חדשות טלוויזיה / סדרות

שובר מסך: "וונסדיי" שוברת שיאים ונפרדים מקירסטי אלי

מדור שובר מסך
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
מדור חדשות הטלוויזיה של דניאל עמיר: כוכב "חופשי על הבר" נפרדת מחברתו לסדרה שהלכה לעולמה, כאן 11 מודיעה על עונה שלישית ל-"המפקדת" (ול"קארפול קריוקי"); "וונסדיי", שוברת שיאי צפייה ב-"נטפליקס", קשת מודיעה על הגעתן בשנה הבאה של לא פחות מ-8 סדרות מקור חדשות בשווי 100 מיליון ש"ח; סקרלט ג'והנסון מגיעה למסך הקטן בפעם הראשונה בקריירה; וגם: הריסון פורד והלן מירן נוסעים מערבה במערבון חדש
נפרדים מקירסטי אלי

כוכבת הסיטקום הנהדר "חופשי על הבר" קירסטי אלי הלכה לעולמה אתמול ממחלת הסרטן. השחקנית גילמה את דמותה של רבקה האו, המנהלת בפועל של הבר החל מהעונה השביעית לצד הופעות בלהיטים קולנועיים כמו סרטי "תראו מי שמדבר" לצד ג'ון טרבולטה ו"מותק הילדות התחלפו" בכיכובן של התאומות אולסן.

כוכב "חופשי על הבר" טד דנסון נפרד ממנה: "הייתי על מטוס היום, ועשיתי משהו שאני עושה רק לעיתים רחוקות: צפיתי בפרק ישן של 'חופשי על הבר'". קירסטי הייתה מבריקה בפרק הזה. היכולת שלה לגלם אישה על סף התמוטטות עצבים הייתה מרגשת ומצחיקה. היא הצחיקה אותי לפני שלושים שנה כשהיא צילמה את הסצנה ההיא, והיא הצחיקה אותי היום באותה המידה. כשירדתי מהמטוס, שמעתי שקירסטי מתה. אני כל כך עצוב, ואני אסיר תודה על כל הפעמים בהן היא הצחיקה אותי. אני שולח את אהבתי לילדים שלה. כפי שהם יודעים היטב, לאמא שלהם היה לב זהב. אני אתגעגע אליה", ספד לה השחקן.

[*]

"המפקדת" ו"קארפול קריוקי" ממשיכות לעונות חדשות

אם יש תוכנית מקור של "כאן" שהצליחה לתפוס את ה"צייטגיסט" הנוכחי, להיות צעירה ובועטת, לחתור תחת קונבנציות מוכרות ועדיין להישאר פופולרית, זוהי "המפקדת" שלאחר סיום עונתה השנייה הודיע התאגיד שתחזור גם לעונה שלישית. "המפקדת" הפכה לתופעה אמיתית, שהביאה למסך לא רק איכות יצירה אחרת (משחק, פסקול וצילום ברמה גבוהה ביותר), אלא ייצוג לצדדים וייצוגים שלא נהגנו לראות עד כה בטלוויזיה הישראלית (ובטח שלא בשיח הצבאי) – נטיות להט"ביות, התמודדות עם חרדות ואחריות יתר, הקשיים הנלווים לנשים בצה"ל וכו'. לכן, מעניין עוד יותר לראות לאן העונה השלישית תלך.

בצל הדיון הנמשך על איומי הסגירה על התאגיד, "כאן 11" מודיע על חידושה של תוכנית אהובה נוספת – "קארפול קריוקי". גם העונה, ייצא אודי כגן ברכבו ויאסוף שלל מוזיקאים פופולריים - בין היתר נינט, מירי מסיקה, רן דנקר, נתן גושן, נגה ארז, עברי לידר, טיפקס, רמי קליינשטיין ויסמין מועלם – וינסה להוציא מהם יותר מסולמות מתחלפים.



יצירות המקור של קשת

בעוד "כאן" ניצבת בראש הגופים המשקיעים ביצירה מקורית, אם תבחנו את לוח השידורים של הערוצים המסחריים – קשת (12) ורשת (13) – תמצאו בעיקר מהדורות חדשות בווריאציות שונות ותכניות ריאליטי. כעת, קשת עושה צעד לשינוי: בשבוע שעבר הודיע הערוץ כי ישקיע ב-2023 סכום של 100 מיליון ש"ח בהפקה של שמונה סדרות דרמה חדשות. בין הסדרות החדשות (שהוכרזו – כמה מהן נשמרות ל-2024) ניתן למצוא את "גוף שלישי", פרי עטם של הסופר והכותב דרור משעני ("תיק נעדר" המצוינת), שירה חדד והבמאי שי קפון. העלילה עוקבת אחר זוג נשוי (רותם סלע וליאור רז) שניסיונות הריונותיו נכשלו, ואלו מובילים אותם לצעירה (גל מלכה, "המפקדת") שתשמש להם כאם פונדקאית; כמו כן, עלילותיו של המוזיקאי הקנדי האגדי לאונרד כהן בארץ הקודש במהלך מלחמת יום כיפור יהפכו למיני-סדרה, עליה חתום יוצר "שטיסל" יהונתן אינדורסקי ותתבסס על ספרו החדש של העיתונאי מתי פרידמן, "מי באש" (ע"ש הגרסה הנודעת של כהן לתפילה היהודית). נקווה שהניחוח הבינלאומי של הפקות אלו אכן ישתלם.

[*]

(תמונה מתוך הסרט "הללויה: לאונרד כהן")

Wednesday, I’m in Love

מהפכה בצמרת להיטי נטפליקס – הספין-אוף לפרנצ'ייז הקודר בן ה-80 השנה, "משפחת אדמס" – "וונסדיי" – הדיח השבוע סדרת נוער אפלה אחרת, "דברים מוזרים" מהתואר הנכסף "הפתיחה הגדולה ביותר של סדרה דוברת אנגלית בפלטפורמה". הסדרה הפופולרית, בכיכובה של ג'נה אורטגה (שממשיכה להוסיף לרזומה שלה כ-"Scream Queen" צעירה, אחרי "X" ו-"צעקה" השנה) ובבימויו ובהפקתו של טים ברטון גרפה לא פחות מ-341.2 מיליון שעות צפייה ברחבי העולם בשבוע אחד – שיא ששובר את 335 מיליון שעות הצפייה של העונה הרביעית של "דברים מוזרים" בקיץ האחרון (את שיא כל הזמנים בפלטפורמה מחזיקה דווקא יצירה לא אמריקאית – "משחקי הדיונון", עם 571.6 מיליון שעות צפייה).

"וונסדיי", שעומדת כעת בראש רשימת הסדרות הנצפות ביותר מ-83 מדינות, מגוללת את סיפורה של הבת הבכורה של משפחת אדאמס – וונסדיי – שנשלחת ע"י הוריה (קתרין זיטה-ג'ונס ולואיז גוזמן) לאקדמיית "נברמור", בה שלל ילדים חריגים – כולל מורטישיה וגומז עצמם – עברו לאורך השנים. וונסדיי מתקשה למצוא את עצמה גם שם, אך כוחות הטלקינזיס החדשים שברשותה משנים את המצב, כשהם משמשים אותה בניסיון לפתירת מקרה רצח מסתורי באזור.



הריסון פורד ואלן מירן בסדרה החדשה של יוצר "ילוסטון"

ב-2018, השיק התסריטאי המועמד לאוסקר טיילר שרידן ("סיקאריו", "באש ובמים") את הטייק הייחודי שלו על ז'אנר המערבון עם הסדרה "ילוסטון", אודות משפחת דוטון, לה החווה והשטח הגדול ביותר במונטנה, המתמודדת עם אינטריגות פנימיות במשפחה ומחוצה לה. למרות הביקורת המעורבת מצד מבקרי הטלוויזיה, "ילוסטון" הפכה ללהיט בקרב הקהל האמריקאי – הפרמיירה של עונתה השלישית משכה 7.6 מיליון צופים ואילו הרביעית – 12.7 מיליון. הצלחתה הגדולה של "ילוסטון" הובילה את שרידן ושותפו ליצירה ג'ון לינסון לפתח שני פריקוולים – "1883", שעלתה לשירות הסטרימינג "פאראמונט+" בשנה שעברה, וכעת, "1923", אודות התמודדותה של המשפחה עם הבצורת, השפעת הספרדית, תקופת היובש ו"השפל הגדול", שהחל במונטנה כעשור לפני שאר ארה"ב.
אם בסדרות הקודמות של "ילוסטון" שמות בינוניים וגדולים כאחד אכלסו את המסך (קווין קוסטנר, סם אליוט), ב-"1923", צמד הכותבים עלה מדרגה וליהק את הריסון פורד והלן מירן לתפקידים הראשיים (לצד הסדרה Shrinking בקרוב באפל TV+). "תתקוף את משפחתי, אתה תוקף אותי", אומר השחקן בן ה-80 בטריילר הראשון לפריקוול הטלוויזיוני, שמסמל למעשה את תפקידו המרכזי הראשון של כוכב הקולנוע בטלוויזיה. האם הביקורות ינועו לעבר ותיקי הוליווד (תוסיפו את טימותי דלטון למארג), או שמא זמנה של "1923" קצוב? לנו נותר רק לחכות ל-18 לחודש, אז תעלה הסדרה ב"פאראמונט+" (שירות שאינו זמין בארץ).



סקרלט ג'והנסון בדרך לטלוויזיה

העשור האחרון עומד בסימן צמיחתו וגדילתו של המדיום הטלוויזיוני כמדיום איכותי של ממש, שמתחרה ומנצח לא פעם את "אחיו הגדול" הקולנוע. ככזה, כוכב וכוכבות קולנוע גדולים – כדוגמת מריל סטריפ וג'וליה רוברטס – שראו פעם במעבר לטלוויזיה התמסחרות זולה, עושים את המעבר לא פעם ולא פעמיים. כעת, זהו תורה של השחקנית הרווחית ביותר בעולם במשך מספר שנים, סקרלט ג'והנסון. ה"הוליווד ריפורטר" מדווח שג'והנסון תפיק את ותככב בעיבוד הטלוויזיוני של "אמזון פריים" ל-"Just Cause", ספרו של ג'ון קצנבך מ-1992.

הסדרה תעקוב אחר מאדי קווארט (ג'והנסון), כתבת בעיתון מקומי בפלורידה שנשלחת לסקר את ימיו האחרונים של נידון למוות ומתחילה להאמין בחפותו. הסדרה לא מסמנת רק צעד חדש בקריירה העמוסה של השחקנית, אלא מעין סגירת מעגל עבורה – הגרסה הקולנועית לספר מ-1995, בכיכובם של שון קונרי ולורנס פישבורן, הייתה אחת הופעות המשחק הראשונות של ג'והנסון, שכיכבה כבתו הצעירה של קונרי (בדמות הכתב). מלבד המיני-סדרה, ג'והנסון עובדת כעת על שלושה פרויקטים נוצצים – "פרויקט ארטמיס" של גרגר ברלנטי ("ריברדייל"), "Asteroid City" של ווס אנדרסון ו-"My Mother’s Wedding" של השחקנית/יוצרת קריסטין סקוט-תומאס.
דניאל עמיר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
אין מאמרים מחודש דצמבר
 
חיפוש בארכיון 2022
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט