חדשות טלוויזיה / סדרות

"הכתר": ביקורת עונה שישית ואחרונה

הכתר: ביקורת עונה שישית ואחרונה
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
העונה השישית והאחרונה של "הכתר" עוקבת אחר מותה הטרגי של הנסיכה דיאנה ומתמקדת במלכה אליזבת שניצבת מול עולם משתנה, המשתקף במשפחתה בסקנדלים ובהחלטות הקשות שעליה לקבל. יעל מאורר על עונת סיום שהיא מחווה אוהדת ונוסטלגית לבית המלוכה על כל שערוריותיו והתהפוכות שאיימו לשנות אותו
בעונתה השישית והאחרונה המשיכה "הכתר" לעסק בבית המלוכה הבריטי ובראשו, המלכה אליזבת (אימלדה סטנטון, "הארי פוטר ואוצרות המוות"). המלכה ניצבת מול עולם משתנה, המשתקף במשפחתה בשערוריות ובהחלטות קשות. פרק 10 האחרון המרגש "שן יקירי שן" מתאר במקביל חתונה ולוויה עתידית. החתונה של צ'רלס עם אהובתו קמילה ותכנון הלוויה של אליזבת שהייתה אז בת 80. בין שני האירועים הללו במקביל גם מתועד הקרע ההולך וגדל בין הנסיכים וויליאם והארי.

שם הפרק הוא שם השיר שבחרה אליזבת ללוייה והוא מסמל את סופו של עידן ותחילת עידן חדש. כך בחתונה של צ'רלס וקמילה, מצטט הצלם שורות ממחזהו של שייקספיר : "סוף טוב הכל טוב/ וסוף הוא הכתר". הציטוט הזה מרפרר גם לסוף אפשרי של עידן המלוכה שמרחף מעל הדמויות כמו גם אולי לסוף היצירה הטלוויזיונית. צפו להפתעות ליהוק באופן שבו עושה אליזבת חשבון נפש עם עצמה לגבי תפקידה כמלכה והצורך להיאחז בתפקיד עד הסוף. הפרק המסיים את העונה ועוסק בתכנון הלוויה, הוא מחווה נוסטלגית לתקופת מלוכתה ומחוות פרידה ממנה.



פרק 8 על מערכת היחסים המיוחדת בין אליזבת לאחותה הצעירה מרגרט (לזלי מנוויל, "חוטים נסתרים") הוא הכואב והמרגש ביותר בעונה הרצופה רגעים כאלה. בפרק משולב זיכרון עבר של שתי האחיות עם ההווה שבו מרגרט נאחזת בזיכרון ומזכירה לאליזבת שכאשר הייתה צעירה בילתה גם בדרכים פחות "מלכותיות". זהו סיפורה של אישה סוערת ואוהבת חיים, שהתמודדה תמיד עם היותה "מספר שתיים". המוטיב הזה משקף ומשתקף גם בסיפוריהם של וויליאם והארי בעונה הזאת. כפי שמעיד הארי בכאב, הוא צריך למלא את תפקיד הכבשה השחורה במשפחה כדי שוויליאם יהיה האחראי והמהימן כמלך העתידי.

ארבעת הפרקים הראשונים בעונה העוסקים ברגעים שהובילו למותה הטרגי של דיאנה (אליזבת דביקי, "גטסבי הגדול") בתאונת דרכים בפריז יחד עם מאהבה דודי אל-פייאד וההשלכות של המוות הזה, הם דווקא פחות משכנעים, למרות המשחק המצוין של השחקנית. אך תיאור היחסים בין דיאנה לילדיה שובר לב ממש ומשקף נאמנה את האישיות החמה והאוהבת של מי שמותה גרם לאבל בינלאומי אותנטי, שאפילו אליזבת נאלצת להכיר בו. רגע נחמד בסדרה הוא כאשר רואים את הארי הצעיר קורא ספר בסדרת "הארי פוטר", המוכר על פי הכריכה האייקונית שלו. כך נכרכת דמותו של הנסיך עם הארי מפורסם לא פחות. אפשר לציין גם שהליהוק של אימלדה סטנטון, שחקנית המוכרת גם היא מסרט בסדרת הארי פוטר, מוסיף להקשר התרבותי הזה.

גם בעונה זאת, כוחה של "הכתר" הוא בתיאור יחסים משפחתיים סבוכים ובתובנה שקשר בין הורים לילדיהם, גם אם הילד בן 40, הוא דבר מורכב מאין כמותו. כך למשל צ'רלס עדיין נעלב מסירובה של אמו לבוא למסיבת יום ההולדת של קמילה ומכך שתשומת לבה נתונה לכלבת הקורגי שלה יותר מאשר אליו. קשר בין הורים לילדים הוא מוטיב המופיע גם בסיפור של מוחמד אל- פייאד הדוחף את בנו דודי לזרועות דיאנה, למרות שהוא מאורס לאישה אחרת. כך גם אמה של קייט מידלטון הדוחפת את בתה לכיוונו של וויליאם שאותו היא מייעדת לה. ההתערבות ההורית הזאת היא מקור לסבל במקרה של אל-פיאד. אך הסדרה מציגה את קייט מידלטון כשותפה לתכנונים של אמה, אותה היא מכנה בחיבה "גברת בנט" על שם האם המנסה לחתן את בנותיה בכל מחיר בספרה של ג'יין אוסטן.

אם זהו אכן אקורד הסיום של הסדרה, הרי זהו סיום אוהד ונוסטלגי לבית מלוכה שמסרב להשתנות. אחד הפרקים המשעשעים ביותר עוסק בהצעתו של טוני בלייר ראש הממשלה לוותר על חלק מנושאי המשרות העתיקות והטקסיות כמו שומר הברבורים. הניסיון נכשל. הברבור, כמו בית המלוכה, הוא חיה אצילית שיש לשמור עליה. עמדתה של אשתו של בלייר הטוענת שבריטניה בוגרת מספיק כדי לחיות בלי השטויות האלה, או מוחמד אל- פייאד העוזב את בריטניה בזעם תוך שהוא מכנה את בית המלוכה 'בית דרקולה', נותרים אנקדוטות בסיפור של המלוכה והמלכה הנצחיים. למרות כל התהפוכות, המלוכה נדמית איתנה מתמיד.

הסדרה "הכתר" משודרת בנטפליקס. לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן
יעל מאורר אליאב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט