חדשות קולנוע וסרטים

לא רק אישה יפה: ג'וליה רוברטס חוגגת 50

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
כבר 30 שנה שג'וליה רוברטס מככבת על מסכי הקולנוע. החל מהפריצה ב"מיסטיק פיצה", רוברטס הייתה אחת מכוכבות הקולנוע המוכרות והאהובות ביותר. הצחוק המתגלגל, התלתלים המהפנטים ו"החיוך של הוליווד" מצליחים לכבוש אותנו בכל סרט מחדש. אתמול (שבת) האישה היפה והאהובה על כולנו חוגגת 50! לכבוד חגיגות היובל החלטנו לדרג לכם את הסרטים הכי אהובים שלה
6. הסוד שבעיניים

"הסוד שבעיניים", הוא רימייק (מחודש בחלקו) לסרט הארגנטינאי משנת 2010, בעל אותו השם, שזכה באוסקר לסרט הזר הטוב ביותר. העלילה עוקבת אחר ריי, סוכן FBI רדוף זיכרונות וכאב בעקבות טראומה שחווה לפני מספר שנים כאשר בתה של ג'ס, חברתו הטובה ליחידה, נרצחה.

מאז אותו יום ארור לא פוענחה התעלומה והחשוד שנעצר, מארזין, שוחרר לביתו לאחר שבית המשפט קבע כי הוא נחקר שלא כחוק על ידי המשטרה ושימש בעברו כמודיע משטרתי. כעת, 20 שנה מאוחר יותר, הוא מאתר את מיקומו של מארזין וחובר לג'ס ולתובעת המחוזית קלייר במטרה להביאו לדין. אפשר לומר שהמשחק של רוברטס היה פה מרענן. היא משחקת דמות שלא קרובה לאופייה האמיתי והיכולת שלה להצליח בתפקיד שרחוק ממנה היא הגדולה האמיתית שלה כשחקנית.

עובדה משעשעת: תפקידה של רוברטס נכתב במקור לשחקן, אך הבמאי והתסריטאי בילי ריי שיכתב את התפקיד במיוחד בשביל השחקנית.



5. תיק שקנאי

מותחן משנת 1993, בכיכובם של ג'וליה רוברטס ודנזל וושינגטון, המבוסס על רומן מאת ג'ון גרישם. הסרט הזה נכנס לרשימה כי בעיניי הוא היווה את אחת ההוכחות הראשונות לכך שרוברטס היא לא עוד "אישה יפה".

הסרט מספר על סטודנטית למשפטים, שכותבת את השערותיה בקשר לביצוע רצח של שניים משופטי בית המשפט העליון. בהמשך נרצח גם המורה/מאהב שלה. לאחר מכן פונה אליה עיתונאי שמבקש את עזרתה לאחר שהוא מבין כי אצלה נמצא המפתח לפענוח הרציחות.

עובדה משעשעת: בעת הכתיבה גרישם דמיין את רוברטס כדמותה של דארבי. רוברטס קראה את הספר זמן קצר לאחר סיום כתיבתו והסכימה לתפקיד מבלי לקרוא את התסריט.

4. נוטינג היל

כמו כל הקומדיות הרומנטיות הבריטיות הטובות, הכל בנוי משחקנים מצוינים. בשובר הקופות "נוטינג היל", רוברטס שיחקה כוכבת שמחפשת את הדרך לליבו של בחור רגיל (יו גרנט). השניים היוו שילוב מצוין ומשעשע שמאזן אחד את השני.

רוברטס הנועזת שחיה את חיי הזוהר ואל מולה יו גרנט, הבחור הביישן בעל חנות ספרים קטנה בשכונת נוטינג היל, ולא יכולנו לחשוב על ציוות טוב יותר לסרט. וכמובן, הסרט הזה סיפק לנו את המשפט המוכר והאהוב - "I'm also just a girl, standing in front of a boy, asking him to love her" שגרם לכולנו להיאנח בדמעות מול המסך.

עובדה משעשעת: רוברטס לא התרשמה מהסינופסיס. "כשישבתי לקרוא את התסריט, לא היו לי ציפיות גדולות," הודתה רוברטס. "כשקראתי את הסינופסיס זה לא נשמע כמו רעיון טוב. אבל אז כשקראתי את התסריט מההתחלה הדמות נראתה לי מסתורית, והשילוב עם הבחור הביישן חסר המזל, נראה לי כמו שילוב מדהים וחשבתי לעצמי 'הו אלוהים, זה נהדר'. נשאבתי לחלוטין אל תוך הסיפור."



3. ארין ברוקוביץ'

הסרט, שמבוסס על סיפור אמיתי, העניק לרוברטס את האוסקר הראשון (והיחיד שלה עד כה) על גילומה אם חד-הורית, שלקחה על עצמה אתגר כמעט בלתי אפשרי, וללא ידע קודם במשפטים עזרה למשפחות לזכות בתביעה מורכבת. דמותה של ברוקוביץ' לימדה אותנו שזה חשוב להביע את דעתנו ולעמוד על שלנו, שמעשים חזקים יותר מדיבורים ולא להיות מאוימים מאנשים בעלי כוח.

רוברטס מביאה את סיפורה של ברוקוביץ' לחיים עם חמלה, הומור וריאליזם, והיא מעבירה לנו את הקרבה לדמות האמיתית ולסיפור במשחק המצוין שלה. הסרט היווה את הראשון מבין שיתופי הפעולה הרבים של סודרברג ורוברטס ("אושן 11" ו-12).

עובדה משעשעת: ארין ברוקוביץ' האמיתית הופיעה בסרט כששיחקה מלצרית בשם ג'וליה.

2. לאכול, להתפלל לאהוב

הסרט שהוא תורה בפני עצמו, מבוסס על ספרה של אליזבת גילברט שפורסם בשנת 2010. רוברטס מגלמת את הדמות המבוססת על חייה של גילברט, שאוכלת באיטליה, מתפללת בהודו ומוצאת אהבה באינדונזיה.

המסע שהיא עוברת הוא מטאפורה לתהליך הרוחני שהיא עברה. הוא מעודד אותנו לראות את המעשים שלנו כצעדים לקראת השינוי. במהלך כל התהליך ליז לומדת מנשים שמשמשות כמראה ומשקפות את המעשים שלה. היא רואה את הנפשות התאומות שלה כמורות דרך שעוזרות לה בתהליך של השתחררות מהדאגות וחוסר היכולת לסלוח לעצמה על טעויות העבר.

מה שמיוחד במשחק של רוברטס היא הדרך בה היא גרמה לנשים להתחבר בקלות לדמות שהיא משחקת. היא נגעה בדברים שיש בכולנו בזכות המשחק המדהים שנתן תחושה של משהו אמיתי שנובע מתוכה כמו דברים שיש בכל אישה - היחס לאוכל ולמשקל, הרצון למצוא שלווה והרצון להתאהב. היא הראתה לנו צד פשוט יותר שבה, צד פתוח ופחות מגונדר ולמרות כל הפשטות החיוך הקסום שלה גרם לכולנו להתמוגג.

עובדה משעשעת: הסרט כולו צולם בלוקיישנים האמיתיים שמראים בסרט, בניגוד לדרך בה מצלמים בהרבה סרטים כיום באולפן. בנוסף הסרט כולו צולם בסדר הכרונולוגי של המסע שהיא עוברת על מנת שרוברטס והצוות יוכלו להתחבר לסיפור בצורה טובה יותר.



1. אישה יפה

"בנים ובנות, מבוגרים וצעירים, כולם אוהבים את ג'וליה" אמר הבמאי גארי מרשל. אף על פי שזהו אינה סרטה הראשון, זהו הסרט בו היא פרצה לחיינו בסערה גדולה וכבשה את כולנו בענק כשגילמה את ויויאן, הזונה החביבה, בשובר הקופות שיצא בשנת 1990. ריצ'רד גיר משחק בתפקיד "האביר על הסוס הלבן" שנופל אף הוא בקסמיה ומציל אותה מחייה ברחוב. השילוב המוצלח בין השניים הוביל לשיתוף פעולה נוסף של השניים בסרט "תפוס את הכלה".

זהו ללא ספק התפקיד הכי מוכר ובלתי נשכח של רוברטס, והיא קיבלה את מועמדותה השנייה לאוסקר על הופעתה בסרט זה. כל אישה רצתה להיות רוברטס אחרי שראתה את הסרט הזה, ועכשיו - יותר מ -25 שנה אחרי שיצא - הסרט הוא עדיין אחת הקומדיות הרומנטיות המוכרות ביותר שצולמו אי פעם.

עובדה משעשעת: הסצנה בה ריצ'רד גיר סוגר את קופסת התכשיטים על ידה של רוברטס, מאולתרת לחלוטין! ג'וליה לא ידעה שהוא עומד לעשות זאת ולכן הצחוק שלה היה אמיתי לגמרי. הסצנה הייתה אחת מהראשונות שצולמו ובגלל שהראתה את הכימיה הטובה בין השניים הוחלט להשאירה.



ולאלה מאתנו שאולי שכחו או לא ממש זוכרים, הנה סרטון תזכורת משעשע ומהנה בו ג'וליה משחזרת את תפקידיה הגדולים:

ליטן לשינר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט