7.4/10
עשוי מהחומרים הנכונים ועדיין לא כל אחד יתחבר בגלל הסגנון.עיקר העלילה מתרחשת ברובע הלטיני של פריז, זמן קצר לאחר המהפכה הצרפתית. הרקע הוא חברה מתבהמת,שבה החמדנות והרצון להרוויח הרבה כסף גוברים על ערכים ומוסר. בתוך כל זה מתואר סיפורו של לוסיין,בחור צעיר ועני שמגיע מהכפר,שהוא גם משורר בתחילת דרכו. בחייו יש שתי נשים. האחת היא ברונית ממשפחת אצולה שאיתה הוא מגיע לפריז ופער המעמדות ביניהם מונע את מימוש אהבתם. השנייה,שחקנית תיאטרון שהיא גם יצאנית ואיתה הוא מנהל מערכת יחסית זוגית. בסוף,היומרות שלו להיות איש חשוב ועשיר ותמימותו,מתנגשות מול מציאות שבה פועלים כוחות גדולים וחזקים ממנו,להם אינטרסים משלהם ושלא יבחלו בשום אמצעי להשיגם. ציון 7.5.
סרט שכולו מחזה. יצירת מופת.
סרט לא משהו, רובו Voice Over, המתאר לנו את מה שאיננו יכולות לראות, כי אינטריגות ופוליטיקות קטנות ומחשבות, קשה להעביר לתמונות. הסיפור, כדרכו של בלזק, מבריק, עוסק בהבדלי המעמדות, בשאיפה "להתקדם" בחיים, במעמדה של העיתונות, ושל העיתונות הקנויה. לא, לא המצאנו דבר, אבל להעביר את כל אלה לסרט, משימה כבדה, כבדה מדי על כתפיו של התסריטאי והבמאי, ואפילו ז''ראר דפרדייה, בתפקיד משני, לא מצליח להפוך את הסרט הזה לראוי. הנה - חסכתי לכם. לכו לסרט שאפשר באמת להנות ממנו.
אחד הסרטים הטובים ביותר שראיתי, מבריק, חד ומעורר מחשבה. מומלץ ביותר!