חדשות טלוויזיה / סדרות

מ"משחקי הכס" עד "Veep": מה חשבנו על הזוכים בטקס ה"אמי"?

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
טקס פרסי ה"אמי", הטקס הנחשב ביותר בעולם הטלוויזיה, התקיים אמש (ראשון). הפרס חולק למעל 20 קטגוריות, כשבפרסים הגדולים זכו "משחקי הכס" ו"Veep". מה מבקר הטלוויזיה שלנו חשב על הבחירות השונות? ומי באמת היה צריך לזכות לדעתו?
הסדרה הקומית טובה ביותר - "Veep"

הבחירה כאן נראית לי תמוהה למדי. "ויפ", הסדרה הלא-משפיעה ביותר ברשימת המועמדים, הפסידה לסדרות הרבה יותר מוצלחות בעיניי. הסדרה שעוקבת אחר סלינה מאייר (ג'וליה לואי דרייפוס) סגנית נשיאת ובעונה האחרונה גם נשיאת ארה"ב, היא לא סדרה גרועה בשום צורה, אבל הבחירה של הסדרה עם הכי מעט הייפ סביבה, בכל זאת מפתיעה אותי. עוד הועמדו: "טרנספרנט", "משפחה מודרנית", "שחור כזה", "קימי שמידט" ו"Master of None ". כל אלו סדרות שעוררו דיון משמעותי הרבה יותר ויש להן יותר חשיבות תרבותית.

סדרת הדרמה הטובה ביותר - "משחקי הכס"

כן, "משחקי הכס" זכתה עוד פעם בקטגוריה הזו, ובעוד 11 קטגוריות שונות מתוך 24 הקטגוריות שהיא הועמדה אליהן, ובכך שברה את השיא של כמות פרסי האמי שסדרה אחת מקבלת. בטקס הזה קיבלה הסדרה את פרס האמי ה-38 שהיא אי פעם קיבלה, ובעיניי זה חבל.

[*]

(בתמונה: צוות "משחקי הכס" בטקס האמי, צילום: רויטרס)

טלוויזיה היא, בשנים האחרונות, בית לכמות מכובדת של יצירות חדשות, והעונה השנייה של היצור החכם והמשונה הזה שנקרא "מר רובוט" למשל, תרמה הרבה יותר מקוריות וערך לעולם הטלוויזיה מאשר העונה השישית של "מחוכים ודרקונים". אני מבין את ההשפעה ואת התרומה של הסדרה הזו, אבל הענקת הפרס לקול רענן (ולטעמי גם אינטליגנטי) יותר היא החלטה שאני הייתי מעדיף בהרבה. בעוד הסדרה שהייתה צריכה לזכות השנה לטעמי לא הועמדה בכלל ("ג'סיקה ג'ונס"),יש גם קולות רעננים כאלו במועמדים האחרים-"האמריקאים" עוד רק בעונה הרביעית שלה, "סמוך על סול" ו"מר רובוט" סיימו עונה שנייה, ו"בית הקלפים" . הועמדו גם "בית הקלפים", "הומלנד" ו"אחוזת דאונטון", שהן סדרות ותיקות יותר בדומה ל"משחקי הכס".

שחקן ראשי בדרמה - רמי מאלק

אם בקטגוריה הקודמת דיברתי על ההזנחה ש"מר רובוט" מקבלת, הקטגוריה הזו קצת מפצה עליה. רמי מאלק, כוכב הסדרה הצעיר והמצוין, זכה בפרס, ובצדק. כמו הסדרה בה הוא כיכב, מאלק הוא פרצוף שמביא משהו חדש ומסקרן לתעשיית הטלוויזיה, וסביר ביותר להניח שנראה עוד הרבה ממנו בסדרות אחרות. זה מרשים במיוחד כשיודעים שהוא התחרה על הפרס מול שחקנים ותיקים יותר בעיקר: לייב שרייבר ("ריי דונובן"), בוב אודנקירק ("סמוך על סול"), קווין ספייסי ("בית הקלפים"), קייל צ'אנדלר ("בלאדליין") ומת'יו רייס ("האמריקאים").

שחקן ראשי בקומדיה - ג'פרי טמבור

טמבור ("טראנספרנט") זכה בקטגוריה הזו, ולא במפתיע. זו נחשבת אחת מההופעות המרשימות ביותר שהטלוויזיה ראתה בשנים האחרונות, והגיוני שהוא ניצח את המתחרים שלו על הפרס, גם אם הם רובם נהדרים בלי קשר: עזיז אנסרי (“Master of None”), וויל פורטה ("האיש האחרון בעולם"), אנת'ונין אנדרסון ("שחור-כזה"), תומאס מידלדיץ' ("סיליקון ואלי"), ו-וויליאם ה. מייסי ("שיימלס").

שחקנית ראשית בדרמה - טטיאנה מסלאני

שוב, הבחירה לא מפתיעה אך מוצדקת בהחלט. טטיאנה מסלאני ("אורפן בלאק") היא אולי השחקנית הכי נחשבת בעולם הטלוויזיה לאחרונה, ובצדק. הפרס שהיא קיבלה מגיע לה לחלוטין.

שחקנית ראשית בקומדיה - ג'וליה לואיס דרייפוס

נו, עוד "Veep", משום מה. ג'וליה לואיס דרייפוס זכתה, והתלונות שלי כאן הן ערבוב של התלונות שלי משתי הקטגוריות הראשונות שהזכרתי- דרייפוס שברה שיא כשזכתה בפרס בפעם החמישית ברציפות (והשישית בסך הכל כולל "סיינפלד"). מה שהופך את הבחירה בה ל"בטוחה" ומיושנת למדי במקום קולות חדשים ומסקרנים יותר. עוד הועמדו איימי שומר ("בתוך איימי שומר"), אלי קמפר (שהייתה צריכה לזכות בעיניי על "קימי שמידט"), לאורי מטקאלף ("מחזיקות מעמד"), לילי טומלין ("גרייס ופרנקי") וטרייסי אלין רוס ("שחור-כזה").

[*]

(בתמונה: ג'וליה לואי דרייפוס עם הפסלונים בטקס האמי, צילום: רויטרס)

כתיבה בקומדיה - "Master of None"

"Master of None" היא באמת הסדרה הקומית האהובה עליי מהשנה ובכלל מהשנים האחרונות. הייתי שמח אם היא הייתה מקבלת את פרס הסדרה הקומית הטובה ביותר, אבל אני שמח שהיא לפחות קיבלה את ההכרה על האספקט הכי מוצלח שלה: הכתיבה. עזיז אנסרי ואלאן יאנג הביאו כאן סדרה אינטליגנטית, נוגעת, מצחיקה ופשוט כתובה באופן שלדעתי עשוי לעצב את האופן בו טלוויזיה נכתבת לתקופה הקרובה.
יוחאי גורלי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט