חדשות קולנוע וסרטים

מי הם שחקן ושחקנית השנה ומהו הסרט הגרוע של השנה?

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בסוף השבוע נציג בפניכם את בחירות סרטי השנה של כתבי אתר "סרט" ומבקרי ויוצרי הקולנוע בישראל. צוות של 33 אנשי קולנוע (ראה רשימה בסוף הכתבה) בחר את הסרטים שעשו לו את השנה וגם את אלו שפחות. היום נציג בפניכם את הבחירות לשחקן השנה, שחקנית השנה, הסרט הגרוע של השנה והסרט הכי טוב שלא הופץ מסחרית בישראל.

הסרט הטוב ביותר שלא הופץ מסחרית: הלובסטר (4 קולות)

לפעמים לא מובן מה חולף בראשי המפיצים בארץ. בזמן שעשרות סרטים זניחים (כן, ניקולאס קייג' אנחנו מתכוונים לסרטים שלך) מופצים בארץ, לפעמים באיחור ניכר, דווקא אחד הסרטים המדוברים של השנה, שזכה בפרס חבר השופטים בפסטיבל קאן, מככב ברשימות סיכומי השנה של מרבית המבקרים וקנה לעצמו קהל מעריצים גדול, נמנע מקהל הצופים הישראלים.

הבמאי היווני המופרע יורגוס לנטימוס ("שיני כלב") מגיש מעשייה מבריקה ומדויקת על עולם הרווקות בסיפור אהבה המתרחש בעתיד הקרוב, שבו החוקים מורים כי יש לעצור רווקים ולהעבירם אל מלון מיוחד בו הם מחויבים למצוא לעצמם שידוך בתוך 45 ימים. במידה וייכשלו, יאלצו להפוך לבעל חיים כלשהו לבחירתם וישוחררו אל הטבע. גבר נואש (קולין פארל) מחליט לברוח מהמלון אל היערות, שם חיים המתבודדים, ומתאהב באחת הנשים (רייצ'ל וייס) בניגוד לכללים הנוקשים של הקבוצה.



מקום שני - אקס מאכינה (3 קולות)

אחד מסרטי המדע הבדיוני המדוברים והמורכבים של השנה, שגם הוא לא הופץ בישראל מסיבות לא מובנות. "אקס מאכינה" מבוסס למעשה על מבחן טיורינג (שכיכב השנה גם ב"משחק החיקוי" וב"סטיב ג'ובס"), שנועד לקבוע האם היושב מולך הוא אדם או מכונה. דומנל גליסון ("פרנק") מגלם מתכנת אשר מוזמן אל ביתו של בעלים של חברת טכנולוגיה ענקית, שם הוא מוזמן להשתתף בניסוי לצד רובוטית בעלת אינטליגנציה מלאכותית. כמובן שהדברים הם לא כפי שנראים על פני השטח והסרט הופך למסע מרתק, מצולם היטב, מוקפד ואינטליגנטי, שבוחן את האינטליגנציה המלאכותית מזווית שטרם ראינו.

הסרט הגרוע: אני לא מאמין, אני רובוט ( 3 קולות)

אנחנו באמת מעודדים קולנוע ישראלי וזה נפלא שקולנוע הז'אנר מתפתח בשנים האחרונות בארץ ומגיע לקדמת הבמה עם סרטים טובים ומצליחים כ"מי מפחד מהזאב הרע", "מסווג חריג" ו"אבוללה". הבעיה היא ש"אני לא מאמין, אני רובוט" פשוט נכשל בכל הפרמטרים שמאפיינים סרט טוב. ולא, התקציב הנמוך הוא לא תירוץ מספק. עלילה קלושה ובנאלית, הומור ילדותי ולא מצחיק ואפקטים מגוחכים גורמים לסרט, שעומדות מאחוריו כל הכוונות הטובות, להתרסק בגדול וחבל.



2. הפמליה, סטיב ג'ובס, בלאקהאט – 2 קולות

שחקנית השנה: שרליז ת'רון - "מקס הזועם: כביש הזעם" (5 קולות)

"מקס הזועם: כביש הזעם" היה אחד הסרטים האהובים על המבקרים ברחבי העולם השנה וזכה גם לתגובות מצוינות מצוות הבחירה שלנו. אבל למרות שם הסרט, מי שגנבה את ההצגה ממקס, בגילומו של טום הארדי, היא שרליז ת'רון בתפקיד פמיניסטי עוצמתי, שלוקחת את המושכות בסרט הווירטואוזי והסוחף הזה והופכת את מקס לסייד קיק בתצוגת משחק מרהיבה וקשוחה בקרב של חבורת הבנות נגד השלטון הפטריארכלי האכזר.

[*]

מה חשב צוות הבוחרים שלנו?

רון פוגל (מבקר האתר): "שרליז ת'רון גדולה מכולם בסרט אפוקליפטי במיטבו."

בועז ארמוני (במאי): "מושלמת גם בלי יד."

קארין דובינסקי (כתבת האתר): "שחקנית ותיקה שלא מאכזבת בתפקיד פמיניסטי מובהק ועוצמתי."

מקום שני: ג'וליאן מור, זוכת האוסקר לשחקנית הטובה ביותר על הסרט "עדיין אליס", ודאנה איבגי, זוכת פרס אופיר על תפקיד המשנה הטוב ביותר על הסרט "את לי לילה" (2 קולות כל אחת)
שחקן השנה: מייקל קיטון - "בירדמן" (5 קולות)

קאמבק מופלא של קיטון, שמתכתב עם עברו כבאטמן בסרטו המבוים להפליא של אלחנדרו גונזלס אינאריטו. קיטון, בתפקיד שחקן תיאטרון שמנסה לחזור לגדולה בתפקיד איכותי, אך לא מצליח להשתחרר מצל העבר של דמותו כגיבור העל "בירדמן", עושה מטעמים מהתפקיד שנכתב במיוחד עבורו ונותן תצוגת משחק גדולה מהחיים ובו זמנית מלאת ניואנסים ומדויקת. לא נשכח את ההליכה בתחתונים בטיימס סקוור.

[*]

מה חשב צוות הבוחרים שלנו?

יאיר פרי (כתב האתר): "גם אם הסרט כולו היה ערוך, מצולם ומבוים גרוע, קיטון היה מחזיק אותו. מזל שהוא לא".

זוהר צלח (עורך מדור טלוויזיה): "תפקידו הטוב ביותר בקריירה של קיטון".

נחום מוכיח: "הקאמבק הגדול של מייקל קיטון למרכז הבמה".

מקום שני: מאט דיימון - "להציל את מארק וואטני" (3 קולות)

מקום שלישי: מייקל פאסבנדר ("סטיב ג'ובס"), פול דאנו ("אהבה וחסד") אנטואן אוליבייה פילון ("מאמי") – 2 קולות כל אחד

צוות הבוחרים:

צוות אתר סרט: אלעד שלו (עורך האתר), יאיר הוכנר (עורך מדור ביקורות), זוהר צלח (עורך מדור טלוויזיה), רון פוגל (מבקר ראשי), מור קומפני, נתן ליכטר, נטע שניצר, יאיר פרי, רז דנון, הלמינה גרופר, ישראל גת, קארין דובינסקי, עתרת סלייטר, ערן איצקוביץ, לירן בלאו, יניב סולימן

מבקרי קולנוע: אבנר שביט (וואלה), יעל שוב (טיים אאוט), ארז דבורה (Ynet), אמיר בוגן (Ynet), נטליה ירמין (Nrg), נחום מוכיח (הבמה), אורון שמיר (עכבר העיר), אור סיגולי (סריטה), עופר ליברגל (סריטה), עידו רוזן (רדיו Ynet)

במאי קולנוע: דני לרנר ("קירות"), בועז ארמוני ("מסווג חריג"), ענר פרמינגר ("החיים בינתיים"), אלון נוימן ("אנטי וירוס")
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט