חדשות טלוויזיה / סדרות

"ארנולד": ביקורת סדרה דוקומנטרית

ארנולד: ביקורת סדרה דוקומנטרית
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לצד סדרת האקשן החדשה שלו "פובאר", נטפליקס העלו גם סדרת דוקו בת 3 פרקים שמציגה את חייו של ארנולד שוורצנגר - מילדותו באוסטריה ממנה רצה לברוח, דרך תחרות מר יוניברס וההצלחה הגדולה בהוליווד ועד הפיכתו למושל - וגם לא פוסחת על השערוריות בעברו. מתן נסטל על סדרה על אדם שאפתן, שלקח את המציאות הקשוחה שבה גדל ומינף אותה לטובת הגשמת חלומותיו
ארנולד שוורצנגר, אחד האייקונים הגדולים והידועים ביותר בעולם הקולנוע הזוהר, בכלל צמח ממקום פסטורלי, ירוק ושקט, מקום אחר לגמרי מהוליווד. זה התחיל, אי שם בעיירה קטנה וכפרית שבאוסטריה לאחר מלחמת העולם השנייה, תקופה שלא היה פשוט לחיות בה מאחר והמורל הכלל ארצי היה ירוד ואנשים הסתובבו עם פנים מטה מרוב בושה ואכזבה. זו הייתה המציאות דאז, כפי שארנולד מעיד בתחילת הדוקו על חייו. מתוך הסיטואציה הזו, גדלו שני אחים זה לצד זה, ארנולד ומיינהארד, כל אחד גדל בדרכו שלו - האחד לקח את המציאות הקשוחה ומינף אותה לטובת הגשמת חלומותיו ובכך היווה השראה כלל עולמית עד היום והשני פשוט נכנע לה בשלב מסוים בחייו.

בסדרת הדוקו "ארנולד", המורכבת משלושה פרקים ועלתה בנטפליקס בסמוך לסדרה החדשה בכיכובו "פובאר", מחולקים חייו לשלוש תקופות כאשר כל פרק מציג תקופה משמעותית בחייו - ''אתלט'', ''שחקן'' והפרק השלישי – ''אמריקאי''. הסדרה מתחילה בילדותו באוסטריה שהופכת לאבן דרך בעיצוב אישיותו. כל חייו, הוא מספר, והרבה לפני שהכיר את עצמו לעומק, הוא המתין ליום המיוחל שיגיע הביתה, לאמריקה, מאחר שמעולם לא הרגיש באוסטריה כביתו האמיתי.

הפרק הראשון מציג את דרך התקדמותו הבלתי מתפשרת של ארנולד אחר החלום הראשוני של להיות ''מר אוסטריה'' בפיתוח גוף ולהישג האדיר בקבלת התואר. הצגת האימונים המפרכים, הנחישות, הפרפקציוניזם, ההקרבה, הצעידה כנגד המוסכמות והמיקוד והיכולת לבצע ויזואליזציה לחזון שלו, הם אלו שפילסו את דרכו לצמרת המקומית ובהמשך גם העולמית. החינוך האוסטרי שלאחר המלחמה היה נוקשה וכך גם הייתה האווירה בתוך המשפחה. לימים ארנולד ציין, שזה בעצם היה הבסיס להצלחתו - המיקוד המוחלט, הקשיחות בתוך הבית שעיצבה את אישיותו והעבודה הקשה הנדרשת להגשמת החלום. סיפור חייו מעורר ההשראה מתקדם אל עבר ההגעה לארה''ב, לאחר שהגיע למיצוי עצמי ולקטיפת כל התארים שרק ניתן לחלום עליהם בתעשיית 'ה"באדי בילדינג''. בפרק השני, ניתן ללמוד שהמהגר האוסטרי עם המבטא הכבד, שהתחיל את דרכו עם רצף כישלונות וסרטים שמעולם לא שמענו עליהם, לא ידע מה זה להיכנע וכך בדרך חכמה ועיקשת, בהתמדה ונחישות, בשימוש נכון בגופו הענק ומוחו המבריק, הוא הצליח לחבור לאנשים הנכונים. כתוצאה מכך הוא הפך לשחקן מרכזי באינספור סרטים הוליוודיים נודעים וביניהם – ''קונאן הברברי'', סרטי ''שליחות קטלנית'', ''קומנדו'', ''הטורף'', '''זיכרון גורלי'' ועוד רבים. הקולגות של ארנולד מרעיפים בדוקו אהבה וחיבה כלפיו, כמו למשל הבמאי הנודע ג'יימס קמרון שליהק אותו ל"שליחות קטלנית" עוד בשנות ה-80, סילבסטר סטאלון שמספר על היריבות הקשוחה בין השניים אך עם כבוד הדדי גדול, לינדה המילטון ששיחקה לצידו גם כן ב"שליחות קטלנית", ג'יימי לי קרטיס ועוד.



''ארנולד'' מאופיינת בראיונות פרונטליים שלו והן של הדמויות השונות בחייו שעזרו לו להתקדם במסלול חייו. ''ללא תמיכת סביבתי, לא הייתי מגיע לאן שהגעתי'', הוא מספר. המרתק בסיפור הוא שסביבתו התומכת, לא צמחה דווקא מתוך הגרעין המשפחתי האוסטרי אלא ממסלול חייו שבחר לעצמו. האישיות האנרגטית ושמחתו הפנימית, האופטימיות, החברותיות, ראיית הנולד, הרצון להגשים את חלומו, הפיכת המטרות למציאות אמיתית, כל אלו הם אלה שדחפו אותו כל פעם ליעד חדש וכך הפרק השלישי בדוקו מתחיל, הפרק שבו ארנולד, לדבריו, מחזיר לעולם את מה שהעולם נתן לו.

הפוליטיקה היא הפלטפורמה ששירתה אותו לממש את רצונו לתת וכך גם הפך למושל קליפורניה למשך 7 שנים. הדוקו גם מציג התנהגויות שנויות במחלוקת שליוו אותו בחייו הן מול נשים שונות שהתלוננו על יחסו כלפיהן והן ברמת ניהול רומן סודי עם אחת העובדות, בתקופת נישואיו עם מריה שרייבר שהייתה בת למשפחת קנדי. את הילד שנולד מהרומן הסתיר מהעולם החיצון, ממשפחתו וממריה, למשך 14 שנים. הסדרה מסתיימת באורח חייו כיום, בביתו בו הוא מגדל שורת בעלי חיים ומציג רעיונות נוספים שלו לשיפור וייעול המציאות העכשווית. ''ארנולד'' היא סדרה תיעודית קלילה לצפייה ואפילו מרגשת לעיתים ששווה את הזמן שלכם, גם אם אתם לא ממעריצי הגוברנייטור.

הסדרה "ארנולד" זמינה לצפייה בנטפליקס. לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן
מתן נסטל - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
2מאד אהבתי את הביקורת!! נכון לכתיבת פה, טרם התחלתי בצפיה. ניגש לצפות עם המון התלהבות. אוהד וייסברגר (44) | 06/08/2023 18:11:02
1אכן, קלעת בול. ארנולד היה ונשאר גיבור תרבות. עוד מגיל קטן הערצתי אותו לא בגלל שהיה מפתח גוך אלא בגלל הנחישות, ההתמדה כח הרצון והיכולת לייצר מציאות באופן בלתי ניתן לעצירה. קובי (50) | 04/08/2023 12:58:59
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית ארנולד שוורצנגר
 
חיפוש בארכיון 2011
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט