חדשות טלוויזיה / סדרות

הבינג' הבא שלכם? 6 הסדרות המסקרנות של 2022

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
שנת 2022 מציגה לנו מגוון סדרות חדשות, עונות מסקרנות (ואולי) להיטים מפתיעים. דניאל עמיר בחר את 6 הסדרות המסקרנות של השנה - החל מסדרה על מאחורי הקלעים של "הקלטת הלוהטת" של פמלה אנדרסון, דרך אוסקר אייזק בהלם קרב ב-"מון נייט" ועד כניסתה של הממלכה הבריטית לשנות התשעים בעונה החמישית של "הכתר"
"פאם וטומי" - 'הולו'/'דיסני פלוס' – 2.2

על הקומדיה השחורה מבית צוות הכתיבה וההפקה המוכשר של סת' רוגן ואוון גולדברג ("הבנים", "בלתי מנוצח") אודות פיסת הניינטיז הסליזית הזו כבר כתבתי כאן בעבר, אבל מאז – סיפורה של דליפת קלטת הסקס של הזוג לשעבר פמלה אנדרסון (לילי ג'יימס, לא מזוהה כמעט תחת מעטה כבד של איפור) ומתופף "מוטלי קרו" טומי לי (סבסטיאן סטן) ע"י הצלם/בנאי ראנד גותייה (רוגן) ובמאי הפורנו "דוד מילטי" (ניק אופרמן) צבר עוד באזז וזכה לביקורות משבחות מקיר לקיר, שמהללות את היכולת של היוצרים והשחקנים למצוא את הלב בנושא כה מגוחך אך רלוונטי של חדירה לפרטיות בימים אלו. אצלנו, לצערנו, שירותי הסטרימינג "הולו" ו-"דיסני פלוס" לא זמינים, אך החדשות האחרונות על בואה המתקרב של הפלטפורמה בקיץ לישראל אולי יספקו לנו את ההזדמנות ליהנות מקצת טראש נוסטלגי.



"להמציא את אנה", נטפליקס – 11.2

ומסיפור הדלפה אחד לאחר, אמנם מהצד השני: "להמציא את אנה" ("Inventing Anna") היא הסדרה החדשה מבית מפעל הלהיטים שהיא שונדה ריימס ("האנטומיה של גריי", "ברידג'רטון"), והפרויקט החדש שלה במסגרת נטפליקס (השני מתוך 12 הפרויקטים עליהם היא עומלת), המבוסס על כתבת התחקיר הנודעת לשמצה של מגזין "ניו-יורק".

מי היא אנה דלווי? על פניו יורשת עצר גרמנית צעירה, ספק אינפלונסרית, שחיה ב"חוג הסילון" ומתחזקת מבטא מוזר במיוחד. אבל החיים היפים של אנה דלווי לא באמת כאלה יפים, ככל הנראה בגלל שדלווי בכלל לא קיימת: הכתבת החוקרת ויויאן (אנה צ'ולומסקי, "ויפ") מתחקה אחר עקבותיה של אשת העשירון העליון, וחושפת את פרצופה האמיתי – אנה סורקין (ג'וליה גארנר; "אוזרק", "האמריקאים"), בחורה רוסייה שניווטה את דרכה לפסגה באמצעות התנחלות בחדרי מלון יוקרתיים, הונאת בנקים וגניבת הונם של חבריה העשירים. משם – קרב המוחות רק מתחיל.



"בל-אייר", 13.2, 'Peacock'

העשור האחרון עמד בסימן העלאה מהאוב של כל השמות הגדולים שעיטרו את המסך הקטן בשנות השמונים והתשעים: "צער גידול בנות", "מכושפות", "אחרי הצלצול", "סקס והעיר הגדולה", "מרפי בראון" ועוד ועוד. אך בעוד רוב הרימייקים/המשכים/ריבוטים הללו התאימו באווירה וברעיון לקודמיהם, הסיפור של "בל-אייר", הרימייק החדש לסיטקום המצליח מהניינטיז "הנסיך המדליק מבל-אייר", הוא מקרה שונה. על בסיס סרט דרמה קצר שיצר קולנוען מתחיל בשם מורגן קופר לפני כ-3 שנים, החליט כוכב "הנסיך המדליק" וויל סמית' – יחד עם קופר – לתת ספין אחר ורציני יותר לסיפור המעבר של סמית' מרחובות העוני של פילדלפיה לשעריה המוזהבים של שכונת בל-אייר שבלוס אנג'לס. התוצאה תעלה לשירות הסטרימינג "Peacock" (שלא זמין בארץ) בהמשך החודש ותציב שאלה חדשה בפני אולפני הוליווד וקהל הצופים: האם טייק מקורי על להיט ישן הוא עוד נוסחה שחוקה או שמא אפשרות ליצירתיות?



"מון-נייט", 'דיסני פלוס' – 30.3

"מארוול" אט אט בולעת כל שחקן – חי ומת – שקיים בהוליווד ומגייסת אותו לעוד פרויקט שלה, והשנה יהיו אלו אוסקר אייזק ואית'ן הוק, שיככבו בסדרה החדשה "מון-נייט" ומוסיפים ללא ספק תו איכות לקיומה. "מון-נייט" נותנת במה בפעם הראשונה לדמות שלא הופיעה עד כה ב-MCU (בשונה מסדרות מארוול אחרות, שהתרכזו בדמויות משניות יותר מהסרטים), אך עדיין הפכה לחביבת מעריצי הקומיקס מאז הופעתה הראשונה ב-1975.

מארק ספקטור (אייזק) הוא חייל לשעבר שהפך לשכיר חרב, שהלם הקרב הותיר אותו עם הפרעת פיצול אישיות. צדדיו הרבים (כולל סטיבן גרנט, עובד חנות מזכרות בריטי וביישן) מובילים אותו לתעלומה קטלנית הכוללת אלים מצריים, מנהיג כת מסוכן (הוק) וזהות חדשה ואימתנית – מון-נייט. עם כוח יצירתי מיוחד וקודר מצד הכותב ג'רמי סלייטר ("אקדמיית המטריה") וצמד הבמאים בנסון ומורהד ("סינכרוניק"), ההתמודדות עם הזהות היהודית של מון-נייט (במיוחד עם שערורית ה-"Jewface" הנוכחית, כאשר אייזק כבר חטף ביקורת על תפקידו היהודי ב-"תמונות מחיי נישואין" בשנה שעברה), מותו הפתאומי של אחד מכוכבי התוכנית – גספר אוליאל – בתאונת סקי לפני כחודש, ונושאים "בוגרים" יותר יחסית לתכנים הקודמים של מארוול – שווה לצפות ל-"מון-נייט".

מארוול תחזור לגזרת הטלוויזיה השנה גם עם "She-Hulk", בת דודתו עורכת הדין (טאטיאנה מאסלאני) של ברוס באנר/הענק הירוק (מארק רופאלו); "Ms. Marvel", מעריצת העל הצעירה (אימאן ולאני) של קפטן מארוול; ו-“Secret Invasion”, תכנית עתירת כוכבים – סמואל ל' ג'קסון, בן מנדלסון וקובי סמולדרס בתפקידיהם הקודמים מה-MCU לצד קינגסלי בן ("לילה אחד במיאמי"), אוליביה קולמן, אמיליה קלארק וכריסטופר מקדונלד ("האקס") - אודות פלישת החייזרים משני הצורה, הסקרולים, לכדור הארץ.

"אובי-ואן קנובי", 'דיסני פלוס'

ממותג אחד חזק של דיסני לשני – "מלחמת הכוכבים". הלהיט הראשון של "דיסני פלוס" היה "המנדלוריאן", ומאז עונתה השנייה והספין-אוף "הספר של בובה פט" (שמשודר כעת) עמדו בציפיות ומשכו צופים רבה לפלטפורמה, בעודם מציעים דבר חדש ביקום הידוע-מדי של "מלחמת הכוכבים". לכן, זה לא מפתיע ש-"לוקאספילם" החלה למשוך עוד ועוד דמויות מהמיתולוגיה העשירה שלה לסדרות אישיות משלהם, וכך השנה תמצאו בפלטפורמה (בנוסף לעונה שלישית ל-"המנדלוריאן") את "אנדור", אודות חייו של המורד קסיאן אנדור (דייגו לונה) כחמש שנים לפני אירועי "רוג אחת", ואת הסדרה המצופה ביותר, "אובי-ואן קנובי", שתחזור לאותה דמות אייקונית, כעשר שנים (ו-17 שנה במציאות) אחרי מאורעות הסרט "נקמת הסית'".

יואן מקגרגור יחזור לתפקידו הנודע, ויגלם את הג'דיי המבוגר, שנמצא בגלות בכוכב טטואין ושומר מקרוב (ללא ידיעתו) על לוק סקייווקר הצעיר. מקגרגור הודה כי הוא מתרגש לגלם את הדמות בשלב קרוב יותר לגילומה המקורי ע"י אלק גינס בסרט הראשון, והיידן כריסטנסן, הלא הוא אנאקין סקייווקר/דארת' ויידר, שחוזר אף הוא לתוכנית, טען כי האיחוד עם חברו הוא "הדבר היפה ביותר שקרה". אל השניים יצטרפו קומייל נג'יאני, אושיאה ג'קסון ג'וניור ("Straight Outta Compton"), בני סאפדי וג'ואל אדגרטון (שחוזר לתפקידו מטרילוגיית הפריקוולים כדודו של לוק, אוון). לתכנית אין עדיין תאריך יציאה רשמי, אך הדלפות מאחורי הקלעים מעידות כי הטריילר הראשון יגיע בקרוב ו-"ידהים את הצופים".

[*]

"הכתר" - עונה חמישית, נטפליקס – נובמבר

בפחות מ-6 שנים, הפכה "הכתר" לאחד מסיפורי ההצלחה הגדולים ביותר של עידן הסטרימינג – עבור 4 עונותיה, הסדרה צברה 21 זכיות (מתוך 63 מועמדויות) לפרסי ה-'אמי' ו-7 זכיות בפרסי 'גלובוס הזהב'; אחוזי צפייה גבוהים והזנקת הקריירות של כוכביה (אמה קורין, קלייר פוי וכו'). כעת, העונה החדשה תעקוב אחר כניסת המשפחה לעשור חדש – שנות ה-90 – הרצוף התקדמויות ומעידות, ביניהן גירושין, חילופי שלטון ומוות מלכותי מתוקשר במיוחד.

אל נעליהן של פוי ואוליביה קולמן בתפקיד המלכה אליזבת' תיכנס השחקנית הבריטית הותיקה אימלדה סטונטון (סדרת סרטי "הארי פוטר"; "ורה דרייק"); ג'ונתן פרייס ("משחקי הכס") יחליף את טוביאס מנזיאס בתפקיד הנסיך פיליפ; לזלי מנוויל ("חוטים נסתרים") תגלם את הנסיכה מרגרט במקום הלנה בונהאם קרטר; ואילו דומיניק ווסט ("הסמויה") ואליזבת' דביקי ("גטסבי הגדול") יחליפו את ג'וש אוקונור ואמה קורין בתפקיד הנסיך צ'ארלס והנסיכה דיאנה (בהתאמה).

דניאל עמיר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית אוסקר אייזק
 
חיפוש בארכיון 2021
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Radical5רדיקליציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 4.3
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט