חדשות קולנוע וסרטים

שירלי ברנר. רמת אביב ג' - הוליווד - ראיון בלעדי

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מאת: רון פוגל

במהלך ראיון שערכתי לאחרונה עם המפיקה הנמרצת לטי גרובמן עלה שמה של שירלי ברנר הזכורה לצופים בישראל מהסדרה "רמת אביב ג'". מה שרוב הישראלים פחות יודעים הוא ששירלי מנהלת קריירה עמוסה בהוליווד מזה שנים ובעקביות זוכה לעוד ועוד תפקידים בבירת הסרטים העולמית. קיימתי עם שירלי ראיון טלפוני מביתה שבלוס אנג'לס כשאת קולות הרקע סיפקה בתי רומי.

[*]

כמה ימים אחרי האוסקר, דבר שדי מציק לי, יש הייפ אדיר סביב מה שילבשו הכוכבים על השטיח האדום לקראת טקס האוסקר, את, בתור כתבת של "Y בעשר", האם גם המראיינים מתכוננים בקדחתנות לאירוע שכזו?

בוודאי. בשנה שעברה לבשתי שמלה שעיצבה לי גלית לוי. מאז הספקתי ללבוש את השמלות שלה לעוד כמה אירועים. החלום והשאיפה של כל שחקן הוא שתמונה שלו (רצוי בלבוש מהודר) תיכנס למגזין. אני הופעתי ב- star magazine בשמלה של המעצבת הפולניה איוה מינגה. בבכורה של הסרט "לא דופקות חשבון" (על מסכי הקולנוע ברחבי הארץ החל מהיום) הגעתי בשמלה של וורס'צה ששאלתי מחברה וצולמתי לעיתון in style. את הקשר ביני ובין המעצבת הפולנייה יצרו שני מעצבים ישראלים בשם צורי וסם מסיקה. סם עיצב את טבעת הנישואין שלי וסיפר לי על ידידה שלו שכדאי לי להיפגש איתה כי נראה לו שאני מתאימה לסגנון הביגוד שהיא מעצבת וכך נפגשנו.

יש לך בת בגיל שלוש –מילה- היא תהיה דור שלישי לשחקניות? (אמא של שירלי היא השחקנית סמדר ברנר שהופיעה בסרט "הלהקה") או שתיתני לה ללכת לאיזה כיוון שתרצה?

תראה, אני לא רוצה להיות "האימא מהגיהינום" סטייל האימא של ברוק שילדס שדחפה אותה מגיל צעיר או האמהות ששולחות את הילדים שלהם לתחרויות יופי מזוויעות. נכון שמילה חתומה בסוכנות "פורד" ונתתי לטעום קצת מכל התעשייה, אבל אני מקפידה לקחת אותה לאודישנים ולעבודות קלותמ קומות שיתייחסו אליה יפה ויתחשבו בה. המפגש הזה עם התעשייה יוסיף לה לדעתי לניסיון החיים שלה וכל הכסף שהיא מרוויחה הולך לחשבון החיסכון שלה. כשתגדל תוכל לעשות מה שתרצה, בינתיים (לשמחתי) נראה שהיא די נהנית. לפני כמה ימים הלכתי לאודישן והיא באה איתי. במשך כל האודישן היא ישבה שקטה ושיחקה ואחר כך היא רק שאלה אותי כל הזמן מתי הולכים לאודישן הבא. כנראה שבכל זאת הדבקתי אותה בחיידק הבמה.

[*]

אמרת בראיון איתך מלפני מספר שנים שאת מרגישה "מאה אחוז אמריקאית" ו"מאה אחוז ישראלית". איך חיים עם הדואליות הזו?

תראה, ביליתי למעלה מעשרים שנה לא בישראל וגם כשגרתי בלונדון הלכתי לבית ספר אמריקאי. כך שהמנטאליות שלי היא מאד אמריקאית. באודישנים שאני הולכת אליהם אני בכלל לא פוגשת ישראלים, כי אנחנו לא מתמודדים על אותם תפקידים. אני נבחנת לתפקיד של רוסיה או "הבחורה מהדלת ממול" והם נבחנים למשבצת הזר, האתני. מצד שני העברתי בארץ את חלק משנות העשרה שלי (גילאים 8-15) שאלו שנים מאד מעצבות אישיות. כשחזרתי לארץ והופעתי ב"רמת אביב ג" למשל הרגשתי שאני "מגלה מחדש" את ישראל ומאד נהניתי להיות שם. כך שאני חהיית חוזרת לגור בארץ?

לאור עומס העבודה שלי כאן, לא נראה לי שהייתי חוזרת לפרק זמן ארוך. אני עובדת קשה מגדלת ילדה, לומדת ומנהלת חיי זוגיות-כך שבשלב זה הבסיס שלי הוא כאן בלוס אנג'לס.

הופעת בסדרה "חלום הוליווד" בפרק שמספר על ישראלים שמנסים (וחלקם מצליחים-כמוך) להשתלב בתעשייה ההוליוודית.האם יש מעין אחווה בין הישראלים במקום? או שזהו עולם קר ואכזרי?את למשל הופעת בכמה פרויקטים שהופקו על ידי אותם דימבורט ולרנר –האם זה מיקרי שהם ישראלים?

כמו שציינתי, אני והישראליות לא מתמודדות על אותה משבצת של ליהוק, כך שאין לי תחרות מצד הישראליות. בתור בן אדם שאוהב בכלל לעזור אני שמחה לכולם. את השם של מארק איוניר נתתי לכמה מפיקים ואני יודעת שהם פנו אליו. מארק מצידו הפנה אליי את המפיקים של הסרט החדש של אדם סנדלר don’t mess with the zohan ועשיתי שם voice over (שזה אומר מעין לדבב קול של שחקן כדי שהקהל ישמע את התפקיד שלו בצורה יותר ברורה). ניסיתי לעזור גם לדנה לוסטיג בימאית ויוצרת ישראלית שפעילה כאן.

בbeverey hills playhouse (בית ספר יוקרתי למשחק) אנחנו מאד תומכים אחד בשני-בחור שנמצא איתי בסדנא המליץ עליי לפיילוט (שבסוף דחיתי אותו), כשמפיק הפיילוט חיפש עורך אני המלצתי בחזרה על הידיד שלי. יש לי ידיד דוגמן בשם גבי הראל שהוא במקרה ישראלי והמלצתי עליו בחום לכל מי שאפשר. בוודאי שיש אחווה בין הישראלים: לטי גרובמן המפיקה ואני ידידות טובות ודרכה הגעתי ללא מעט פרויקטים. בכלל מי שעוסק במקצוע המשחק שמבוסס רובו על קשרים, רצוי שתהיה לו היכולת לפרגן ולשמור על קשר טוב.

שיחקת בלא מעט סרטים, חלקם בתפקיד ראשי. מה יהיה השיא מבחינתך? למה את שואפת?

השאיפה שלי היא שאחרי שסיימתי תפקיד לא אצטרך לדאוג מתי יהיה התפקיד הבא שאעשה. אני רוצה להגיע למצב שכל שלושה חודשים אעשה סרט או שאהיה בתפקיד קבוע בסדרת טלוויזיה. אני מאד רוצה לעבוד עם בימאים כמו פול תומאס אנדרסון, אוליבר סטון, ספייק ג'ונס וסופיה קופולה. אשמח לשחק עם ג'ק ניקולסון וג'וליין מור.

אם דיברנו על שחקנים, בסרט "righteous kill" שיחקת כתף אל כתף עם שתי אגדות קולנוע-רוברט דה נירו ואל פצ'ינו-שתפי קצת בחוויות.

לסרט הגעתי דרך המלצה של ידידתי הטובה לטי ומהרגע שקיבלתי את התפקיד האנשים שמסביבי התחילו לשגע אותי ולהגיד לי שלשחק עם פצ'ינו ודה נירו זה כמו לגעת בנצח. אני אישית לא עשיתי מזה כזה עניין אבל עד מועד הצילומים (שהתחילו חודשיים אחרי שנודע לי שהתפקיד שלי) כבר כל כך ניפחו לי את המוח שבעצמי נהייתי עצבנית. אבל מהרגע הראשון של הצילומים כל העצבנות נעלמה והתברר שדה נירו ופצ'ינו הם בשר ודם ממש כמו כולנו (שירלי צוחקת...). הם שוכחים שורות, הם מפספסים את המרק, הם מאחרים לצילום וכו. מעבר להייפ התקשורתי מדובר בשני אנשים מאד נחמדים. דה נירו לא האמין שאני לא באמת רוסיה ואמר לי שהמבטא שלי מושלם. אתה מבין -דה נירו הגדול מחמיא לשירלי ברנר על המבטא שלה! פצ'ינו שהיה די שקט ומסוגר נפתח לקאסט בסופו של דבר, סיפר לי על הביקור שלו בישראל (ואמר כמו כל הגברים מחו"ל שבישראל יש את הבנות היפות ביותר...). כמובן שזו הייתה חוויה לעבוד מולם, אבל בסופו של דבר,כולנו שחקנים וכולנו אנשים. דרך אגב נתקלתי גם בשחקנים הרבה פחות סימפטיים למשל ארון אקהרט ששחקתי איתו בסרט bill .

שיחקת בסרטי אימה, קומדיות, דרמות-איזה ז'אנר את הכי אוהבת?

תראה, אני מאד אוהבת סרטים "תקופתיים" כמו "אליזבט" או "יחסים מסוכנים" (איזה תלבושות). אני גם בעד סרטים פוסט מודרניים כמו "ספרות זולה" ו"בוגי נייטס". אבל הז'אנר האהוב עליי ביותר הוא ככל הנראה קומדיות רומנטיות. הסוכנים שלי גם משווקים אותי כשילוב בין מג ראיין צעירה למישל פייפר הצעירה וראיין היתה אלופת הקומדיות הרומנטיות. בסרט אינדי קטן וחמוד בשם letting go ( עם בוקים וודביין )אני משחקת בתפקיד הראשי ומדובר בקומדיה רומנטית קצת עצובה. מעבר לדמות הרומנטית אני מאד אוהבת לגלם בחורה עם בעיות וכבר שיחקתי זונה ומסוממת. אלו תפקידים מאד מאתגרים ואני עושה להם עבודת הכנה די רצינית.

לאחרונה את מעורבת בסרט בשם unraveled –תוכלי לספר לנו קצת עליו?

מדובר בטרילוגיית אימה סטייל "cabin fever". מכיוון שהפרויקט הוא יחסית צנוע ואין אפשרות לשלם לו יותר מדי אני משתתפת גם בהפקה וגם אקבל תמלוגים מהרווחים (בתקווה שיהיו). מעבר למשחק כבר ביימתי והפקתי וכל מה שאני עושה בנוסף למשחק רק מעשיר אותי - המשפחה, הלימודים (שירלי סיימה בהצטיינות לימודי תואר ראשון באוניברסיטת דרום קליפורניה במגמת היסטוריה של האומנות וכרגע משלימה לימודי מנהל עסקים באוניברסיטת פפרדיין), החברים.

אז זהו לבינתיים מעוד שגרירה מצליחה שלנו בתפוצות.לאור מפעלותיה הרבים של שירלי ,יופיה והשפה העשירה שבה היא מתבטאת אני הייתי מלהק אותה לסרט "ליגת הצדק" (שהפקתו מתעכבת) בתפקיד "וונדר וומן".
תגובותהוסף תגובה
1שירלי... כל הכבוד... כיף לראות ישראלים שמצליחים ונשארים צנועיםץץץץ רואים עלייך שהאטיקה המקצועית שלך גבוהה... זה רק עניין של זמן עד שה"חלום שלך" יתגשם. עמיר (33) | 29/02/2008 18:33:25
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט