חדשות קולנוע וסרטים

Seret מהעבר - עשור ל"קפטן אמריקה: חייל החורף"

מדור Seret מהעבר
Seret מהעבר - עשור לקפטן אמריקה: חייל החורף
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הוא הוביל את סרטי מארוול למקום אפל ובוגר יותר, כשהוא חוקר נושאים של נאמנות, בגידה ושחיתות ממשלתית ומשתמש בז'אנר המותחן הפוליטי לא פחות מזה של ז'אנר גיבורי העל. עדיאל קורן על סרט ההמשך של "קפטן אמריקה" שיצא היום לפני עשור והציב רף שמארוול לא מצליחים לשחזר בשנים האחרונות
קשה לחשוב איך עבר כבר עשור שלם מאז שהיקום הקולנועי של מארוול היה בשלבי ההצלחה הגדולים ביותר שלו, עם סרטים ששינו את פני הקולנוע. מאז, האולפנים מנסים לשחזר את ההצלחה ולהשתמש בתבנית הקבועה, אך התוצאות לא מצליחות להרשים וברוב המקרים אפילו לאכזב. בנוף ההולך ומתרחב של סרטי גיבורי על, ישנה בדרך כלל תבנית קבועה, ומעטים הסרטים שבאמת מצליחים להשפיע ולעצב את דמותו של הגיבור בצורה כל כך אנושית וחכמה, זה הסיפור של "קפטן אמריקה: חייל החורף" וזו הסיבה לכך שהוא אחד הסרטים האהובים עליי ב-MCU. הסרט, שיצא לאקרנים ב-2014 כסרט ההמשך ל"קפטן אמריקה", לא רק המשיך את סיפורו של גיבור העל אלא גם דחק את גבולות הדמות והז'אנר למקום חדש, רגיש ומעניין.

בבסיסו, "קפטן אמריקה: חייל החורף" הוא סרט פעולה נהדר אך מעבר לכך הוא מותחן פוליטי. הוא מתעמק בנושאים מורכבים של נאמנות, בגידה, שחיתות ממשלתית, מחיר החופש והקווים המטושטשים בין טוב לרע. הסרט, קיבל טון אפל ובוגר יותר בהשוואה לסרטים הקודמים ב-MCU ובז'אנר גיבורי העל, דבר אשר שיקף את ההעדפות המשתנות של הקהל והציב רף חדש לעיבוד ובניית סיפורים בז'אנר.



הפקת הסרט החלה באפריל 2011, טרם יצירת הסרט הראשון. התסריטאים כריסטופר מרקוס וסטיבן מק'פילי החלו בכתיבת התסריט לסרט ההמשך, אשר בניגוד לקודמו יתרחש בעולם המודרני. צמד האחים אנתוני וג'ו רוסו נרתמו למשימה לביים את הסרט. המפיק קווין פייגי הסביר כי הרעיון של הסרט הוא ליצור מותחן פוליטי במסווה לסרט גיבורי על, רעיון שהוא לגמרי שונה מהסרט הראשון. צמד הבמאים אהב את הרעיון והחל במשימה. הצילומים החלו באפריל 2013 בלוס אנג'לס, ואחר כך עברו לוושינגטון ולקליבלנד. כשעלה לאקרנים, הסרט נחל הצלחה כבירה בקופות והכניס בסוף השבוע הראשון מעל ל-95 מיליון דולר, ובסך הכל הרוויח יותר מ-714 מיליון דולר ברחבי העולם, דבר שהפך אותו לאחד הסרטים המצליחים ביותר של אותה השנה.

הצלחת הסרט סללה את הדרך לשילוב ז'אנר נוסף בתוך ה-MCU עם סרטים אחרים כמו "קפטן אמריקה מלחמת האזרחים" שחקרו גוונים צדדים וסגנונות שונים מעבר לסיפורי גיבורי-על מסורתיים. אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר של הסרט הייתה דמותו של חייל החורף, שגולם ע"י סבסטיאן סטן האדיר. הגילוי שחייל החורף הוא בעצם באקי בארנס, מזעזע את עולמו של סטיב רוג'רס שכעת לא נלחם ביצור מתועב מהחלל אלא בחברו האבוד. מערכת היחסים ביניהם משקפת את רעיון הנאמנות, הבגידה והמורכבות של בחירת הצדדים בסכסוך פוליטי גדול יותר. אמונתו הבלתי מעורערת של סטיב בעשיית מה שנכון מנוגדת לעברו של חייל החורף כמתנקש, ויוצרת דיסוננס שמתחיל את ההתפתחות והשינוי בדמותו של קפטן אמריקה - מאדם המייצג את ערכיה של אמריקה, לאדם שנבגד ע"י הסביבה ונאלץ לדבוק בערכים שהוא עצמו מאמין בהם.



מעבר לקו העלילה המרתק והדמויות המפותחות, "קפטן אמריקה: חייל החורף" הצליח גם בתחום הטכניקות הקולנועיות. קטעי האקשן בסרט זכו לשבחים רבים, כאשר סצנת הקרב האייקונית במעלית וסצינות המרדף בכבישים המהירים בלטו ובוצעו בכוריאוגרפיה נהדרת. הדגש של האחים רוסו על אפקטים מעשיים ועבודת פעלולים איכותית הותיר סטנדרט גבוה לשאוף אליו לסרטים העתידיים.

הצלחתו של הסרט סימנה את תחילתו של עידן חדש ב-MCU, בזכות עבודתם הנהדרת והאהדה מהקהל, האחים רוסו זכו להמשיך לביים את סרטי מארוול הבאים כמו "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", "הנוקמים: מלחמת האינסוף" ו"הנוקמים: סוף המשחק" שהפכו לסרטים רווחיים ביותר ולבולטים בסרטי מארוול. עבודתם על הסרטים הללו חיזקה את המוניטין שלהם כבמאים, בפרט בז'אנר גיבורי העל.

שכירתם מחדש של צמד האחים בוצעה שלושה חודשים בלבד לפני צאת הסרט לאקרנים, כתוצאה מהקרנות מבחן מוצלחות עם בכירים מאולפני מארוול. כריס אוונס המשיך לגלם את קפטן אמריקה בסרטי MCU הבאים עד להופעה האחרונה של דמותו ב"נוקמים: סוף המשחק" . סבסטיאן סטן המשיך לגלם את באקי בארנס בפרויקטים שונים של MCU כולל סדרת דיסני פלוס - "הפלקון וחייל החורף", החוקרת עוד יותר את המסע של דמותו. .גם עשור לאחר יציאתו לאקרנים, ההשפעה של "קפטן אמריקה: חייל החורף" עדיין מורגשת ומהווה אבן דרך, ב-MCU ובז'אנר גיבורי העל בכללותו, השפעה ואיכות שמארוול לא מצליחים לשחזר בסרטיהם האחרונים.

לכתבות נוספות במדור Seret מהעבר >> לחצו כאן
עדיאל קורן - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
כתבות בהן מופיע/ה השחקן/נית סקרלט ג'והנסון
 
חיפוש בארכיון 2010
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט