חדשות טלוויזיה / סדרות

הערב הגדול של "המפקדת" ו"שעת אפס": מאחורי הקלעים של טקס פרסי הטלוויזיה

הערב הגדול של המפקדת ושעת אפס: מאחורי הקלעים של טקס פרסי הטלוויזיה
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
כאן 11 כיכבה כרגיל בטקס פרסי הטלוויזיה עם 32 זכיות מ-42 קטגוריות, בהן לסדרת הדרמה-קומית "המפקדת" ולסדרת הדרמה "שעת אפס". עורך האתר היה בטקס שהיו רווי בנאומים פוליטיים וראיין את הזוכים השונים
טקס פרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה התקיים אמש (שני) במרכז דוהל בשכונת התקווה בתל אביב, לאחר שנדחה בצל המחלוקת על המהפכה המשפטית וההפגנות ששטפו את הרחובות ולאחר טקס הגאלה שנערך בשבוע שעבר והעניק פרסים בקטגוריות משניות ובכך קיצר את אורך הטקס המרכזי. הטקס היה כצפוי פוליטי מהרגיל ורווי נאומים כנגד הממשלה ובעד חופש הביטוי. את האות לכך נתן כבר בהתחלה המנחה יניב ביטון ("היהודים באים") שאמר לנוכחים "יש פה מגוון דעות גם שמאל וגם ימני אחד. אז בבקשה לא לחזור על עצמכם בנאומים - אם מישהו אמר דיקטטורה, אז הבא בתור פשיזם וכך הלאה".

המנצח הגדול של הטקס, באופן שחוזר על עצמו מדי שנה, היה תאגיד השידור הישראלי כאן 11 עם 32 זכיות מתוך 42 פרסים. התאגיד החליט גם להעביר את הטקס בשידור ישיר בניגוד לשנים קודמות, ככל הנראה מתוך ידיעה שיזכה במרבית הקטגוריות החשובות ומתוך רצון להראות לצופים את חשיבות תמיכתו ביצירה ישראלית על רקע האיומים בסגירתו כשרבים מהנאומים התייחסו גם לנושא זה. יו"ר האקדמיה אסף אמיר ציין כי "חופש הביטוי הוא האלמנט היסודי ביותר בתחום בו אנו עוסקים והוא קיים רק בדמוקרטיות. שר התקשורת רוצה לסגור את התאגיד ולשלוח רבים מאיתנו הביתה. כמו הרפורמה המשפטית זה רק נעצר בינתיים. יש לנו תפקיד חשוב למנוע את זה".

המנצחת הגדולה בין הסדרות היא העונה השנייה של "המפקדת", שגרפה שמונה פרסים, בהם סדרת הדרמה הקומית הטובה ביותר. ניר ברגר מכותבי ויוצרי הסדרה הודה לתאגיד ואמר כי "סדרה כמו 'המפקדת' יכולה להיווצר רק במדינה שעדיין נותר בה שאיפה להיות ליברלית ודמוקרטית". רגע משעשע התרחש כאשר אלונה סער זכתה בפרס השחקנית בסדרה קומית ואמרה "נפתחה לי החולצה כולם ראו לי את החזייה בבית". היא הודתה בנאומה ל"אמי האהובה" אך לא לאביה גדעון סער.



(אלונה סער עם הפרס. קרדיט צילום: ליאור חורש ועידו אלקסלסי)

שלום אסייג העניק למיה לנדסמן את פרס השחקנית הדרמטית על משחקה ב"שעת אפס" שעונתה הראשונה גרפה את שלושת הפרסים המרכזיים: סדרת הדרמה, התסריט, וכאמור שחקנית הדרמה הטובה ביותר. "אני מקווה שבעלי הכוח זזים באי נוחות מול הסדרה. מקווה שיכולה להקרין אור בתוך החושך מסביב", אמרה השחקנית שזכתה בעבר לחרם מהצד הימני בשל התבטאויותיה. לאחר מכן לנדסמן התראיינה לאתר סרט ואמרה: "לא מתרגלים לסיטואציה שזוכים. התערבתי עם חבר שלי על 700 ₪ שלא אזכה, אז עכשיו אני צריכה להעביר לו בביט. באמת לא חשבתי שאזכה, אולי בגלל שזו סדרה שקרתה מזמן אבל זו יצירה כל כך טובה שלא שכחו אותה".

אסייג עצמו התרגש מאד לאחר שנודע לו כי זכה שוב על משחקו בתפקיד ראשי דרמטי על "מנאייכ" ולמרות הזדהותו עם הצד הימני של המפה אמר "התאגיד הוא הבית הכי חם של היצירה הישראלית וכך זה צריך להישאר". עמוס תמם שחזר אף הוא את הזכייה מהטקס הקודם כשזכה בפרס שחקן המשנה על תפקידו ב"מנאייכ". רגעים מרגשים בטקס היו כאשר צוות "היהודים באים" הקדיש את פרס התסריט בסדרת מערכונים לתסריטאית התכנית הדר תדמור שהלכה לעולמה. יניב ביטון מצוות התכנית אמר "אומרים שאין הרבה נשים מצחיקות, עכשיו יש אחת פחות". מגישת ערוץ הספורט מירי נבו הקדישה בנאום מרגש את פרס תכנית הסאטירה למודי בר און שהלך לעולמו. "מודי היה תו תקן של איכות. הוא היה הרף, שפה, מקור הגאווה שכולנו רצינו להיות כמוהו".



(צוות "היהודים באים". קרדיט צילום: ליאור חורש ועידו אלקסלסי)

בקטגוריה זו הפתיעה גם התכנית "היהודים באים" כשניצחה את "ארץ נהדרת". "אנחנו לא נוותר על חופש הביטוי, אנחנו בחזית שלו", אמר צוות התכנית בנאום הזכייה. שחקן התכנית עידו מוסרי אמר לנו לאחר הזכייה: "זו הפתעה מאוד נעימה. אני ממש שמח וגאה. לא ציפיתי כי 'ארץ נהדרת' זוכים כמעט כל שנה וממש כיף לזכות שוב אחרי שזכינו בעונה הראשונה שלנו".

זכיות נוספות היו לגל מלכה שפרצה השנה בסדרה "המפקדת" ולאחר מכן ב"גוף שלישי" וזכתה בפרס שחקנית המשנה בסדרה קומית. לאחר הזכייה היא אמרה לנו: "זה מרגש בטירוף שאין לי מילים לתאר. להיות שחקנית זה חלום ילדות שלא האמנתי שמעולם שיתגשם וזה קרה". נועה קולר, שזכתה בפרס המקביל לשחקנית משנה בסדרת דרמה, אמרה לנו לאחר הזכייה: "מצד אחד אני מאוד שמחה שזכיתי ומצד שני נורא רציתי עוד פרסים ל'ריקוד האש'. הייתה תחרות קשה יש דברים שווים בטלוויזיה הישראלית. רציתי שנקח את כל הפרסים אבל מסתפקת גם בפרס הזה".
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית נועה קולר
 
חיפוש בארכיון 2018
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט