חדשות טלוויזיה / סדרות

שובר מסך: הספין אוף של "דברים מוזרים" וטריילר ל"טבעות הכוח"

מדור שובר מסך
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מדור חדשות הטלוויזיה של דניאל עמיר: האחים דאפר מרחיבים את היקום של סדרת הלהיט שלהם, אמזון משיקה טריילר לסדרה היקרה אי פעם - "שר הטבעות: טבעות הכוח", סרטו של אבי נשר "תמונת הניצחון" מגיע לנטפליקס, "חזרות" תעלה בארה"ב, פרידה מאופרת הסבון "שכנים שכנים" עם אורחים מיוחדים מהעבר וגם פרידה אחרונה מטוני סיריקו (פולי מ"הסופרנוס") שהלך לעולמו
סדרת ספין אוף "דברים מוזרים"

קשה להתחמק כעת מהשפעת אחד הלהיטים הגדולים ביותר של נטפליקס, "דברים מוזרים". מספקולציות בכל רחבי האינטרנט על אירועי העונה הנוכחית והבאה, לשערוריות מאחורי הקלעים ועד מרצ'נדייז בכל מכולת וקייט בוש מאושרת אחת. לכן, זה לא מפתיע שהאחים דאפר, הצוות היצירתי מאחורי התוכנית, הודיע והשבוע כי יחזרו ל-"Upside Down" פעם נוספת – תחת חברת ההפקה החדשה שלהם – במסגרת סדרת ספין-אוף ל-"דברים מוזרים".

בעוד פרטי ההפקה או העלילה נשמרים מן הסתם עדיין בשקט, האחים הודיעו כי הם מפתחים גם מחזה חדש שקשור ל"דברים מוזרים". "אנחנו ננסה ליצור סיפורים שמתרחשים באותו צומת הדרכים בין הרגיל לבלתי רגיל", אמרו האחים בהצהרה משותפת, "היכן שספקטקל גדול מתנגש עם עבודה מעמיקה על דמויות, והיכן שהלב מנצח את הציניות שלנו". האם באמת אין שמץ של ציניות בדרכי הפעולה של האחים דאפר? השניים מנסים להראות שלא כך המצב וההתמקדות ב"דברים מוזרים" אינה בלעדית, ולכן הודיעו השניים בין היתר על פיתוח סדרה לספרם של סטיבן קינג ופיטר סטראוב "הקמע" וסדרת לייב אקשן ל-"Death Note" (שכבר קיבל עיבוד אמריקאי לייב אקשן בנטפליקס, ולא נחל הצלחה רבה מדי). נותר רק לחכות.

[*]

"חזרות" מגיעה לארה"ב

אמנם עתידה של "חזרות" לוט בערפל (לאחר שבמרץ האחרון נודע כי נועה קולר, יוצרת וכוכבת הסדרה, פרשה מהפרויקט ולאחר פרשת המסרונים המיניים של ארז דריגס), אבל אולי מעמדה הבינלאומי ישנה זאת: תאגיד השידור "כאן" הודיע לפני מספר ימים כי הדרמה הקומית נמכרה לשידור בשירות הסטרימינג המצליח "הולו" ("Hulu") ותשודר בארה"ב.

"אנחנו שמחים במיוחד בשם כל יוצרי הסדרה והשחקנים שסדרה קומית קטנה וכל כך ישראלית תוצג לקהל האמריקאי בשפה העברית", אמרו בהודעה משותפת יוצרי הסדרה קולר, אסף אמיר וארז דריגס, "כעת אנו מצפים לראות כיצד היא תתקבל ע"י הקהל האמריקני, בתקווה שיאהבו אותה". "הולו" נמצאת בין שירותי הסטרימינג המובילים בארה"ב (כעת היא שוכנת תחת מטריית "דיסני"), ובין שלל התכנים שהיא מציעה, תוכלו למצוא את "סיפורה של שפחה", "רק רציחות בבניין", "קתרינה", "רמי" ועוד.



טריילר לסדרה היקרה אי פעם - "שר הטבעות: טבעות הכוח"

עולם התרבות האמריקאי והבינלאומי מתכונן לקומיק-קון בשבוע הבא ובינתיים מפזר שלל טיזרים. בין הטייטלים החמים שיוצגו בפסטיבל נמצאת סדרת הדגל של "אמזון פריים", "שר הטבעות: טבעות הכוח", שתעלה לחברת הסטרימינג מיליארד דולר (הפקת הטלוויזיה היקרה אי פעם - לאחר התחייבות ל-5 עונות ותשלום ראשוני של 250 מיליון דולר לעזבונו של טולקין) ותעלה לפלטפורמה ב-2 לספטמבר. "אמזון" כבר פיזרה לאורך החודשים האחרונים מספר פרטים קטנים לגבי אירועי הסדרה, אך הטריילר הנוכחי, בן כ-2:30 דקות, חושף הרבה יותר: הסדרה מתרחשת אלפי שנים לפני אירועי "ההוביט" ו"שר הטבעות", כשבארץ התיכונה שרר שלום, אך דברים הולכים ומתערערים כשטבעות הכוח נוצרות, סאורון האפל מגביר את כוחו וממלכת נומנור מתפרקת. הטריילר חושף גם שלל ממדים אחרים, כדוגמת לינדון וארגיון, אך גם כמה מהדמויות המרכזיות שילוו את התוכנית לאורך ריצתה הארוכה – המלח והלוחם איזילידור (מקסים בולדרי), בן הלילית אלרונד (רוברט אראמיו) והלוחמת הצעירה גלדריאל (מורפיד קלארק – "מוד הקדושה" – שמחליפה את קייט בלאנשט שגילמה את הדמות בסרטיו של פיטר ג'קסון). האם ההשקעה העצומה של אמזון תשתלם? נחיה ונראה.



סרטו של אבי נשר "תמונת הניצחון" מגיע לנטפליקס

אבי נשר כבש הרבה פסגות בקריירה בת 45 השנים שלו – וכבר ראה את הוליווד מבפנים – אך הנה עוד ציון דרך לקורות חייו: סרטו האחרון, "תמונת הניצחון" (שהועמד ב-15 קטגוריות בפרסי אופיר האחרונים וזכה ב-3 פרסים – צילום, עיצוב תלבושות ואיפור), יהפוך ב-15 לחודש לסרט המסחרי הישראלי הראשון אי פעם שמוקרן בשירות הישראלי של נטפליקס - בנוסף להקרנתו במקביל בנטפליקס ארה"ב.

כזכור, "תמונת הניצחון" מחזיר את נשר לעיסוק תקופתי ומתאר את תקיפת הקיבוץ הנצור על ידי הצבא המצרי במהלך מלחמת העצמאות. במאי (אמיר ח'ורי) של סרט תעמולה מצרי מתלווה לכוח לוחמים של צבאו היוצא לסייע לערבים הפלסטינים כדי לתעד תמונת ניצחון, אך את עיניו צדה האלחוטנית מירה בן ארי (ג'וי ריגר) שמתגוררת בקיבוץ עם בעלה ובנה הקטן ומסרבת להתפנות.



סוף ל"שכנים שכנים"

נכון שאומרים שאופרות סבון נמשכות לנצח? טוב, גם נצח זה מונח יחסי, וכך גם אחת הגדולות והמוכרות שבאופרות הסבון – "שכנים שכנים" (“Neighbors”) האוסטרלית - אחרי 37 עונות וכ-9,000 פרקים – תרד ממסך הטלוויזיה ב-29 ליולי, לאחר שעלתה לראשונה ב-1985. "שכנים שכנים" אינה רק הסדרה הארוכה ביותר בתולדות אוסטרליה, אלא גם פורמט שהזניק את הקריירות של כמה מהטאלנטים הנודעים ביותר שיש ליבשת הדרומית להציע: מרגו רובי, ראסל קרואו, גאי פירס, ליאם המסוורת' (וגם אחיו כריס המסוורת', שהתארח לפרק אחד) וכמובן – קיילי מינוג וג'ייסון דונובן.
מי שהיו לזוג בתוכנית ובמציאות בשנות ה-80, ובמהרה יצאו לקריירה מוזיקלית עצמאית, חבים הרבה לתכנית – ולכן השניים יחזרו (לצד פירס, שישוב אף הוא) בפרקי הסיום של הסדרה לתפקידיהם האייקונים בתור שרלין מיטשל וסקוט רובינסון. "עכשיו אנחנו ביחד", כתבה מינוג בפוסט שהעלתה לאינסטגרם מסט הצילומים (ורפררה לדואט המפורסם של השניים - "Especially For You"), ואילו דונובן הוסיף כי הוא "כל כך שמח לחזור לכאן עם האגדה הזאת".

פרידה מטוני סיריקו (פולי מ"הסופרנוס")

הסיפורים על מעבר מחיי פשע לזוהר אינם רבים, אך אחד שיכול להוות דוגמה לכך היה השחקן טוני סיריקו, פולי "וולנאטס" גוואליטרי מ-"הסופרנוס", שהלך לעולמו לפני מספר ימים בגיל 79, בעודו סובל מדמנציה. סיריקו גדל במשפחה קתולית קשת יום בברוקלין, ובמהרה מצא את עצמו מידרדר לחיי הפשע. עד 1971 מצא את עצמו מואשם על סחיטה באיומים, החזקת נשק שלא כדין, תקיפה, שוד ולבסוף נשלח למאסר של 4 שנים (ממנו ריצה 20 חודשים) בכלא הנודע לשמצה "סינג סינג". דווקא שם, גילה לראשונה הפושע את חדוות המשחק, כשצפה בחבורת שחקנים/פושעים לשעבר בהופעה בכלא. "חשבתי לעצמי, 'אני יכול לעשות את זה'", אמר לימים סיריקו על אותו הרגע.

לאחר שחרורו, החל לקחת סיריקו שיעורי משחק (כשאלילו, השחקן ההוליוודי הוותיק ג'יימס קאגני, שימש לו כמודל לחיים) ובמהרה מצא את עצמו בשלל סרטים ותוכניות, כשברובם הוא מגלם פושע קטן, "דג רקק" – "החבר'ה הטובים" של סקורסזה; "Cop Land" – לצד דה-נירו, סטאלון, קייטל וריי ליוטה (שנפטר אף הוא לאחרונה); "אפרודיטה הגדולה", "קליעים מעל ברודווי" ו"לפרק את הארי" של וודי אלן (שם דווקא גילם שוטר) ושלל אחרים. כשנבחן לשני תפקידים – ונכשל - בדרמה החדשה מבית HBO, "הסופרנוס", סיריקו היה בשלהי שנות ה-50 שלו, התגורר עם אמו ושקל לפרוש לחלוטין מעולם המשחק.

אך דיויד צ'ייס, יוצר התוכנית, לא ויתר על השחקן – "חשבתי עליך דווקא לתפקיד אחר", אמר לו. התפקיד היה יועצו הצמוד של טוני סופרנו, פולי, זה שהרג אנשים יותר מכל דמות אחרת בתוכנית, ועדיין נותר איש סודו של הבוס לכל משך התכנית. תפקיד זה הזניק את סיריקו למעמד אייקוני, והעניק לו שני פרסי "SAG" למשחק במהלך 8 שנות ריצת הסדרה. "זה כאילו שבשנה אחת עברתי ניתוח להחלפת חיים", אמר סיריקו על הימים שלאחר קבלת התפקיד, "לפעמים אני צריך להזכיר לעצמי שאני טוני סיריקו".

[*]
דניאל עמיר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט