חדשות טלוויזיה / סדרות

שובר מסך: הסדרות החדשות המרתקות - והמגוחכות

מדור שובר מסך
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
השבוע במדור חדשות הטלוויזיה ארבע ידיעות על סדרות חדשות: שתי סדרות מקוריות שנשמעות נהדר - סדרת היאבקות של נטפליקס בשם "G.L.O.W" ו"האפיפיור הצעיר" של הבמאי פאולו סורנטינו - ושתי סדרות שנשמעות מגוחכות לחלוטין: "טוויסט" ו"קמלוט"
סדרת נטפליקס חדשה על מתאבקות

היאבקות הוא תחום שנוטה לעורר באנשים אנטגוניזם אוטומטי, וגם אני לא חובב היאבקות גדול, אבל זה לא אומר שאין בתחום גם המון פוטנציאל לסדרה מוצלחת. לא מדובר בסדרה בסגנון "WWE", שמציגה בעיקר קרבות אגרוף, אלא בסדרה עלילתית שמספרת על מתאבקות, לכן זו כנראה לא תהיה סדרה אקסקלוסיבית לחובבי הספורט.

"G.L.O.W", מתוארת כסדרה בהשראת אירועים אמיתיים על ליגת היאבקות נשית בשנות ה-80, שהיא עיבוד לסדרת קאלט בשם זה מהאייטיז בכיכוב אימו של סילבסטר סטאלון. הסדרה החדשה היא מבית היוצר של ג'נג'י כהן ("כתום זה השחור החדש", "העשב של השכן"), ותככב בה אליסון ברי המצוינת ("קומיוניטי"), בתור שחקנית קולנוע נכשלת שנגררת לעולם האגרוף ומגלה "סוג חדש של תפקיד". בנוסף ישחק בסדרה גם גם הקומיקאי מארק מארון ("מארון"). מארון ישחק במאי הוליוודי לשעבר שהקריירה שלו "הוכתמה על ידי ההיסטוריה שלו עם נשים".

בעוד התיאור הזה מעורפל, לי הוא בכל זאת נשמע בתור פרמיס מוצלח לסדרה מעניינת ועשויה היטב. כל הצוות המוזכר לעיל טובים בעיניי במה שהם עושים, והצירוף שלהם לסדרה אחת נשמע כמו רעיון נהדר. אבל מעבר לזה, זה פשוט נשמע כמו קונספט מקורי וחדש לסדרה. הנושאים, הדמויות והכיף הפוטנציאליים שעולים בצירוף הצוות היצירתי, גורמים לי לחשוב שזו תהיה סדרה מרעננת ומהנה.

[*]

(צוות המתאבקות המקורי מהאייטיז)



טריילר ראשון ל"האפיפיור הצעיר"

השם הזה אמנם נשמע כמו סדרה מצוירת משונה של ערוץ דיסני, אבל למען האמת הטריילר מראה דרמה שאפתנית ואפית. הסדרה החדשה הזו, בכיכובם של ג'וד לאו ( "שרלוק הולמס") ודיאן קיטון ("הרומן שלי עם אנני") תספר על לני ברלנדו (בגילומו של לאו), האפיפיור האמריקאי הראשון.

הרעיון הכללי, הצילום, איכות השחקנים, כל מה שהטריילר מראה לנו מרשים מאוד בעיניי. כן, זו בקלות יכולה להיות סדרת HBO יומרנית חסרת-ייחוד, אבל העובדה שהסדרה תבוים על ידי הבמאי המוערך פאולו סורנטינו ("נעורים", "יפה לנצח"), מגדולי הבמאים האירופאיים היום ובמאי בעל חוש ויזואלי מרהיב וסרטים בעלי עומק פילוסופי של ממש, גורמת לי לצפות ליצירה מרתקת ומקורית עם ערך אמיתי.

ועכשיו, אחרי כל הדברים ה"מרעננים" וה"מקוריים" האלו, הגיע הזמן לעבור לכיף האמיתי שבשבילו הקלקתם על הכתבה הזו: שתי הידיעות על הקונספטים המגוחכים ביותר שיצא לי לשמוע עליהם בזמן האחרון.

NBC מפתחים גרסה "סקסית" ל"אוליבר טוויסט" עם גיבורה אישה

"טוויסט" מתוארת על ידי NBC בתור גרסה סקסית שמתרחשת בימינו לספר הידוע של צ'ארלס דיקנס. הסדרה תגולל את סיפורה של בחורה בת 20 ומשהו. היא "סוף סוף מוצאת משפחה אמיתית בקבוצה של מנודים שמשתמשים בכישורים המיוחדים שלהם כדי להלחם בפושעים עשירים". כן, זה התיאור הרשמי האמיתי.

את הסדרה יכתבו צ'אד דמיאני וג'יי.פי לווין. שניהם הכי ידועים בתור הכותבים של סרט שנמצא בשלבי הפקה מוקדמת בימים אלו: האדפטציה הקולנועית למשחק הנייד האהוב על סבתא שלכם, "Fruit Ninja". אני בכנות מחכה בקוצר רוח ל"טוויסט", פשוט כי זה נשמע כמו אסון טלוויזיוני כל כך מוחלט שהוא חייב להיות גם מרהיב לצפייה.

עיבוד לאגדות המלך ארתור כדרמת משטרה

ערוץ פוקס (ומי עוד יכול לעשות משהו כל כך לא יצירתי), הודיעו השבוע שהם מפתחים את "קמלוט", סדרה שתדמיין מחדש את אגדות השולחן העגול בתור סדרת הליך משטרתי. הם מתארים את הסדרה ככה: "כשקסם עתיק מתעורר מחדש במנהטן, אמן גרפיטי בשם ארט צריך להתאחד עם החבר הכי טוב שלו לאנס, והאקסית שלו גווניביר (שוטרת אידיאליסטית) כדי לממש את גורלו ולהילחם בכוחות הרשע המאיימים על העיר".

למה שיעשו סדרה כזו מלכתחילה? הנסיבות הפרקטיות הן ברורות. אגדות המלך ארתור (כמו "אוליבר טוויסט", אגב) הן ברכוש הציבור, לכן אפשר להשתמש בהם בלי לבזבז כסף, והשילוב עם ז'אנר המשטרה הוא כנראה בגלל שזה ז'אנר שהיסטורית נוהג להביא רייטינג מובטח לרשתות טלוויזיה.

פוקס ידועים בהיותם רשת חסרת סיכונים לחלוטין, שמאשרת ומבטלת פרוייקטים כדי להבטיח שהם ירוויחו כסף, אני חושב שהידיעה הזו היא דוגמא טובה לכך. אני אמנם לא מבין גדול בכלכלה, אבל שנים של טלוויזיה הראו לנו שהסדרות הכי מצליחות ופופולריות היו דווקא אלו שלקחו לא מעט סיכונים: הסדרות שהרשת קצת הימרה בנוגע אליהן; אלו שהיוצרים בהן הורשו לקחת צעדים נועזים יותר לא מעט פעמים גם הרוויחו יותר כסף בסוף.

קשה לי להאמין ש"קמלוט" היא סדרה שתיכשל אבל קשה לי גם להאמין שהסדרה הזו תהיה הצלחה גדולה. בסדרות מהסוג הזה צופים בעיקר אנשים דרך זיפזופ- אלו לא סדרות שאנשים מדליקים את הטלוויזיה במיוחד בשביל לצפות בהן.

יותר מכל- קשה לי להאמין ש"קמלוט", או "טוויסט", ייזכרו חמש שנים לאחר שישדרו אותם, וגם לא שנה אחת. אני מאמין שהסדרות האלו, כמו סדרות "פילר" רבות ודומות, ישכחו במיידי. לסדרות כמו, "האפיפיור הצעיר" ו"G.L.O.W", לעומת זאת, יש סיכוי סביר להיזכר. בעולם הטלוויזיה יש ערוצים ויוצרים רבים: חלקם מייצרים ממלאי-מקום נשכחים וחלקם יצירות שאפתניות. לנו כצופים נשאר רק לצפות בדברים שמעניינים אותנו באמת.
יוחאי גורלי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט