חדשות קולנוע וסרטים

מאי בסינמטק חיפה: מפגשים עם יוצרים, פסטיבל סרטי פועלים ומחווה לזרחין

מאת:
מאי בסינמטק חיפה: מפגשים עם יוצרים, פסטיבל סרטי פועלים ומחווה לזרחין
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
קולנוע ישראלי איכותי כולל מפגשים עם יוצרים, מקבץ סרטים לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה, הקרנות טרום בכורה של הסרטים החדשים ביותר, סרטי אמנות מרתקים, הרצאה וסרט לכל המשפחה, וההפקה הקולנועית של השנה - תיאודור מבית האופרה הישראלית
פסטיבל חיפה ה-17 לסרטי פועלים: נלחמים על הבית

השנה נקרין סרטים של יוצרים מקומיים העוסקים בחוליות החלשות יותר בחברה. כמו כן, נציין 25 שנים להקמת ביה"ס לאמנויות הקול והמסך במכללת ספיר. בראשון למאי, במסגרת הפסטיבל נקרין את הסרט הקצר "שוליים", לאחריו יוקרן את הסרט "עו"סיות במלחמה" ויתקיים דיון עם הבמאית ציפי קרליק ועם עו"ס אפרת לוי, בהנחיית רפי קמחי. בשני למאי, נקרין את הסרט הקצר "שדרות-רוטשילד", לאחריו יוקרן הסרט "טור פרידה" ותתקיים שיחה עם הבמאי רוני ניניו, בהנחיית רפי קמחי.

לפרטים נוספים>> לחצו כאן

מחווה לשמי זרחין

שמי זרחין – במאי, תסריטאי וסופר, עטור עשרות פרסים בארץ ובעולם. אחראי על כמה מההצלחות הגדולות בקולנוע ובספרות בעשורים האחרונים. לרגל יציאת סרטו החדש נקרין כמה מסרטיו הבולטים של הבמאי האהוב.

"לילסדה" - דרמה קומית עצובה שעלילתה מתפתלת על משפחה המתכנסת לחגוג יחדיו את ליל הסדר המסורתי.

הקרנת טרום בכורה של הסרט החדש "חמדה" - לאחר 18 שנה מהסרט "אביבה אהובתי" חוזרים ששון גבאי ואסי לוי לעבודה משותפת עם שמי זרחין. סיפור אהבתם של ששי ואפי מצחיק ונוגע ללב כאחד. הוא מאיר בדרכו הייחודית סוגיות של זוגיות, משפחה ונאמנות ושולח מבט כאוב אך גם חם ואופטימי אל המציאות החברתית בת ימינו.

"העולם מצחיק" - דמויות רבות מתנקזות אל סדנת כתיבה מטורללת בספריה הציבורית של טבריה, שם מתערבב הדמיון במציאות, הצחוק בדמעות והעלילות הנחשפות נארגות לתוך סיפור משפחה אחת, עיר אחת ועולם אחד עצוב... ומצחיק.

"המילים הטובות" –בגיל 35, ולאחר אינספור ניסיונות כושלים להביא ילד לעולם, דורונה מבקשת לקחת פסק זמן ולעשות חשבון נפש. אלא שמותה הפתאומי של אמה, וסוד מטריד שחושף לפתע אביה, הופכים את עולמה, כמו גם את עולמם של שני אחיה. השלושה מגלים שכל מה שידעו על עצמם ועל משפחתם הוא שקר אחד גדול. שלושת האחים יוצאים למסע מבית ילדותם בירושלים לפריז ולמרסיי, אך גם אחורה בזמן, אל העבר של אמם באלג'יר הסוערת של שנות ה-60.

לפרטים נוספים>> לחצו כאן



שואה וזיכרון

מקבץ של סרטים מעוררי מחשבה, רלוונטיים מתמיד: סרטים שעוסקים בבנאליות של הרוע לצד סרטים הנוגעים במאבק לחירות ולתקווה.

"שפאר בדרך להוליווד" - אלברט שפאר היה איש סודו של היטלר, אדריכל ושר החימוש של גרמניה הנאצית. בשנת 1971 נשלח אליו תסריטאי צעיר כדי לעבד לסרט את ספר זיכרונותיו. הסרט בוחן בעין ביקורתית את ניסיונו המצמרר של שפאר לשכתב את ההיסטוריה ולטייח את מעשיו באמצעות סרט הוליוודי שיכתוב. באמצעות שימוש בחומרי ארכיון נדירים אנו צוללים אל נבכי נפשו של מי שהיה אחראי למותם של מיליוני בני אדם בעבודות כפייה ונתפס עד היום כ"נאצי הטוב". זוכה פרס אופיר לסרט תיעודי ארוך, זוכה פרס הבימוי פסטיבל ירושלים וזוכה 3 פרסי הפורום הדוקומנטרי. "אדם הגון" - דיוקן של אחת הדמויות הבולטות והאכזריות ביותר של הרייך השלישי, "אדריכל הפתרון הסופי", מפקד האס אס, היינריך הימלר. כיצד הפך הנער הקתולי ממעמד הביניים ליד ימינו של היטלר והאחראי לפיתוח וליישום האסטרטגיות שהביאו לרציחתם של מיליוני בני אדם. הסרט הוקרן בבכורה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בברלין; זכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע ירושלים, והיה מועמד לפרס אופיר. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאית ונסה לאפא.



"אזור העניין" - אחד הסרטים המדוברים של השנים האחרונות, הוקרן לראשונה בפסטיבל קאן וזכה בפרס האוסקר לסרט הבין-לאומי הטוב ביותר . חוויה עוצמתית, יוצאת דופן וחד פעמית. הסרט מביא את סיפורם של מפקד אושוויץ רודולף הוס ואישתו הדוויג, שחיים את חייהם ומנסים להגשים את חלומותיהם עבורם ועבור משפחתם, בבית גדול עם גינה, לצד המחנה.

עוד יוקרנו:

"קיסר אטלנטיס" - סרט מרתק על אופרה שנכתבה בתוך מחנה הריכוז ועם הירצחם של כותביה נחשבה לאבודה עד ששרשרת צירופי מקרים הביאה לגילויה מחדש.

"עקבות: קולות של בני הדור השני לשואה" - הסרט חושף את הצופה לנקודת מבטם השקופה של הילדים שגדלו בצל הורים ששרדו את התופת בתקופה האפלה ביותר של ההיסטוריה ועוסק בהשפעה העמוקה על זהותם האישית והקולקטיבית.

"קפה זליג" - בית קפה במינכן שמקבץ אליו את אחרוני ניצולי השואה שמתגוררים בעיר. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאית ושניים מגיבורי הסרט (השיחה באנגלית);

הקרנת טרום בכורה של הסרט "המשלחת" - סרטו החדש של אסף סבן ("בית בגליל"), דרמה מרתקת שמצליחה לספק הצצה נדירה, מרגשת ואף אירונית לאחת החוויות המשמעותיות בחייהם של רבים מבני הנוער הישראלים- המסע לפולין. הסרט נבחר להשתתף בפסטיבל ברלין היוקרתי. לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם הבמאי אסף סבן.

לפרטים נוספים>> לחצו כאן

הקרנות טרום בכורה

הקרנות טרום בכורה של הסרטים החדשים והמדוברים מכל העולם! נמליץ ראשית על סרטו החדש של הבמאי הטורקי עטור הפרסים נורי בילגה ג'יילן, "על עשבים יבשים", אשר השתתף בפסטיבל הסרטים חיפה. גם הפעם הוא מביים דרמה חכמה, עשירה, פואטית ומרהיבה שזכתה בפרס השחקנית הטובה בפסטיבל קאן. הסרט מציג את סיפורו של סאמט, מורה צעיר לאמנות, שמגלה שאחת התלמידות האהובות עליו מאשימה אותו בהתעללות וחלומו להימלט מהנופים המושלגים של הכפר לטובת העיר המודרנית נמצא בסכנה.



"הבריחה הגדולה" - דרמה מרגשת ושובת לב בכיכובם של זוכי האוסקר מייקל קיין וגלנדה ג'קסון המנוחה. הסרט מבוסס על סיפורו האמיתי ויוצא הדופן של ברנרד ג'ורדן – יוצא צבא בריטי שמחליט, בגיל 89, לחמוק מבית האבות בו הוא מתגורר עם אשתו, ולנסוע מאנגליה לצרפת על מנת להשתתף בטקס לציון 70 שנים לפלישה לנורמנדי, בה לקח חלק. נדמה שהבריחה הגדולה תעבור בשקט יחסי – עד שהסיפור המרגש על החייל לשעבר מגיע לכל ערוצי החדשות.
"תה שחור" - עשור לאחר שהיה מועמד לפרס האוסקר, שב הבמאי המאוריטני עבדרחמן סיסאקו עם סרט חדש, שהוקרן במסגרת התחרות היוקרתית בפסטיבל ברלין 2024. סרט עדין ורגיש על מפגש תרבויות, על מפגש בין אישה לגבר ועל החבל הדק שמפריד בין קירבה לריחוק.

לפרטים נוספים>> לחצו כאן

סרטי אמנות

חודש מאי בסינמטק חיפה עם אמנות על המסך הגדול: מבט על אמנים גדולים ומפעל חייהם. בין הסרטים שיוקרנו: "סיפורי מתיאוס פסיון" שהוקרן בפסטיבל אפוס 2024. המתיאוס פסיון היא אורטוריה מאת יוהאן סבסטיאן באך. הסרט מדבר על המשמעויות שלה והאפקט העצום שלה ומבקש לרדת לעומק הפלא ולהבין את טיבה של היצירה המתאבלת על יופיים וכיעורם של החיים האלה.

"טיציאן" שהוקרן בפסטיבל אפוס 2024. הצייר הוונציאני טיציאן זכה להצלחה רבה עוד בימי חייו, אולי בזכות הצבעוניות הדומיננטית והראוותנות של ציוריו, ואולי לא פחות מכך בזכות יכולתו להגיע לליבותיהם – ולכיסיהם – של שועי אירופה של תקופתו. בשיאו של הרנסנס הוא גם היה לצייר הרשמי של ונציה, העיר שנראית בציוריו מושכת ומרשימה להפליא.

"האספן הדני: מדלקרואה לגוגן" - השפעתו של איש עסקים דני בעל חזון, וילהלם הנסן, שצבר אוסף יוצא מגדר הרגיל, ששוכן בבית הקיץ שלו באורדרופגורד שבפאתי קופנהגן.

עוד בתוכנית: "מונק" על חייו של האמן מוכר מאוד – אדוורד מונק, מוצגת בצורה מיוחדת על ידי ארבעה שחקנים שונים (אחת מהם אישה) המגלמים את מונק בארבע תקופות של חייו. "הדיפו והמוזיאון" - סיפור על בניית מחסן ענקי שגם מאחסן 150 אלף יצירות אמנות וגם פתוח לקהל כמוזיאון. שילוב מקסים בין אמנות ואדריכלות לבין אמנות הקולנוע.

לכל המשפחה

"מועדון הסרט המופרע": סרט והרצאה בכרטיס אחד! כמיטב המסורת החודשית במאי הקולנוע אלון גור אריה חוזר עם הרצאה - "הקומדיות (ללא מילים) הטובות בעולם", מפגש סוחף על סרטים שמצליחים להצחיק עד דמעות ולהגיד המון בלי להוציא מילה מהפה. לסיום יוקרן על מסך הקולנוע הסרט עטור הפרסים המועמד לאוסקר האחרון "חלום של רובוט".



הארי פוטר חוזר לסינמטק חיפה עם סרט והרצאה!

המפגש השלישי בסדרת מפגשי "ההסכת שאין לומר את שמו" עם שיר ראובן ודור סער מן, והקרנת הסרט "הארי פוטר והאסיר מאזבקאן".

תיאודור- מבית האופרה הישראלית

סיפור חייו של חוזה המדינה היהודית, רגע לפני שהפך לאגדה. הרצל הבוגר והרצל הצעיר במסע זהות עצמית בדרך למדינה היהודית. זהו סיור בחייו של תיאודור הרצל, על הדילמות והכאב שחווה כמו שלא נראו או נשמעו מעולם.
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ תיאודור (עמוד סרט)
חץ חלום של רובוט (עמוד סרט)
חץ המשלחת (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט