חדשות טלוויזיה / סדרות

שובר מסך: רותם סלע זוכה בפרס נחשב ו"הלוטוס הלבן" עוברת לאסיה

מדור שובר מסך
שובר מסך: רותם סלע זוכה בפרס נחשב והלוטוס הלבן עוברת לאסיה
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
"כאן" סוחפת פרסים בגאלה לטקס פרסי הטלוויזיה; מן העבר השני של האוקיינוס - כוכבת "גוף שלישי" רותם סלע זוכה בפסטיבל סירייס מאניה היוקרתי לצד גל מלכה ו"קרתגו" זוכה להתמודד בפסטיבל הסדרות של קאן; נועה קירל עוברת לדרמה בוגרת וערן זרחוביץ' חוזר לצה"ל ביבול החדש מבית "yes"; וגם: "הלוטוס הלבן" בדרך לתאילנד?
"המפקדת" ו"פאודה" מככבות בגאלת פרסי הטלוויזיה

5 ימים לפני שטקס פרסי הטלוויזיה לשנת 2022 אמור היה לחשוף מי הן הסדרות הגדולות של השנה שעברה (הטקס נדחה ללא מועד חדש בשל שביתת המשק והמחאה הנלווית לה), נערכה הגאלה החגיגית (הראשונה מסוגה) לטקס במלון “The Jaffa” היוקרתי ביפו בהנחיית נעמי לבוב, במהלכה הוענקו 16 פרסים בקטגוריות טכניות שונות – שלרוב לא זוכות לאור הזרקורים המגיע להן.

המצב הפוליטי והמדיני המעורער כמובן לא פסח על האירוע השלו, כשרבים מהמנחים והזוכים הביעו את חשש. "על כולם לצאת לרחובות ולשמור על עצמנו - המדרון רק נהיה חלקלק יותר ויותר מאז רצח רבין", הצהירה המלהקת הילה יובל לאחר שמירי אלוני – מבצעת "שיר לשלום" באותה עצרת טראגית – העניקה לה את פרס הליהוק על עונתה השנייה של "המפקדת", ואילו סתיו שפיר, שהעניקה את פרס ההקלטה בסדרה תיעודית ל"הנבחרות" (בה לקחה חלק, לצד פוליטיקאיות ישראליות רבות), טענה כי "היצירה הישראלית נמצאת שנים תחת איומים - אך המחאה הכי גדולה היא ליצור באומץ, בתעוזה ולחשוף את כל האמת בפנים; אני מאמינה שננצח בתקופה זו".

בגזרת הניצחונות, "כאן" יצאה כמנצחת הגדולה, עם 13 זכיות (מתוך 16 קטגוריות), כשהשמות הבולטים היו "המפקדת" (בין היתר, פרס הפסקול הלך לאלבום המצליח של תומר כץ ואקו), "טהרן" ו"אייכמן: הקלטות האבודות" (שהניב רגע מרגש, כששניים מפרסיו הוענקו על ידי שתי ניצולות שואה - שושנה שפירליין ונאווה רודה, שהודו כי הן מרגישות שהזכייה הזו 'היא גם שלנו'). לצד הניצחונות הרבים של "כאן", גם "פאודה" (לה העניק פרס הבמאי ההוליוודי ואורח הכבוד טימור בקממבטוב, "מבוקש"; "הסר חבר"), "ארץ נהדרת" ו"ריקוד האש" קיבלו אף הן פרסים שונים.



(גאלת פרסי הטלוויזיה. צילום: דניאל עמיר)

"קרתגו" מגיעה מ"כאן" לקאן

נישאר בענייני פרסים ו"כאן", ונעבור לידיעה טרייה: פסטיבל הסדרות הבינלאומי של קאן הכריז על הסדרות שיתחרו בפסטיבל - וביניהן הסדרה "קרתגו" של כאן 11. האפוס הדרמטי-קומי של רשף לוי, תומר שני וינץ לוי מצטרף לסדרה נוספת של "כאן" שזכתה לכבוד בשנה שעברה – "שעת אפס", זוכת הפסטיבל. פסטיבל הסדרות ,Cannes Seriesשייערך השנה בתאריכים 14-19 באפריל, נחשב לאחד מאירועי הטלוויזיה החשובים והמובילים בתעשייה, ומציג סדרות טלוויזיה מרחבי העולם.

כוכבות "גוף שלישי" זוכות ב"סירייס-מאניה"

אם בענייני צרפת, ישראל ופרסים עסקינן, השבוע שחלף סימן זכייה גדולה נוספת בקנה מידה בינלאומי לטלוויזיה הישראלית: השחקניות רותם סלע וגל מלכה, כוכבות "גוף שלישי" ב-"קשת 12", חלקו יחדיו את הפרס הראשי בתחרות ה"פנורמה" בפסטיבל הטלוויזיה הצרפתי "סירייס-מאניה" שנערך בשישי האחרון. סלע ומלכה שבו במיוחד לצרפת (לאחר שכבר חזרו ארצה) בכדי לקבל את הפרס, אך השתיים לא היו הזוכות המקומיות היחידות השנה: השחקן ערן נעים זכה על משחקו בסדרה שטרם שודרה "לא רחוק מכאן", בבימויו של ירון שני ("עג'מי"); בגזרת המועמדים - "שמיים אדומים" הישראלית, שבקרוב תעלה לשידור ברשת, הועמדה בקטגוריית הסדרה הטובה ביותר, אך לא זכתה. שמות אלו מצטרפים לרשימה נכבדת של זוכים ישראלים בפסטיבל: יהודה לוי זכה בשנה שעברה בפרס השחקן על משחקו בסדרה "ריקוד האש" והסדרה "בלאדי מורי" זכתה בפרס הקומדיה; הסדרה מבית ניר ברגמן "רק להיום" זכתה בפרס חבר השופטים ב-2019; "על הספקטרום" זכתה בפרס הסדרה הטובה ביותר ב-2018; ואילו "כבודו" זכתה בפרס חבר השופטים שנה קודם לכן.

בין הזוכים הבינלאומיים השונים השנה ניתן היה למצוא את השחקן הסקוטי מייקל שין, שזכה בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו בסדרת ה-BBC "Best Interests" (כאב שנלחם למען ביטוח בריאות לבתו בעלת המוגבלויות). השחקנית הצרפתיה מרגו בנסילו זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר על תפקידה בדרמת המתח הצרפתית "Haven of Grace”. בפרס חבר השופטים זכתה הסדרה האיראנית "השחקן", אותה ביים נימה ג'אווידי.



yes ב-2023 – נועה קירל עולה מדרגה ו-"שטיסל" מגיעה לספין-אוף

זכיינית הטלוויזיה ערכה מסיבת עיתונאים לחשיפת הפקות המקור שלה לשנת 2023. החברה הכריזה כי תשדר השנה למעלה מ-40 סדרות וסרטים תיעודיים, התחילה קול קורא לפרויקט דוקו בהיקף של 10 מיליון שקל בנושא ישראלים שמעצבים את החברה וחשפה את הנתון לפיו השקיעה בעשור האחרון בהפקות מקור סכום של כמיליארד שקל.

ומה בתכנית הפעם? "קוגל" - ספין-אוף ופריקוול ל"שטיסל", שעוקב אחר חייהם ומאוויהם של נוחעם (ששון גבאי) וליבי (הדס ירון) באנטוורפן; "טיפול לילי", דרמה בכיכובם של יוסף סוייד ולוסי איוב אודות פסיכולוג קליני (סוייד) שמחליט לפתוח את הקליניקה שלו בשעות הלילה כדי להתמודד עם אובדן אשתו; "איננה"- דרמת מתח בוגרת בכיכובה של נועה קירל כבחורה המנסה לעזור לאבי חברתה המנוחה לפענח את מותה. "מטכ"ליסטים" - קומדיה צה"לית המבוססת על שירותו של ערן זרחוביץ' בשק"ם בכיכובו ועל פי תסריט שלו; "ברלין בלוז"- דרמה קומית על רילוקיישן ישראלי לגרמניה; לעוף על אנה" – דרמה מוזיקלית בכיכובה של אנה זק; עונה שנייה ל-"הטבח"; וגם יצירות תיעודיות אודות ימיו האחרונים של צביקה פיק ("ימי הפיק"), הרב עובדיה יוסף ("מלך הספרדים"), יהודה פוליקר ("פוליקר: הילד שבי") ויומניה האישיים של ענבל פרלמוטר ("ענבל פרלמוטר: אם זה נגמר").

"הלוטוס הלבן" עוברת לתאילנד?

ישנם שני דברים בטוחים לגבי "הלוטוס הלבן" כל פעם מחדש: שאחת מדמויות העונה תמות בסופה (כל עונה נפתחת עם סצנת הסיום) וכי היא תמיד תתרחש ביעד אקזוטי וחלומי אחר (הוואי בעונה הראשונה, סיציליה בעונה השנייה). בעוד הראשון עדיין בוודאי לא ידוע לנו לגבי העונה השלישית, אך ישנם דווקא דיווחים די ממשיים על הלוקיישן החדש. מקורות המקורבים להפקת הסדרה הפופולרית סיפרו למגזין "וראייטי" כי מייק ווייט – יוצר הסדרה – מבקר כעת בתאילנד ובוחן לוקיישנים פוטנציאליים לעונה, ככל הנראה מבין מלונות "Four Seasons" במדינה - בנגקוק, צ'יאנג מאי, קו סמוי ואזור משולש הזהב.

כל אחד מאתרי הנופש הללו ממוקמים באזור בעל אופי אחר – העיר, הכפר, הג'ונגל ועל שפת הים – כשהבחירה בכל אחד מהם לבטח תעצב את אפיון העונה. למרות ש-HBO לא הגיבה רשמית על הידיעה ב-"וראייטי", נדמה שהרמזים ממשיכים להיערם, כשוויט עצמו רמז בראיון לאחרונה ליח"צ של הזכיינית כי העונה השלישית של הסדרה עשויה להתרחש באסיה, ובעוד "העונה הראשונה עסקה בכסף, והעונה השנייה עסקה בסקס - אני חושב שהעונה השלישית תהיה אולי מבט סאטירי וקומי על המוות, על דתות המזרח ועל רוחניות. זו יכולה להיות קרקע פוריה טובה לסיבוב נוסף ב'הלוטוס הלבן".



טד לאסו מגיע מהמגרש לבית הלבן

לצוות "טד לאסו" יש כבר באמתחתו שתי זכיות רצופות בפרס הקומדיה הטובה ביותר בפרסי ה-"אמי", לצד עשרות מועמדויות נוספות – אך כעת מאמן הפוטבול/כדורגל המפורסם כבש גם פסגה חדשה: הבית הלבן. ג'ייסון סודייקיס, טוהיב ג'ימו, ברט גולדשטיין, האנה וואדינגהם וברנדן האנט הפציעו בהפתעה במסיבת העיתונאים היומית בבית הלבן, כדי לקדם ולדון בטיפול בבריאות הנפש ועל הדרך להיפגש עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואשתו ג'יל. "אני לחלוטין לא חשבתי שזה הולך לקרות, אפילו בדרך לכאן", אמר כוכב ויוצר התוכנית סודייקיס על פגישתו המתוכננת עם ביידן, "אז תודה רבה שהתעניינתם בנו – ואני יודע כמובן שאתם כאן בעבור נושאים גדולים הרבה יותר מאיתנו"

. לאחר שהפציר בצופים לא לחשוש לבקש עזרה, סודייקיס פנה לקבל שאלות מקהל העיתונאים – רק כדי לזהות פרצוף מוכר: ג'יימס לאנס, בתפקידו מהסדרה כעיתונאי הספורט האהוב על לאסו, טרנט קרים – ששאל את הכוכב כיצד הרגיש כשגילה שעיר הולדתו קנזס סיטי תארח את המונדיאל ב-2026. "אני אוהב את העיר מאוד, אבל אני באמת חושש שברגע שיבואו כל האורחים להכיר את המנהגים שלנו בעיר, לפגוש את האנשים, לאכול את האוכל המקומי – הם כולם ירצו לעבור לשם וזו טיפה בעיה", צחק סודייקיס, וחתם את ההופעה באמירה: "תודה שסבלתם אותנו".
דניאל עמיר - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט