איתו הכוכבת צריכה לפרוץ עם חברת ההפקה שלה.

הסרט "לב של אבן" זמין לצפייה בנטפליקס. לביקורות סרטים נוספות >> לחצו כאן
מתן יניב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש אוגוסט
 
חיפוש בארכיון 2023
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
Radical4רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
White Bird A Wonder Story5ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט