חדשות טלוויזיה / סדרות

מדריך צפייה בנטפליקס: הסדרות הישראליות שכדאי לראות

מדור מדריך צפייה בנטפליקס
מאת:
מדריך צפייה בנטפליקס: הסדרות הישראליות שכדאי לראות
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
בזמן שמשדרי החדשות ממשיכים לשדר ללא הפסקה מהמלחמה הקשה, כדאי לעשות הפוגה ולהסיח את הדעת עם סדרות ישראליות טובות שזמינות לצפייה בנטפליקס. החל מהסדרות שהפכו ללהיטים עולמיים בזכות נטפליקס כמו "שטיסל" ו"פאודה" ועד ללהיטים של כאן 11 שזמינים גם בענקית הסטרימינג - "קופה ראשית", "המפקדת" ו"שעת אפס"
בשבילה גיבורים עפים - סדרת הלהיט של קשת, שזכתה בפרס בפסטיבל קאן לסדרה הטובה ביותר, נכתבה ובוימה על עומרי גבעון ("ביום שהאדמה רעדה") שהתבסס בתסריטו על הספר "בשבילה גיבורים עפים", שנכתב על ידי הסופר המנוח אמיר גוטפרוינד. הסדרה מביאה את סיפורם של ארבעה לוחמי גולני שחייהם השתנו לאחר מותו הפתאומי של מפקדם, בהם אביב (תומר קפון) שמאשים את עצמו במות מפקדו וסבל מפוסט טראומה ששיתקה את חייו וטרפדה את חלומו על עתיד צבאי וזוגי.

הארבעה נפגשים לאחר 11 שנה כשיש ספקות לגבי מותה של יעלי (נינט טייב), חברתו לשעבר של אביב. הם מחליטים לנסוע לקולומביה ולבחון אם יש אמת בסימנים שקיבלו, לפיהם היא חיה בכת מסתורית בג'ונגל. במסע הם יעברו חוויה מטלטלת ויתעמתו עם שדים מעברם. גבעון יצר סדרה מותחת ומרגשת שבעיקר העלתה לתודעה הציבורית את נושא הפוסט טראומה, עמו מתמודדים חיילים רבים. ידו הבטוחה של גבעון בבימוי, והשימוש המושכל שעשה בזמנים (ההליכה אחורה וקדימה בזמן) תרמה לקצביות ושמרה על המתח בסדרה. (מיכל ליבר רונן)

פאודה – במלחמה שבה אנו נמצאים קשה להגיד שצפייה ב"פאודה" מהווה אסקפיזם אבל אי אפשר שלא לציין את הסדרה הישראלית שעשתה לנו כבוד כשנרכשה על ידי נטפליקס ב-2016 והפכה ללהיט עולמי יוצא דופן. למי שלא היה פה בשנים האחרונות, הסדרה, שנכתבה ע"י אבי יששכרוף וליאור רז (שגם מגלם את התפקיד הראשי) על סמך חוויות משירותם הצבאי, מגוללת את סיפורם של יחידת מסתערבים של השב"כ במאבקם במחבלים וטרוריסטים. זוהי סדרה קצבית, מותחת ומלאת אדרנלין שהופכת את המציאות היומיומית הקשה שבה אנו חיים לאקשן מהנה. (מיכל ליבר רונן)



שטיסל – אחרי "פאודה" סדרת הדרמה של yes המגוללת את סיפורה של משפחת שטיסל החרדית בירושלים הפכה ללהיט הבינלאומי הגדול ביותר מישראל בנטפליקס. הסדרה עוקבת בעיקר אחר שלוש דמויות עיקריות: האב, שולם (דבל'ה גליקמן) אלמן זקן שמלמד ב"חדר". בנו, עקיבא (מיכאל אלוני) - רווק בררן שמתקרב לשנות השלושים לחייו ומגלה כישרון רב בציור. בתו, גיטי (נטע רסקין) שחווה משבר בנישואיה, קשיים כלכליים ועוד מהמורות. בזכות כתיבה מעניינת ואותנטית של אורי אלון ויהונתן אינדורסקי ("אוטונומיות") שמושכת את הצופים לצפות בפרקים באדיקות ובימוי מיומן ועדין של אלון זינגמן ("המנצח") לצד משחק מצוין – זו סדרה מוצלחת ומומלצת במיוחד. (מיכל ליבר רונן) קופה ראשית - כבר חמש שנים מאז שקומדיית המצבים התחילה את דרכה כסדרה ליודעי דבר בלבד בחינוכית. כיום "קופה ראשית" הפכה לאחת הסדרות הנצפות ביותר בישראל, עם עדת מעריצים גדולה, זכיות בפרסי האקדמיה ואפילו מועמדות לפרס האמי הבינלאומי. היופי של "קופה ראשית" מתבטא בעיקר בכך שהיא מזקקת לתוכה את הישראליות לגווניה, וכל זה במסגרת ביקור שגרתי בסופר העירוני. השילוב של השנינות, הביקורתיות, העוקצנות והקלילות של הסדרה יוצרים מתכון לסיטקום מנצח. (עדיאל קורן)



נבסו - קומדיית מצבים שזכתה בפרס ה"אמי" הבינלאומי היוקרתי לסדרה הקומית הטובה ביותר. הסדרה נכתבה על ידי יוסי ואסה (שמשחק את התפקיד הראשי), שי בן עטר (שגם מביים) וליאת שביט בהסתמך על חייו האישיים של ואסה, שנשוי לבחורה אשכנזייה. הסדרה, ששמה באמהרית משמעותו נשמה, מביאה בהומור רב את סיפורם של זוג מעורב על כל מטעניו – גילי האתיופי (ואסה) ותמר האשכנזייה (מירב פלדמן). אנו מתוודעים לפערים התרבותיים בין המשפחות, במיוחד כשמעורבת בכך ילדתם המשותפת של הזוג, לאופן שבו הסביבה מסתכלת עליהם ולחייהם היום יומיים בעבודה ובבית. סדרה שמראה לנו את העולם מנקודת מבט אחרת בצורה ביקורתית אבל משעשעת ומצחיקה. (מיכל ליבר רונן)



שעת אפס - הסדרה של כאן 11 עוקבת אחר ויכוח פוליטי נוקב בין מורה לאזרחות לתלמידת י"ב שיוצא משליטה והופך הכי אישי שיש. העימות עתיד לחולל שרשרת אירועים דרמטית, שתסחוף אותם למאבק יצרי שיפליג הרחק מגבולות הכיתה. בקרב על הצדק לא המורה אמיר (דורון בן דוד) ולא התלמידה ליאן (מיה לנדסמן) יוותרו על המילה האחרונה, גם כשהכוחות יהיו חזקים מהם, ויגבו מכל המעורבים מחיר כואב והרסני

"שעת אפס", המבוססת באופן חופשי על העימות המתוקשר בין התלמידה ספיר סבח למורה לאזרחות אדם ורטה שפוטר בעקבות תלונתה, נוגעת בעומק השסע בחברה הישראלית, האלימות שהוא מלבה והמחיר הכבד שהוא תובע מכולנו ועוסקת במציאות הישראלית הטעונה בה סוגיות כמו גזענות, חופש הביטוי, וגבולות מחאה הן שאלות קיומיות והכל נמצא על חבית חומר נפץ תמידית. (אלעד שלו)
המפקדת - מי יכול היה לדמיין ש"המפקדת", שיצרו עטרה פריש וניר ברגר לכאן 11, תהפוך לאחת מהיצירות הטלוויזיוניות הכי מרעננות, חצופות, מצחיקות ומרגשות על המסך שלנו. אין צורך בהיכרות עם ההוויה הצבאית בכדי להתחבר אל דמויות, ייחודיות, מעניינות ומרתקות שהדינמיקה ביניהן עובדת ואמינה. מערכות היחסים המורכבות, הליהוק המוצלח והדיאלוגים האמינים הם רק חלק מהאלמנטים שריתקו את הצופים.

הסדרה שעוקבת אחר נועה המ"מ (אלונה סער המצוינת שהוכיחה שהיא הרבה יותר מהבת של), קצינה צעירה אשר נשלחת באופן בלתי צפוי לפקד על מחזור של טירוניות מופרעות במיוחד, הצליחה להראות את הגיחוך של המערכת, הרצינות התהומית שמאפיינת אותה, ואת הפער בין החיים האמיתיים לבין העובדה שכל אירוע זעיר ומגוחך שקורה בצבא הוא לא פחות מדרמה של ממש, ולא הדרמה הטרגית שבה אנו נתקלים בימים אלו בצה"ל. (אור פז)



איסט סייד - הדרמה המשכנעת וכובשת הלב של כאן 11, עוסקת בנושא טעון במיוחד ביחסי יהודים-ערבים בירושלים המזרחית: מכירת בתים של תושבים ערבים לעמותות יהודיות שמטרתן "לייהד" את מזרח ירושלים, בית אחרי בית. במרכזה דמותו המורכבת של מומי (יהודה לוי), איש שב"כ לשעבר שעובד עבור עמותה כזאת, ומתווך בין הקונים היהודים למוכרים הערבים. מומי משתמש בשיטות שלמד בשירות ובקשרים שלו על מנת לשכנע את המוכרים למכור את ביתם ליהודים. זהו "חטא" שעליו ישלמו מחיר כבד בחברה שלהם.

האמפתיה לדמויות בולטת, ומייצרת סדרה נדירה בנוף הטלוויזיוני שלנו. הצילום היפהפה מדגיש את יופייה של ירושלים, העיר ש(לא) חוברה לה יחדיו. זהו תמצית המאבק בין העמים שמתואר כאן דרך המיקרוקוסמוס של ירושלים, או כשם הסדרה, הצד המזרחי שלה. עשייה טלוויזיונית משובחת שנוגעת בפצעים הכואבים של חיינו המשותפים כאן. (יעל מאורר)
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט