חדשות קולנוע וסרטים

המלכה מגיעה לישראל: הלן מירן תהיה אורחת פסטיבל הקולנוע ירושלים

מאת:
המלכה מגיעה לישראל: הלן מירן תהיה אורחת פסטיבל הקולנוע ירושלים
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
השחקנית הבריטית הוותיקה תגיע לסרט הפתיחה "גולדה" של גיא נתיב שבו היא מגלמת את גולדה מאיר. לצידה יגיע לייב שרייבר ("ריי דונובן") שמשחק את קיסינג'ר בסרט. מירן תקבל פרס הוקרה בטקס הפתיחה לצד הבמאי האמריקאי אוליבר סטון ("וול סטריט", "פלאטון") והבמאים הבלגים המוערכים האחים דארדן ("יומיים ולילה", "רוזטה"). עוד יגיעו: פלוריאן זלר ("הבן"), מריה שרדר ("המורדת"), קורנל מונדרוצו ("האל הלבן"), קלייר דני ("החיים למעלה") ועוד רבים וטובים. ● לרשימת האורחים המלאה
פסטיבל הקולנוע ה-40 בירושלים הכריז היום (חמישי) על רשימת האורחים הבינלאומיים שתגיע אליו והיא מרשימה מאי פעם. בראש ובראשונה תגיע המלכה האם של הקולנוע הבריטי, הלן מירן, שתקבל אות הוקרה מיוחד מטעם הפסטיבל ומככבת בסרט הפתיחה "גולדה" של הבמאי הישראלי גיא נתיב שבו היא מגלמת את גולדה מאיר. הסרט יוקרן בטקס הפתיחה שיתקיים בגן הסולטן ב-13 ביולי.

מירן, אחת משחקניות הקולנוע האהובות בארץ ובעולם היא זוכת פרסי אוסקר, באפט״א, אמי וטוני, קטפה פעמיים את פרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל קאן ופעם נוספת בפסטיבל ונציה. היא מוכרת משלל תפקידיה הקולנועיים, ותיזכר לנצח בתור המלכה אליזבת השנייה בסרט ״המלכה״. לצד מירן מככב בסרט הפתיחה השחקן לייב שרייבר, שמגלם את מזכיר המדינה הנרי קיסינג׳ר. שרייבר, שיגיע אף הוא לפסטיבל, ידוע בעיקר בשל משחקו בסדרת סרטי האימה "צעקה", בסרט "אקס-מן המקור: וולברין" בתור ויקטור קרין, ובסדרת הטלוויזיה "ריי דונובן" בתור הדמות הראשית.



(הלן מירן. תמונות בכתבה: באדיבות פסטיבל הקולנוע ירושלים)

אורח נוסף שיקבל אות הוקרה באירוע הפתיחה הוא אוליבר סטון, אחד הקולות החשובים ביותר בתרבות האמריקאית העכשווית. לאורך הקריירה הענפה שלו, סטון יצר קולנוע פוליטי ואקטיביסטי, סוחף וקומוניקטיבי, שהוליד כמה מהסרטים ההוליוודיים האיקוניים ביותר של ארבעת העשורים האחרונים. כמה מסרטיו הבולטים של אוליבר סטון יוקרנו בפסטיבל: "פלאטון", שזכה בפרס האוסקר לסרט הטוב ביותר וזיכה את סטון בפרס הבימוי, "וול סטריט", "ג'יי אף קיי: תיק פתוח", ו"רוצחים מלידה". כמו כן, תתקיים הקרנה של סרטו התיעודי החדש "גרעין עכשיו", שעוסק במשבר האקלים.

אות הוקרה שלישי יוענק לצמד הבמאים הבלגים הריאליסטיים האחים ז'אן־פייר ולוק דארדן. הם בין הבמאים הבודדים בעולם שזכו בפסטיבל קאן פעמיים, על סרטיהם "רוזטה" ו"הילד". סרטיהם הוקרנו בקביעות גם בפסטיבל ירושלים לאורך כל 40 שנותיו. האחים דארדן יזכו לרטרוספקטיבה בפסטיבל, שתכלול הקרנות של שמונה סרטים: "ההבטחה", "רוזטה", "הבן", "הילד", "השתיקה של לורנה", "הילד עם האופניים", "יומיים ולילה" וכן סרטם האחרון "טורי ולוקיטה".

הבמאית הצרפתיה קלייר דני תגיע לירושלים כדי לעמוד בראש צוות השיפוט של התחרות הבינלאומית. המבט הקולנועי הייחודי של דני זיכה אותה בשבחים ובפרסים על סרטיה הרבים שמוצגים בקביעות בפסטיבלים הגדולים, ביניהם "ננט ובוני" שזכה בפרס הגדול של פסטיבל לוקרנו, "עבודה טובה", "צרות בכל יום" ו"35 שוטים של רום". הבמאי ההונגרי עטור הפרסים קורנל מונדרוצו יעמוד בראש צוות השיפוט של התחרות הישראלית. עם סרטיו המוכרים והמוערכים נמנים "האל הלבן" שזכה במסגרת "מבט מסוים" של פסטיבל קאן, ״הירח של יופיטר״ שהתחרה בקאן, ו"קרעים של אישה" שהתחרה בפסטיבל ונציה וקיבל מועמדות לפרס האוסקר לשחקנית.



(השחקן לייב שרייבר)בצוותי השיפוט של הפסטיבל ישתתפו אנשי קולנוע בכירים רבים, ביניהם: פלוריאן זלר, סופר, קולנוען ומחזאי צרפתי זוכה פרסים. סרטו הראשון, "האב" (2020), בכיכובם של אוליביה קולמן ואנטוני הופקינס, זכה בפרסי אוסקר לשחקן הטוב ולתסריט הטוב ביותר. סרטו השני, "הבן" (2022), הוקרן אשתקד בפסטיבל ונציה. מריה שרדר, במאית, תסריטאית ושחקנית. סרטה "מילה שלה" על חשיפת פרשת הארווי ויינשטיין, זכה בפרס סרט השנה של מכון הסרטים האמריקאי וחוג מבקרי הקולנוע. שרדר זכתה גם בפרס האמי על בימוי הסדרה "המורדת" בנטפליקס, בכיכובה של שירה האס.

וויט סטילמן, במאי הקולנוע האמריקאי המוערך, שכתב וביים את "מטרופוליטן" (מועמד לפרס האוסקר לתסריט הטוב ביותר), "ברצלונה", "ימי הדיסקו האחרונים", "עלמות במצוקה" ו"אהבה וידידות". יסמילה זבניץ' שכתבה, ביימה והפיקה שורה ארוכה של סרטים, ביניהם "גרבאוויצה", שזכה בדב הזהב בפסטיבל ברלין, ו"לאן את הולכת, אאידה?". עלי עבאסי, במאי ותסריטאי עטור פרסים, יליד טהרן. פרץ לתודעה הבינלאומית עם סרטו "גבול", שזכה בפרס של מסגרת "מבט מסוים" בפסטיבל קאן. בשנה שעברה הציג בתחרות הרשמית של פסטיבל קאן את "עכביש קדוש", שזכה בשלל פרסים ונבחר לייצג את דנמרק באוסקר הבינלאומי. יוסף סידר, מבכירי יוצרי הקולנוע בישראל ("בופור", "הערת שוליים") וג׳ואנה ויסנטה מנכ״לית מכון סאנדנס שעומדת בראש פסטיבל סאנדנס היוקרתי.

בנוסף, בצוותי השיפוט ישתתפו הבמאי הרומני אלכסנדרו בלק ("מטרונום", זוכה פרס הסרט הבינלאומי פסטיבל ירושלים 2022); הבמאי האוסטרי סבסטיאן מייזה ("חופש מוחלט"); הבמאי הצרפתי סבסטיאן ליפשיץ ("ילדה קטנה"); העורכת והמפיקה הישראלית יעל פרלוב ("חתונה מאוחרת", "בן גוריון, אפילוג"); הבמאית והמפיקה האוסטרית ברברה אלברט ("המתים והחיים"); הבמאית הצ׳יליאנית מנואלה מרטלי ("1976", זוכה פרס סרט הביכורים הבינלאומי פסטיבל ירושלים 2022); האמן והבמאי הגרמני יוליאן רוזפלדט ("מניפסטו") ועוד.



(הבמאי אוליבר סטון)

פסטיבל הקולנוע ירושלים יתקיים השנה בתאריכים 13-23 ביולי. כמדי שנה, יציג הפסטיבל תכנית אמנותית עשירה ומקיפה הכוללת יותר מ-200 סרטים מ-50 מדינות, עשרות בכורות חגיגיות של הסרטים הישראליים הבולטים של השנה, כמו גם סרטים מדוברים שזכו בפסטיבלים מובילים בעולם ובהם ברלין, קאן, ונציה, סאנדנס ואחרים. בפסטיבל עתידים לבקר כ-70 אלף איש ובמהלכו יתקיימו הקרנות בכורה חגיגיות, אירועי חוצות ברחבי ירושלים ולצידם שלל אירועים באולמות הקולנוע ובמתחמי הקרנה בעיר. ייערכו תחרויות סרטים נושאות פרסים עם צוותי שיפוט בינלאומיים, מפגשים עם יוצרי קולנוע מהארץ ומהעולם, אירועים מקצועיים לאורחי תעשיית הקולנוע מהארץ ומחו"ל ועוד.

פרטים מלאים, מועדי הקרנה והזמנת כרטיסים באתר הרשמי של הפסטיבל
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש יוני
 
חיפוש בארכיון 2023
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט