7.2/10
סרט מדכא, צילום מצוין, סיפור מרגש. יש בסרט קטעים ממשחתה שלא יהיו פשוטים לצפייה לאוהבי בעלי חיים.
שמו המקורי הוא R.M.N. שפירושו ברומנית MRI . סרט מעולה , עשוי היטב, מצולם היטב , בגוונים כהים שיוצרים כל הזמן תחושה כבדה, של בדידות , דכאון ולזה מצטרף מזג האוויר החורפ , משוחק היטב , בשורה התחתונה יפה מאוד אך לא קל, בפירוש לא קל. מעבר לתסבוכת האישית של גיבור הסרט , בעיותיו עם בנו, נשותיו וכל הסביבה, הסרט אכן מציג "מבט מבפנים" על החברה הרומנית הכפרית בטראנסילבניה, מלאת קונפליקטים פנימיים , שהמצב הכלכלי הגרוע ואבטלה מגבירים את הרגשות החבויים של איבה עד כדי איום על חייהם של זרים מכל סוג שהוא, צועניים, עובדים זרים מהמזרח , כנראה שהבמאי לא רצה להסתבך גם עם היהודיים, וביחוד איבה תהומית בין הרומניים , ההונגריים והגרמניים החיים ברומניה ובעיקר בחבל ארץ זה . נתקלתי בזה אישית לא פעם, ביחוד מצד ההונגריים שסירבו לדבר עמי רומנית. הסרט דובר גרמנית בהתחלה, אבל ברובו הונגרית ורומנית . בהחלט מומלץ
סרט אינטנסיבי, מאוד מעניין, מרתק ומרגש. נותן חומר למחשבה. נכון שלא כל כך ברור הסוף אבל אני מאוד נהנתי וממליצה לצפות בו. לא מאובן למה הכתוביות באנגלית כל פעם מופיע בצבע אחרת צ- לבן/צהוב/ורוד.....