חדשות קולנוע וסרטים

בלעדי: ראיון עם ג'ק אוקונל, כוכב "מפלצת הכסף"

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בפתח הראיון עימו, מתוודה הכוכב הבריטי העולה ג'ק אוקונל (26) כי זו הפעם הראשונה שהוא מתראיין לעיתונאי ישראלי. "זה כבוד גדול עבורי ואני מוסר לקהל בישראל את אהבתי", אומר כוכב "מפלצת הכסף" שעלה לאקרנים בסוף השבוע בישראל. אוקונל מגלם בסרטה של הבמאית ג'ודי פוסטר את דמותו של קייל, צעיר שאיבד את כל כספו בהשקעה במניית היי-טק שערכה צנח באופן פתאומי. הוא מחליט לפרוץ לשידור חי, ולוקח כבן ערובה את המנחה של תכנית טלוויזיה כלכלית פופולרית (ג'ורג' קלוני) שהמליץ על המנייה, על מנת לזכות בכספו בחזרה ולגלות את האחראי לנפילת המנייה. במקביל מפיקת התכנית (ג'וליה רוברטס), שנמצאת בחדר הבקרה מנסה להשתלט על העניינים ולהרגיע את המצב.

איך היה לשחק לצד כוכבי קולנוע ענקיים בסדר גודל של רוברטס וקלוני?

"זה היה כבוד וכיף גדול לעבוד עם כוכבים כמוהם. אני מרגיש שלמדתי הרבה מהם כשחקן ושהם סייעו לי להפוך לשחקן טוב יותר. אחד הדברים ששמתי לב היא שהם שואלים את הבמאית את אותן השאלות שאני הייתי שואל, מה שהרגיע אותי כשחקן כי הבנתי שאנחנו נתקלים באותם קשיים. לי ולקלוני יש גם תחומי עניין דומים, בעיקר בתחום הספורט, ואני מרגיש הוא היה מאוד אדיב אליי וסייע לי במקומות בהם התקשיתי".

גם בסרט הנוכחי וגם בקודם ("לא נשבר") ביימו אותך שתי כוכבות קולנוע גדולות (אנג'לינה ג'ולי וג'ודי פוסטר). האם יש הבדל בעבודה עם במאית והאם העובדה שהן גם שחקניות סייעה לך כשחקן?

"לגבי עבודה עם במאית או במאי, אני לא רואה הבדל. זה עניין של סטראוטיפים ששייך לעבר. מבחינתי הבימוי והסגנון שלו תלוי באדם הספציפי ולאו דווקא במין שלו. לעומת זאת אני מרגיש שהעובדה שג'ולי ופוסטר הן גם שחקניות, גורמת להן להבין יותר טוב את המקום שלך כשחקן ואת הקשיים שלך. הן מעניקות לך יותר אפשרות לעשות טייקים חוזרים וללמוד את המקום שלך כשחקן על הסט. יש במאים שמתעללים בשחקנים ומעבידים אותם קשה. אני לא יודע מה הדרך הטובה יותר להוציא הופעה טובה משחקן, אבל העבודה עם במאים שהם גם שחקנים היא לבטח נוחה יותר".

[*] אוקונל פרץ לתודעה כבר בגיל 16, אז גילם את הדמות הראשית בסרט המצליח "זוהי אנגליה", שמספר על נער שגדל בבריטניה של שנות ה-80. לקח לו עוד מספר שנים לפלס את דרכו למרכז הבמה, אך בשנים האחרונות כבר לא ניתן להתעלם ממנו: אחרי הופעות עוצמתיות בסרט הכלא המוערך "מועד לפורענות" ובדרמת המלחמה המתרחשת בצפון אירלנד "71", הוא הגיע לשיאו בשנים האחרונות עם תפקיד משנה ב-"300: עליית האימפריה" ותפקיד ראשי בדרמת ההישרדות של אנג'לינה ג'ולי, "לא נשבר", בה גילם את דמותו של לואי זמפריני, אתלט אולימפי וקצין בצבא ארה"ב שנפל בשבי היפני במהלך מלחמת העולם השנייה.

ברבים מהסרטים שלו הוא מגלם דמויות של גברים קשוחים בעלי נטייה לאלימות שיוצאים כנגד הממסד, וכך גם בסרטו החדש "מפלצת הכסף", בו דמותו של ג'ק היא אבטיפוס של האדם הפשוט, שהכוח היחידי שהוא מכיר לצאת נגד המערכת הכלכלית והתקשורתית הענקית הוא האלימות. גם בחייו האישיים תדמית פרועה זו דבקה בו כשנפתח לו תיק במשטרה בצעירותו בעקבותיו סירבו לגייס אותו לצבא הבריטי. אוקונל שהוא מעיד על עצמו שמגיל 17 ועד 24 הוא "לא הפסיק לחגוג לרגע", והתקשורת בממלכה הכתירה אותו בעבר כ"ילד הרע" של התעשייה. עם זאת אוקונל מציין שהוא שינה בשנים האחרונות את סגנון חייו וכעת הוא מתמקד בקריירת המשחק.

אתה חושב שהתדמית שלך היא הסיבה שמלהקים אותך לדמויות מסוג זה בסרטים?

"אני חושב שיכול להיות שזה היה כך בהתחלה. היום העובדה שמלהקים אותי לתפקיד הגבר הצעיר והכועס היא מאחר וקל למפיקים לחשוב עליי בתור הטייפ-קאסט הזה, מפני ששיחקתי בסרטים קודמים בתפקיד זה ואני יושב להם בדיוק על המשבצת. אני כשחקן תמיד שואף למגוון רחב יותר של תפקידים. יחד עם זאת, ולמרות שאני שונה ממנו באופי שלי, מצאתי נקודות דומות ביני לבין קייל בעובדה שהוא אדם פשוט שנאבק נגד כוחות גדולים ממנו ופועל בסופו של דבר ממקום טוב".



אתה מזדהה עם המאבק של קייל כנגד המערכת הקפיטליסטית?

"אני לא חושב שהסרט הוא נגד הקפיטליזם, אבל הוא כן מראה את הבעיות שיש בכלכלה בה אנשים מבצעים הונאות ומנצלים את החלשים. קייל הוא בסך הכל בן אדם פשוט שאוהב את אשתו ורוצה את הטוב ביותר עבורם ונקלע לנסיבות קשות. אני באופן אישי לא הכרתי בכלל את העניין של המשבר הכלכלי בארה"ב ולמדתי הרבה עליו כתוצאה מכך שהגעתי לסרט".

מה תוכל לספר על הפרויקט הבא שלך?

"הסרט הבא שלי ייקרא "HHhH". זה סרט שמתרחש בתקופת מלחמת העולם השנייה ומתמקד במבצע להתנקשות בקצין הנאצי ריינהרד היינריך בפראג. זו הייתה חוויה לצלם במקום ואווירה שונים ומאוד נהניתי מהצילומים שלו".
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט