חדשות טלוויזיה / סדרות

"חאנשי": ביקורת ארבעת פרקי הפתיחה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
הדרמה קומית החדשה של HOT עוסקת בחיפוש עצמי של בחורה יהודייה-אמריקנית לא שגרתית בארץ הקודש ומספקת מבט קצת אחר על אמריקניות וישראליות. יעל מאורר אליאב בביקורת על סדרה " שנעה בין קומדיה פרועה לבין ניסיון לומר משהו עמוק יותר על מהות הנשיות
הייצוג של ישראל וישראליות בעיניים אמריקאיות בקולנוע ובטלוויזיה מספק לא פעם סטריאוטיפים מוכרים. הישראלי הוא קשוח, וולגרי, מדבר אנגלית במבטא מצחיק. הוא ישיר ופחות "מזויף" מהאמריקאי, ולכן גם בוטה יותר, אבל אולי גם יותר "אותנטי". בדרמה הקומית החדשה של HOT "חאנשי" התפיסה של ישראליות דרך עיניים אמריקאיות מקבלת טוויסט מעניין בסיפור על אישה אמריקאית צעירה ושוברת מוסכמות.

"חאנשי", שאותה יצרה ובה גם מככבת עליזה חנוביץ', מספרת על מסע של בחורה יהודייה אמריקאית צעירה, מקהילה דתית בברוקלין, המגיעה לישראל לקראת חתונתה של חברתה הטובה נוני (מרנינה שון). היוצרת עלתה גם היא מארצות הברית לישראל ונראה שהיא משלבת כאן גם מחוויותיה במפגש הראשון עם הישראליות. חאנשי היא אישה צעירה במשבר. היא מאורסת לבחור שאותו שידכו לה הוריה (את האב מגלם הנרי וינקלר - פונזי מ"ימים מאושרים", "בארי" - בהופעה קצרה ומשעשעת), אבל מחפשת את הדרך החוצה. היא ג'ינג'ית סוערת וחסרת מעצורים שתעשה הכל כדי להגשים את החלום שלה, שמוצג בסצנת הפתיחה כפנטזיה ארוטית על חייל ישראלי שחום.

[*]

(עליזה חנוביץ' ב"חאנשי". צילום: אוהד רומנו ו-HOT)

הדמות הראשית מוצגת בסדרה ככוח טבע. היא מתפרצת לחייה של חברתה שכלל לא ציפתה לבואה, מכריזה שהיא נשארת בארץ, ויוצאת לגלות את ה"גבר הכהה והגבוה", הפנטזיה הרומנטית שלה, שתתגלם כאן בדמות חייל קרבי מזרחי נושא נשק, שאותו הוא פוגשת במקרה ברחוב. הסצנה בה היא מפתה את הבחור הזר לאקט מיני אגרסיבי מעוררת אי נוחות ומעלה שאלות. האם מדובר כאן בבחורה משוחררת שנחלצה מחברה שמרנית או אולי יש כאן גם סיפור על בחורה אבודה, שאינה מוצאת את מקומה ומנסה בכל הכח לברוא את עצמה מחדש?

חאנשי היא צעירה אימפולסיבית ואנוכית, שעושה בדיוק מה שהיא רוצה בכל רגע נתון, ללא כל התחשבות במישהו אחר. ההחלטה שלה לעלות לארץ נראית כמו גחמה רגעית, שאותה היא מנסה מייד לממש, דבר המוביל לסצנה מצחיקה במיוחד במשרד הפנים, בה חאנשי נדחפת בתור וזוכה לתואר של "ישראלי מכוער". כאשר היא מחליטה למצוא את מושא הפנטזיה הרומנטית שלה היא פשוט יוצאת לרחוב ועוקבת אחרי מנגינת חליל שתוביל אותה לדירה של הבחור בו היא מתאהבת (תומר מחלוף). הבחור לא בדיוק מבין מה נפל עליו, אבל נראה שהוא מתחיל להישבות בקסמיה.

במקביל, מספרת הסדרה גם סיפורים אחרים על נשים ונשיות במשבר. חברתה הטובה של חאנשי עומדת בפני חתונה, אך מפגש עם חברה נשואה מעברה (בגילומה של רוני דלומי) מעורר בה ספקות. נראה שהסדרה מתעניינת בתפקיד האישה בעולם גברי. כך למשל כאשר חאנשי מגיעה להתנחלות מבודדת בה הגבר (רוי מילר, בהופעה משעשעת ומוגזמת במכוון) מדבר על חופש בעוד אשתו משרתת אותו בהכנעה.

דמותה של חאנשי מנסה למצוא לעצמה מקום ותפקיד כאישה בעולם הזה. היא "מתחפשת" לתפקידים הנשיים שאותם היא אמורה למלא על ידי שימוש באביזרים המייצגים אותם, כמו פאה או מטפחת. אבל נראה שהיא לא מתאימה לאף אחד מהתפקידים המסורתיים. היא לובשת מכנסי ג'ינס מתחת ללבוש הדתי שלה, וחושפת אותם בפתיינות מול בחור שאותו היא רואה במקרה. נראה שהיא במצב ביניים: בין הרצון למרוד בכל מה שהיא מכירה מהבית, לבין הרצון למצוא אהבה ושייכות אצל גבר ישראלי דתי דווקא.

הסדרה "חאנשי" נעה בין קומדיה פרועה לבין ניסיון לומר משהו עמוק יותר על מהות הנשיות. מה יהיה סופו של המסע של חאנשי? האם תמצא את מקומה בישראל או שתשוב לאמריקה אחרי ההרפתקה בארץ הקודש? על פי ארבעת הפרקים הראשונים, היא תמשיך לספק הפתעות ואולי גם כמה תובנות שנוגעות לא רק למגזר ממנו הגיעה.

הסדרה "חאנשי" משודרת החל מה-8.12 ימי חמישי ב-22:00 ב-HOT3 ובבכורה ב 6.12 ב-HOT VOD וב-NEXT TV. לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן
יעל מאורר אליאב - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.4ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.2ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.6
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
Arthur the King5המרוץ לניצחון של ארתורציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.0
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט