חדשות קולנוע וסרטים

פרויקט סיכום עשור: מקומות 11-16

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
משאל סיכום העשור בהשתתפות 46 במאים ומבקרים מובילים, לצד צוות האתר, ממשיך עם מקומות 11-16 במצעד המשוקלל וכניסות לזוכה האוסקר לשחקנית הראשית "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי", סרטי האנימציה "צעצוע של סיפור 3" ו"הקול בראש" וחביב המבקרים "התבגרות"
15. הקול בראש (38 נק')

סרט השנה לשנת 2015 של אתר סרט הגיע למקום ה-15 במצעד הכללי. לפני צאת הסרט, היו שאמרו שפיקסאר איבדו את זה וכבר לא יוצרים סרטי אנימציה גדולים מהחיים, מרגשים ואינטליגנטיים, שמיועדים לקהל בוגר וצעיר כאחד. אז אמרו. "הקול בראש" הגיע והוכיח למלעיזים שאולפן האנימציה הטוב בעולם עדיין בשיאו, בסרט שמתרחש כולו בתוך ראשה של נערה צעירה בשם ריילי המתמודדת עם מעבר לעיר חדשה. הרגשות השונים מנסים לנווט את ריילי לבחור בדרך הטובה ביותר בחייה החדשים ויוצרים סרט אנימציה מרגש, חכם ומצחיק שממש לא מיועד לילדים בלבד. "הקול בראש" אף עוטר באוסקר לסרט האנימציה והפך ללהיט ענק עם הכנסות של 856 מיליון דולר.

סרט העשור של כתבת האתר הלמינה גרופר: "התגלמות המוטו של פיקסאר - סיפורים פשוטים, דמויות מורכבות. 'הקול בראש' משיג איזון מופתי בין קומדיה ודרמה ומנגיש אותם למבוגרים וילדים כאחד באופן אינטליגנטי ורגיש".



14. צעצוע של סיפור 3 (42 נק')

עוד דוגמה שלפעמים דווקא סרט אנימציה בקולנוע מסחרי שמיועד לכל המשפחה, יכול גם להיות אחד הסרטים הבוגרים, חכמים ומוצלחים של העשור. סדרת הסרטים של פיקסאר הגיעה לשיאה בסרט השלישי שעוסק בנושאים כמו מוות, בדידות, התחושה כי אין לך מקום בעולם יותר וחלוף הזמן שעובר - ומנגיש אותם לבני הדור הצעיר בדרך מלאת דמיון שמשלבת בין כאב לשעשוע, כמו החיים עצמם, יותר כמעט מכל סרט שמיועד לקהל בוגר. בשנה האחרונה יצא החלק הרביעי והמוצלח בסרטי "צעצוע של סיפור", אך עדיין החלק השלישי מהווה סגירה מושלמת לעלילות הצעצועים המדברים.



13. שלושה שלטים מחוץ לאבינג מיזורי (44 נק')

סרטו של מרטין מקדונה, שזכה בפרס האוסקר לשחקנית ושחקן המשנה ובגלובוס הזהב לסרט הדרמה, היה הפתעה ממזרית וחכמה על אם שכולה שיוצאת כנגד המשטרה לאחר שחקירת בתה שנרצחה ונאנסה אינה מתקדמת. עם תסריט מצוין, תצוגת משחק עילאית של מקדורמנד ומסר הומני על הנקמה שאוכלת אותנו מבפנים, "שלושה שלטים" היה כמו להיתקל בפנינה אבודה של האחים כהן. סרט שהוא פנינה קולנועית עכשווית, מהמקרים הנדירים שיצירה קולנועית עכשווית נוצרת בזמן וברגע הנכון ומצליחה לפגוע בכל הנקודות המדויקות.

12. ג'וקר (44 נק') *

אחת מדמויות הקומיקס המסקרנות בכל הזמנים זכתה לעיבוד דרמטי יוצא דופן שמביא את עולם הקומיקס לסגנון ריאליסטי עם מסר חברתי רלוונטי במיוחד לימינו ושואב השראה ברורה מסרטיו של מרטין סקורסזה בדגש על "מלך הקומדיה" ו"נהג מונית". חואקין פיניקס הצליח להיכנס בהצלחה לנעליים הענקיות של הית' לדג'ר וג'ק ניקולסון שקדמו לו בתפקיד בסרט שמציג את סיפור המקור של הג'וקר בצורה אכזרית ומהפנטת.

סרט העשור של מרלין וניג (מבקרת, "סלונה"): "הסרט הזה הוא מעבר לכל סטירת לחי מצלצלת לאני הפנימי של כל צופה. כלומר, מעבר לזה שהוא מבטא את השפעת הפרט על הכלל, את הנסיבות, הסיבות והתוצאות ואת התהוותו של גיבור, באופן מופתי והרבה מעבר לכל סרטי גיבורי העל שנעשו לפניו, הוא מתמקד בבריחה מהאחר".



11. התבגרות (46 נק')

הפרויקט החד פעמי של ריצ'רד לינקלייטר ("לפני השקיעה") שליווה במשך 12 שנה את שחקניו בסיפור פשוט לכאורה על תהליך התבגרות של מייסון ובני משפחתו בטקסס מהיותו של מייסון בן 6 ועד כניסתו לקולג'. לינקלייטר צילם את הסרט במשך מספר ימים בקיץ מדי שנה לאורך תריסר שנים, תוך שהוא מתאים את התסריט להתבגרות הדמויות ולאירועים שעברו עליהן בחייהם האישיים, בסרט שמתעכב על הרגעים הקטנים והיומיומיים בחיים ומוציא מתוך כך דיוקן אנושי, מרגש וייחודי. "התבגרות" זכה לאהדה ביקורתית גורפת והיה לאחד הסרטים היחידים אי פעם שזכה לציון 100 באתר "מטהסקור" ול-100 אחוז ביקורות חיוביות באתר "Rotten Tomatoes". הסרט אף זכה בפרס גלובוס הזהב לסרט הדרמה הטוב ביותר, היה מועמד ל-6 פרסי אוסקר וזכה באחד.

סרט העשור של כתבת האתר מיכל ליבר רונן: "סרט גאוני מבחינת הרעיון והביצוע. מעורר השראה".

לכל כתבות סיכום העשור ולבחירת סרט העשור שלכם: לחצו כאן

* במקרה של שוויון נקודות הסרט שזכה למספר רב יותר של דירוגים דורג ראשון. במקרה של שוויון בגם כמות המדרגים, הסרט שזכה למספר רב יותר של מיקומים גבוהים דורג ראשון.

צוות הבוחרים:

צוות אתר סרט: אלעד שלו (עורך האתר ועורך פרויקט סיכום העשור), יאיר הוכנר (עורך מדור ביקורות), רון פוגל (מבקר ראשי), הלמינה גרופר, ערן איצקוביץ, דין קליין, לירון אברהם, מתן יניב, ליטן לשינר, מעיין הררי, שרון טהר, אורטל אדיב, נמרוד שובל, מיכל ליבר רונן, מישל צ'יקו, יבגני גרינברג, בן קבסה, מתי לנג, הדר אורלנוב

במאי קולנוע: גיא נתיב ("סקין"), נדב לפיד ("מילים נרדפות"), אהרון קשלס ("מי מפחד מהזאב הרע"), בועז ארמוני ("מסווג חריג"), אסף פולונסקי ("שבוע ויום"), ערן ריקליס ("הכלה הסורית"), ענר פרמינגר ("החיים בינתיים"), תום שובל ("הנוער"), אסף קורמן ("את לי לילה"), מרקו כרמל ("פרא אציל"), אסתי עלמו וקסלר ("ליידי טיטי"), דינה צבי ריקליס ("שלוש אימהות"), אדם סנדרסון ("זוהי סדום"), יבגני רומן ("קולות רקע"), יונה רוזנקיאר ("הצלילה")

מבקרי קולנוע:: יהודה סתיו (ידיעות אחרונות), גידי אורשר (סולם אורשר), יעל שוב (טיים אאוט), יונתן גת (כאן), לירון סיני (סריטה), שמוליק דובדבני (ynet), עופר ליברגל (סריטה), בנימין טוביאס (ידיעות אחרונות), מרלין וניג (סלונה), חנה בראון (ג'רוזלם פוסט),זוהר צלח (מאקו), עידו רוזן (חוקר קולנוע בקיימברידג')
אלעד שלו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט