חדשות קולנוע וסרטים

מרסק הקופות הגדול מכולם: הסרטים של ג'יימס קמרון

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
שמו של ג'יימס קמרון הפך לשם נרדף לשוברי קופות גדולים ומותגי סרטים אהובים, אך מפתיע לגלות שהוא לא ביים סרטים רבים. למעשה את חלק הארי בקריירה שלו הוא בילה במקביל בתור כותב ומפיק. הוא ידוע בתור פרפקציוניסט שהולך מעל ומעבר על מנת לממש את חזונו וכזה שלא תמיד קל לעבוד איתו. חזרנו לסרטים של הבמאי הגדול הזה לכבוד צאת סרטו החדש "אווטאר: דרכם של המים"
שליחות קטלנית (1984)

כשקמרון שכב במיטה חולה הוא חלם על שלד מתכתי מחזיק סכינים וגורר את עצמו מפיצוץ. מרבית האנשים היו מבטלים את החוויה בתור סיוט ותו לא, קמרון יצר את אחת הדמויות האייקוניות בקולנוע ובנה מותג שלם. סאגת "שליחות קטלנית" נפתחת כאשר שני נוסעים מעתיד דיסטופי שבו המכונות שולטות, חוזרים לעבר לשנת 1984. האחד הוא לוחם חופש בשם קייל ריס (מייקל בין) והשני רובוט מחסל (ארנולד שוורצנגר, כאילו שלא ידעתם).

שניהם מחפשים את שרה קונור (לינדה המילטון) שעתידה ללדת את מנהיג המחתרת. ריס נשלח להגן עליה מפני המחסל בכל מחיר ולהבטיח כי לאנושות תיוותר תקווה במלחמה נגד המכונות. תפקיד המחסל, על אף שלא ממש רצה בו בהתחלה, הזניק את שוורצנגר למעמד של כוכב על ואף הוביל לשני שיתופי פעולה נוספים בינו לבין הבמאי. קמרון הוזנק מבמאי וכותב אלמוני לילד הפלא שהתעלה מעל כל הציפיות.



שובו של הנוסע השמיני (1986)

סרטי המשך יכולים להיחשב כמילה גסה ולכן דורשים יד מיומנת על ההגה. קמרון רצה לביים ואף כתב תסריט לפרק השני בסדרת "הנוסע השמיני" אך בהיותו במאי מתחיל ולא ידוע, איש לא רצה לתת לו את המפתחות. ההצלחה המפתיעה של "שליחות קטלנית" שכנעה את בעלי הכוח אחרת וקמרון ניגש למלאכה - להפוך את יצירת האימה/מדע בדיוני של רידלי סקוט לאפוס מדע בדיוני שהוליד (שוב) מותג סרטים שלם.

אלן ריפלי (סיגורני וויבר) מתעוררת מתרדמת של 57 שנה, לאחר שנמלטה מהחייזר הרצחני שחיסל את חבריה ופוצצה את ספינת החלל שלה. היא לומדת כי הכוכב שבו התגלה היצור הפך למושבה אנושית שהקשר עימה נותק. ריפלי מגויסת על מנת לגלות מה אירע בגורל המושבה ומסכימה לקבל את המשימה בתנאי שהיצורים המפלצתיים יושמדו כליל. "שובו של הנוסע השמיני" היה להצלחה מסחררת בקופות ובקרב המבקרים והבטיח באופן סופי את מעמדו של קמרון כבעל מגע הזהב שיודע איך ליצור שוברי קופות איכותיים.



מצולות (1989)

כשצוללת גרעין אמריקאית מותקפת, מופנות כל האצבעות אל רוסיה הקומוניסטית. הצי האמריקאי לא יכול לחלץ את הריסות הצוללת בעצמו ולכן מטיל את העבודה על צוות קידוח נפט תת ימי שעובד באזור. יחד עם מספר חיילי צי, נשלח הצוות בראשותם של הזוג הפרוד באד ולינדזי בריגמן אל המעמקים, רק כדי לגלות שהאוקיינוס מסתיר סודות גדולים משיכלו לדמיין. אף רצף לא יכול להימשך לנצח ו"מצולות", על אף שלא נכשל, לא היה הלהיט הענק שכולם למדו לצפות לו מבית היוצר של ג'יימס קמרון. הוא היה שונה מקודמיו בקצב העלילה ובדינמיקה בין הדמויות. היצורים הלא אנושיים הם לא האויבים כאן אלא בני האדם. קיימת גם גרסת במאי הקושרת את הקצוות בצורה טובה הרבה יותר ועל פי כל הביקורות מהווה שדרוג לגרסה המקורית. כיום נחשב "מצולות" לאחד הסרטים המוצלחים ברפרטואר של קמרון.



שליחות קטלנית 2: יום הדין (1991)

שבע שנים לאחר שעזב אותו, חזר קמרון לרובוט האהוב עליו בסרט ההמשך ללהיט הגדול הראשון שלו - הפעם עם קרדיט של במאי מוצלח ותקציב גדול פי 15. שוורצנגר חזר אף הוא לדמות המפורסמת ביותר שלו והפעם בתור גיבור. מחסל מדגם T-1000 (רוברט פטריק) נשלח מהעתיד על מנת לחסל את ג'ון קונור (אדוארד פרלונג) בן ה-10 לאחר שאימו שרה (לינדה המילטון) אושפזה בבית חולים פסיכיאטרי.

מחסל נוסף, זהה לזה שניסה לחסל בעבר את אמו, נשלח להגן עליו אבל זה לא יהיה קל שכן T-1000 הוא דגם מתקדם ומסוכן הרבה יותר המסוגל להתחזות לכל אדם. הסרט זכה להצלחה גדולה, רבים אף מחשיבים אותו לעדיף על קודמו ולאחד מסרטי ההמשך וסרטי האקשן הטובים בהיסטוריה ולחלוץ בתחום האפקטים המיוחדים בני זמננו. על אף שקמרון המשיך להיות מעורב, במידה זו או אחרת, במותג "שליחות קטלנית", זהו הסרט האחרון בסדרה אותו ביים.



שקרים אמיתיים (1994)

בסרטם האחרון יחד השילו קמרון ושוורצנגר את שלדי המתכת עבור קומדיית אקשן על מרגלים וזוגיות. הארי טסקר (שוורצנגר) הוא מרגל המסתיר את זהותו אפילו מפני משפחתו תחת מסווה של סוכן מכירות. יום אחד מגלה הארי שאשתו הלן (ג'יימי לי קרטיס) נפגשת עם גבר אחר. לאחר חקירה מתוודה הלן כי מעולם לא בגדה בבעלה, אלא רק חיפשה קצת ריגוש בחייה האפרוריים. על כן מחליט הארי לארגן לה בחשאי משימה רומנטית עמו, אך בעסקי הריגול דברים לא תמיד מתנהלים כצפוי. על אף ש"שקרים אמיתיים" לא משתווה למתח של סרטיהם הקודמים של הצמד הוא ללא ספק מבדר וכיפי. מעין ג'יימס בונד אמריקאי (עם מבטא אוסטרי) בו הכל גדול יותר, נועז יותר וחצוף יותר.

טיטניק (1997)

זה הסרט שגרם לכל העולם להתאהב ואז להימאס ואז לשנוא ושוב להתאהב וחוזר חלילה. סחרחרת אהבת הקהל הייתה יכולה להיות הדבר המדהים ביותר בסרט אלמלא היינו יודעים את התקציב המפלצתי בו נעשה (200 מיליון!) והרווח המפלצתי עוד יותר אותו גרף בקופות (מעל 2 מיליארד!). הוא בילה 12 שנים בראש טבלת הסרטים הרווחיים ביותר אי פעם ועל הדרך שבר שיא מועמדויות (14) וזכיות (11) באוסקר בהם לסרט הטוב ביותר וכמובן לשיר הנושא הבלתי נשכח של סלין דיון.

ראשית מדובר בסיפור אהבה רומנטי משולב בסרט אסונות בומבסטי ודרמה היסטורית או כמו שג'יימס קמרון מגדיר זאת, רומיאו ויוליה על הטיטניק. לא שילוב ז'אנרים נפוץ אבל אחד ששבה את דמיונם של מיליונים ברחבי העולם. יוליה במקרה הזה היא רוז (קייט וינסלט) ורומיאו הוא ג'ק (ליאונרדו דיקפריו) אמן צעיר ועני. השניים נפגשים במקרה על סיפונה של הטיטניק הנידונה לכליה ומתאהבים למורת רוחה של משפחתה האריסטוקרטית של רוז וארוסה. אפילו אם אתם נמנים עם אלו שלא סובלים את שובר הקופות האדיר של קמרון, אין להכחיש שהוא נתן פנים וקול לטרגדיה שעלולה הייתה להישכח בנבכי הזמן יחד עם עוד רבות אחרות.



אווטאר (2009)

כדי לשבור שיא של ג'יימס קמרון צריך את קמרון. אחרי 12 שנות שלטון של "טיטניק" בראש טבלת הרווחים, הגיע "אווטאר" וניפץ את התקרה. הבמאי הכריז על "אווטאר" בתור סרטו הבא כבר בשנת 1996, אך הפרויקט התעכב כיוון שחש כי טרם הגיעה הטכנולוגיה לשלב המתאים למימוש חזונו. אותו חזון שביסס על ספרי המדע בדיוני וההרפתקאות אותם קרא בילדותו.

בני הנאבי חיים על כוכב פנדורה אליו מגיעים בני האדם על מנת לחקור אותו ולנצל את משאביו. בני האדם יוצרים יצורי כלאיים - אווטארים בהם יכולים אנשים להסתובב בכוכב יחד עם בני המקום. ג'ייק סאלי (סאם וורת'ינגטון) נקרא להחליף את אחיו התאום שמת ולהשתמש באווטאר שלו. בפנדורה הוא פוגש בבת נאבי בשם נייטירי (זואי סלדונה) ונחשף לתרבותם ולנזק שגורמים בני האדם. קמרון הפרפקציוניסט לא בחל באמצעים על מנת להביא למסך את שחלם, כולל שימוש בטכנולוגיה לכידת תנועה מתקדמת, שימוש חדשני בתלת ממד ויצירת שפה חדשה לחלוטין. התוצאה הייתה מרהיבה לצפייה וביססה אותו כאחד הבמאים הגדולים בעולם.

הלמינה גרופר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש דצמבר
 
חיפוש בארכיון 2022
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט