חדשות טלוויזיה / סדרות

מהמסך הקטן לגדול: הסדרות שעשו את המעבר לקולנוע בהצלחה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
אין ילד או ילדה שגדלו בשנות ה-90' ולא בילו זמן רב בצפייה בשידורי "משמר המפרץ". עכשיו הסדרה מגיעה לקולנוע, מינוס הקאסט המקורי אבל מחוזקת בהומור עצמי ושחקנים כמו "דה רוק" וזאק אפרון. לקראת הגעתה למסך הגדול הנה 5 עיבודים של סדרות טלוויזיה שהפכו לסרטים מוצלחים
החבובות

החבובות הייתה סדרה מצליחה, זוכת פרס האמי ושודרה בין השנים 1976-1981, בארץ הוקרנה בשנות ה-90 בשידורים חוזרים. יוצר הסדרה הינו ג'ים הנסון, שגם יצר בעצמו את רוב הבובות ודובב את דמותו של קרמיט, מנהל המופע.

עוד דמויות שכיכבו: מיס פיגי - כוכבת עולה שמאוהבת בקרמיט הצפרדע שמתחמק ממנה. היא בעלת אגו בלתי נשלט וסובלת מהתקפי זעם, אבל בכל זאת מצליחה לעורר אמפתיה. השף השוודי- שף בעל דיבור לא ברור שכל קשר בינו לבין בישול הנו מקרי בהחלט ועם חיבה מוזרה לצוד את האוכל שלו. פוזי הדוב - קומיקאי כושל שמנסה את בדיחותיו על הקהל בין המערכונים. אנימל- המתופף הפרוע של להקת ה"חשמליות" שדמותו מבוססת על מתופף להקת "המי", קית' מון וסטטלר ווולדורף- זקנים נרגנים שלא מפסיקים להעיר הערות ציניות ומשעשעות במיוחד על המופע.

בתכנית נראו מערכונים שהראו את מאחורי הקלעים הלא מתפקדים של המופע אותו הבובות היו מנסות להעלות כל פעם מחדש והתארחו בה כוכבים רבים כמו: ג'וני קאש, כריסטופר ריב וקנדיס ברגן.

בשנת 79' הגיעו החבובות לראשונה למסך הקולנוע ומאז ועד היום מדי כמה שנים יוצא סרט שלהם לאקרנים. כשהאחרונים שבהם הם "החבובות" שהוקרן ב-2011 בהשתתפותם של איימי אדמס וג'ייסון סיגל בתפקידים הראשיים ו-Muppets Most Wanted שהוקרן ב-2015 וכלל שלל הופעות אורח של כוכבים כגון: כריסטוף ואלץ, סלמה הייק וליידי גאגא.

אין ספק ש"החבובות" הן תופעה. למרות קו העלילה הקבוע, אפיוני דמויות ברורים ושינויים בהרכב ההפקה והבימוי לאחר שהנסון נפטר בשנת 90' הם עדיין מצליחים להתחדש ולהישאר רלוונטיים, אך גם נאמנים ליצירה המקורית. אולי שם טמון סוד הקסם שלהם.



משפחת אדמס

סדרת סיטקום ששודרה לראשונה ב-1964 ומבוססת על דמויות שיצר וכתב המאייר צ'ארלס אדמס בשנת 1937 כפרודיה על המשפחה האמריקאית הטיפוסית. הדמויות הן גרוטסקיות, בעלות הרגלים מוזרים ויש להן עיסוק רב במוות ופחד מהחיים הנורמליים שמחוץ לטירתם. הראשונות להתפרסם היו דמויותיהן של מורטישיה ומשרתה לרץ' אשר הופיעו לראשונה במגזין "ניו יורקר", לאחר שהפכו פופולריות יצר אדמס את שאר דמויות המשפחה. בארץ שודרה הסדרה המצוירת על המשפחה בין השנים 1992-93 והוקרנה בערוץ 6 ושנים מאוחר יותר ב-98' שודרה הסדרה "משפחת אדמס החדשה" בערוץ פוקס קידס.

בשנת 91' יצא הסרט הראשון, קומדיה שחורה בבימויו של בארי זוננפלד ובכיכובן של אנג'ליקה יוסטון שגילמה את מורטישיה- אם המשפחה הרגועה ובעלת מראה אצילי ביחס לשאר בני המשפחה וכריסטינה ריצ'י שגילמה את וונסדיי - בתה המתבגרת הדיכאונית שמנסה להרוג את פאגסלי, אחיה ע"י תעלולים מרושעים. לאחר מכן ב-93' יצא סרט המשך "החיים על פי משפחת אדמס" עליו שתי השחקניות היו מועמדות לאוסקר. דמויות נוספות שזכורות בסרט הן: לרץ'- משרתה של המשפחה, בעל דמיון ברור לדמות המפלצת מסרטי פרנקנשטיין, דוד פסטר-אחיו הבכור של גומז (אב המשפחה), מדען מטורף בעל יכולת הולכת חשמל והדלקת מכשירים באמצעות גופו ודבי גלינסקי שגולמה ע"י ג'ואן קיוזאק- מטפלת הילדים התמימה למראה עם צדדים אפלים שמתאהבת בדוד פסטר.



מונטי פייטון

מונטי פייטון הייתה סדרת מערכונים קומית מצליחה בשנות ה-60' שנוצרה ע"י שישה חברים קומיקאים בריטים שאחראים על הכתיבה, הבימוי והמשחק. בסדרה כיכב השחקן ג'ון קליז בשלושת העונות הראשונות, שפיתח מאז גם קריירת משחק ובימוי בתחום הקולנוע וכיכב בין השאר בסרטים כגון: "דג ושמו וונדה" ו"הארי פוטר ואבן החכמים". קליז המשיך לככב גם בסרטי החבורה שנוצרו שנים לאחר הסדרה.

הסדרה וגם הסרטים אחריה עסקו בנושאים של דת, חברה ופילוסופיה וכללו הרבה סאטירה והומור שחור על שמרנות העם הבריטי ועולם הנצרות. הסרט הראשון יצא ב-1969 אך החבורה זכורה בעיקר מסרטיה המאוחרים יותר "משמעות החיים" שהיה סרטה האחרון והוקרן ב-1983. ו"בריאן כוכב עליון" שיצא בשנת 79' וזכור במיוחד בזכות הסצנה הנהדרת בה נראים החברים כאשר הם תלויים על צלב ומזמזמים את השיר: Always Look on the Bright Side of Life.



מיסטר בין

סדרה קומית בריטית שהוקרנה בארץ בשנות ה-90 בכיכובו של רואן אטקינסון, שיצר את הסדרה יחד עם בן אלטון וריצ'רד קרטיס. אטקינסון מגלם את מיסטר בין - דמות חריגה, חסרת נימוסים, בעלת אופי ילדותי שמצליחה להסתבך במצבים פשוטים בחיי היומיום. שמה של הדמות הוא מר בין- בתרגום מאנגלית: מר שעועית ולפי היוצרים הוא נקרא כך בשל שנות התיכון של אטקינסון בהן היה בעל מראה משונה וחבריו כינו אותו חייזר.

כמו מונטי פייטון גם מיסטר בין כוללת סאטירה על נימוסי החברה הבריטית ועולם הדת. מיסטר בין מצטייר כאידיוט ומפסידן תמידי, אך בעצם מסתיר נאיביות ואותנטיות שמנוגדת לחברה הבריטית השמרנית אשר מתנהגת לפי נורמות קבועות.

הסדרה עסקה במצבי היומיום הפשוטים כמו קימה בבוקר, הליכה לעבודה או תפילה בכנסייה, אשר היו בכל פעם מצליחים להסתבך מחדש. מה שמדהים בסדרה הוא שכל פרק אשר ערך 25 דקות כלל סצנות שכללו בעיקר הבעות פנים מצחיקות של הדמות ותגובות הסובבים אליה וקולות משונים.
הסרט הראשון "מר בין" הוקרן בשנת 1997 והסרט השני והמוצלח "החופשה של מר בין" הוקרן בשנת 2007 וניצב בראש רשימת הסרטים הנצפים ביותר בבתי הקולנוע ב-21 מדינות. בין השאר נוצרה גם סדרת אנימציה בהשראת הדמות ודמותו של מר בין הפכה למותג מסחרי מצליח ולדמות המזוהה ביותר עם השחקן.



אקס מן

אקס מן הם חבורת גיבורי על מוטציות, אשר התפרסמה לראשונה כקומיקס בשנת 1963. הדמויות נוצרו ע"י הכותב סטן לי והמאייר ג'ק קירבי. מסוף שנות ה-80 ועד 2012 הופקו סדרות האנימציה על החבורה שהזכורות ביותר מביניהן הן: "אקס-מן", שהופקה ע"י אולפני מארוול ושודרה בשנות ה-90' בארץ במשך 5 עונות ו"אקס מן-הדור הבא" ששודרה בתחילת שנות ה-2000 למשך עונה אחת ובה הוצגו דמויות נוספות.

דמויות הסדרה עברו גלגולים רבים והמוכרות ביותר הן וולברין-חצי אדם חצי חיה בעל יכולות על כגון ריפוי פצעים והאטת הזדקנותו, סטורם- בעלת יכולת לשנות את מזג האוויר, מיסטיק- בעלת היכולת לשנות את צורתה ופרופסור צ'ארלס קסבייר- בעל יכולות טלפתיה שיצר חלק מהמוטציות.

הסרט הראשון יצא בשנת 2000, הוא בוים ע"י בריאן סינגר וכלל שלל כוכבים, כגון: יו ג'קמן בתפקיד וולברין, האלי ברי בתפקיד סטורם, רבקה רומיין בתפקיד מיסטיק ופטריק סטיוארט בתפקיד פרופסור צ'ארלס. מאז חברי הקאסט השתנו מספר פעמים, מלבד יו ג'קמן שגם כיכב בסרט שהתבסס בעיקר על דמותו של וולברין. מאז ועד היום יצאו לקולנוע שבעה סרטים מצליחים על עלילות החבורה, שנראה שהולכת להישאר על המסך הגדול עוד זמן רב.

מעיין הררי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט