חדשות קולנוע וסרטים

זה לא הגיל, זה התרגיל: דמויות הקוגריות הזכורות בקולנוע ובטלוויזיה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
ההגדרה המילונית של קוגרית היא אישה בוגרת המעדיפה גברים צעירים ממנה בשנים רבות. למרות שאנו מתוודעים לכך לעיתים רחוקות על המסך הגדול, נשים בוגרות עדיין יכולות להיות סקסיות ונחשקות כפי שמראה גם הסרט החדש "אף פעם לא מאוחר" בכיכובה של אמה תומפסון. הנה כמה מהנשים שהוכיחו שגיל זה רק מספר - מסמנתה ב"סקס והעיר הגדולה" ועד אמא של סטיפלר ב"אמריקן פאי"
לואיסה קורטס – "ואת אמא שלך גם"

לפני תהילת עולם עם הסרטים "כוח משיכה", "רומא" ומבול של אוסקרים, אלפונסו קוארון היה במאי מקסיקאי מבטיח וביים סרטים בעלי תקציב צנוע שהגיעו רחוק. דרמת ההתבגרות "ואת אמא שלך גם" קבעה שיא של הכנסות בבתי קולנוע במקסיקו והכתה גלים בגלל התכנים הנועזים שבה. הסרט עוקב אחרי שני חברים (גאל גרסיה ברנאל ודייגו לונה שהפכו לכוכבים בינ"ל לאחר מכן) ולואיסה (מריבל ורדו), אישה מבוגרת יותר שהיא קרובת משפחה מרוחקת ונשואה של אחד מהם, בדרך לחוף מבודד שלא בהכרח קיים.

בדרכם לשם, השלושה עוברים מסע של גילוי עצמי, רגשי ומיני זה עם זה. לואיסה, שלה מניעים משלה בטיול הזה, משמשת לשניים כמורה לחיים בוגרים, אהבה וסקס, כשהיא עצמה הייתה רוצה להיות צעירה יותר וחסרת דאגות כמוהם. למרות השערוריות ודירוג 18+ בבתי הקולנוע, סרטו הבא של הבמאי אחרי "ואת אמא שלך גם" היה "הארי פוטר והאסיר מאזקבאן".



סמנתה ג'ונס – "סקס והעיר הגדולה"

סמנתה בגילומה של קים קטרל היא הקוגרית האולטימטיבית בסדרת הטלוויזיה המפורסמת והסרטים שהגיעו אחריה. סמנתה, המבוגרת מבין ארבעת הגיבורות, ידועה בתיאבון המיני הבריא שלה וחיבתה לגברים צעירים. במהלך שש עונות מבדרות היא מצליחה לשים את ידיה על רשימה מכובדת ומגוונת של צעירים מאושרים, כשהיא מובלת על ידי עיקרון של לנסות כל דבר פעם אחת ולרוב לא מבלה יותר מדי זמן עם אותו פרטנר. סמנתה מבוססת על דמות אמיתית, חברתה של מחברת הספר עליו מבוססת הסדרה, והיא בתורה שימשה השראה ללא מעט נשים אחרות בהיותה אישה מצליחה, שוברת מוסכמות ובטוחה בעצמה שיודעת בדיוק מה היא רוצה.



נורמה דזמונד – "שדרות סאנסט"

לא תמיד הקוגרית רוצה בהכרח את הגבר הצעיר עצמו, אלא את מה שהוא יכול לעשות בשבילה. כוכבת קולנוע אילם בחיים האמיתיים, גלוריה סוונסון, מגלמת את בת דמותה בקלאסיקה הזו של בילי ויילדר. נורמה דזמונד מאמצת אל חיקה ואל אחוזתה את ג'ו (ויליאם הולדן), תסריטאי כושל שאיבד את דרכו. ג'ו זוכה לפינוקים מהשוגר מאמא ומקבל מקום מפלט מהדאגות בחייו. אבל הוא לא אוהב אותה וגם היא לא באמת אוהבת אותו. כל מה שמעניין אותה זה תשומת לב וחזרה לאור הזרקורים. נורמה מסרבת להבין שזמנה עבר, למרות שאיש אינו רוצה ללהק אותה ומכתבי המעריצים שהיא מקבלת נכתבים על ידי המשרת שלה. האובססיה שלה מעבירה אותה על דעתה והיא מנצלת כל הזדמנות שבה המצלמות מופנות אליה. גם כשנער השעשועים שלה כבר לא לצדה והיא הגורם לכך, מה שחשוב זה שהיא נמצאת בתוך פריים של מצלמה ו"מוכנה לקלוז-אפ שלה".



אמא של סטיפלר – "אמריקן פאי"

התפרצות ההורמונים של נוער אמריקאי על המסך הגדול קרתה בשלהי שנות ה-90 בסרט שהפך לסמל ונשאר בתודעה של כל מי שחווה אותו, לטוב ולרע. לקראת סיום תיכון והאירוע המכונן של כל נער ונערה אמריקאיים – נשף הסיום, כל החשקים יוצאים החוצה והילדים מתחילים לטפס על הקירות מחרמנות. ההורים אפילו לא מנסים לעצור את השיטפון כי הם בעצמם היו כאלה לא מזמן.

מגדילה לעשות אמו של בריון השכונה, סטיפלר, שהופכת למושא תשוקה של אחד הגיבורים החנונים, שלמרות גילו הצעיר כבר יודע מה הוא מעדיף. ג'ניפר קולידג' השופעת (שעשתה השנה קאמבק עם "הלוטוס הלבן") הייתה להתגשמות הפנטזיות של נערים רבים וההשראה למטבע הלשון MILF שנמצא בשימוש מאז ועד היום. אם לצטט את האמא הבודדה ומשועממת, "בן 18, כמו שאני אוהבת", כשהיא מדברת על ויסקי אבל מתכוונת גם למשהו אחר.

[*]

גברת רובינסון – "הבוגר"

"גברת רובינסון, את מנסה לפתות אותי?" "האם תרצה שאפתה אותך?" עם כל הכבוד לאמא של סטיפלר, גברת רובינסון כל כך מפורסמת שרק השם שלה הפך לשם נרדף לאישה בוגרת שמפתה גברים צעירים. דסטין הופמן הצעיר במלוא פגיעות נעוריו הוא הקורבן המושלם לתוקפנות החושנית של אשת שותפו העסקי של אביו. המבט חסר האונים שלו למראה הרגל העטופה בגרביון של אן בנקרופט בשוט הנצחי ההוא, הוא הביטוי הקולנועי המושלם לציד מוצלח של קוגרית.

התוקפנות והרכושנות מתגברים כאשר הוא צובר ניסיון וביטחון בזרועות האם ואז מתחיל לצאת עם בת גילו, שהיא גם בתה של גברת רובינסון. הבחור הצעיר עומד בפני דילמה קשה ולמרות הניסיון המיני שצבר אין לו מושג איך להתמודד עם הסיטואציה, שלא לדבר על דרך להיפרד מאישה מבוגרת ממנו. הסרט הפך לתופעה תרבותית, כשהוא עד היום מצוטט ומוזכר בסרטים, סדרות ושירים רבים וכמובן שהשירים האלמותיים של סיימון וגרפונקל שמשובצים בסרט הפכו לנכס צאן ברזל של ממש.

יבגני גרינברג - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ אף פעם לא מאוחר (עמוד סרט)
חץ אמריקן פאי (עמוד סרט)
חץ ואת אמא שלך גם (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט