חדשות טלוויזיה / סדרות

"סטאר": ביקורת פרק הפתיחה

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
"סטאר" היא דרמה מוזיקלית חדשה מבית היוצר של לי דניאלס ("אימפריה") המספרת את סיפורן של שלוש נשים צעירות ומוכשרות - הבורחות מעברן ונואשות להתחלה חדשה - ומחפשות את דרכן בעסקי המוזיקה הקשוחים, במטרה לפרוץ ולהצליח. מה חשבה כתבת האתר נועה לוי על פרק הפתיחה?
אחרי ההצלחה המסחררת של הסדרה "אמפייר", נחה עליי התרגשות קלה כששמעתי על "סטאר" – דרמה מוזיקלית מרעננת. העובדה שלי דניאלס, אחד היוצרים של "אמפייר", לוקח חלק בסדרה החדשה, תרמה רבות לציפייה. אבל אז הגיע הפרק הראשון. כאוטי, חסר קצב אחיד, די צפוי ובעיקר מאכזב.

הסדרה "סטאר" עוקבת אחר סיפורה של - ניחשתם נכון - סטאר, בחורה צעירה שגדלה במערכת האומנה אחרי שהיא ואחותה התייתמו. סטאר היא בחורה כשרונית מבחינה ווקאלית, קולנית, מלאת להט וחמת מזג. יש בה את כל המאפיינים הקלאסיים של דמות שתעלה גבוה ותתרסק מהר – הכישרון, המראה וקלות הדעת. ביחד עם אחותה הקטנה וחברה אינטרנטית היא יוצאת למסע בעקבות החלום: קריירה מוזיקלית מפוארת.

תחילתו של הפרק הראשון מבולגנת למדי; הדרך של הכוכבת לעתיד סטאר צריכה להתחיל איכשהו, וכמובן מן הראוי שהיא תתחיל בבלגן שיחזור ויתנקם בה במהלך העונה. אבל המהירות הפנומנלית שבה העלילה מתקדמת בדקות הראשונות של הפרק הפכה את ההתחלה למרושלת, קטועה ופשוט לא סוחפת או משכנעת בשום צורה שהיא.

[*]

היה נחמד לו ניתן היה לכתוב שככל שהתקדם הפרק הקצב נרגע והתייצב, אבל בפועל הפרק הרגיש דומה מאד להפרעת קשב כלשהי עם עלילה מבולגנת, לא אחידה, שממהרת ואז עוצרת ושוב ממהרת. עם יותר מדי עצירות לסצנות קטנות של אפיון דמויות, שהיו כל כך בולטות בחוסר החינניות בו שולבו לתוך העלילה. הדמויות עצמן כלל לא שוות את ההתעכבות עליהן: הן כבר מוכרות למדי ומרגישות כאילו נלקחו מתוך מדריך לכותב המתחיל, סטראוטיפיות כל כך שהן כבר בנאליות, חסרות ייחוד. יוצאת דופן היא קווין לטיפה, שאומנם קיבלה גם היא דמות שבלונית למדי – מנטורית מבוגרת ולמודת כישלונות, שרק רוצה להגן על הבנות הצעירות ממה שהיא עברה בעצמה – אבל לטיפה הצליחה ליצוק אלמנט ייחודי לדמות שלה, והעניקה כמה רגעי חסד נחוצים במיוחד בפרק בעזרת לשון חדה וחוש הומור. זאת לא ההרפתקה המוזיקלית הראשונה ובתקווה גם לא האחרונה של הכוכבת, אבל זה פרויקט שקשה להבין למה היא החליטה לקחת בו חלק. אם תחליטו לצפות, תעשו את זה רק בשביל להציץ לרגע בקרלוטה, הדמות אותה לטיפה משחקת.



בסיום הפרק הראשון נשארת תחושה מרירה בנוגע לבהירות המצב. הטוויסטים הקטנים שהגיעו לאורך הפרק היו חסרי מורכבות ולא הצליחו לייצר שום תחושה ולו הקטנה ביותר של הפתעה, והעלילה התקדמה לכיוון מוכר מדי – מה שבסופו של דבר משאיר את אותה התחושה המרירה, שברור מראש לאן הסדרה הזאת מתכוונת ללכת, מה היא תעשה בדרך ואיך היא צפויה להיגמר.

למרות שמדובר בדרמה מוזיקלית, החלק המוזיקלי יקבל כאן מקום מצומצם, כיוון שלמרות שהמוזיקה עצמה לא רעה ואפילו מדבקת כששומעים אותה, כמו העלילה היא מגיעה בטפטוף קטוע ומבולגן ומאכזב בפרק הראשון.

נכון, אי אפשר לדעת לאן זה יתקדם בלי להמשיך לצפות, אבל מלבד קווין לטיפה קשה למצוא סיבות ממשיות להמשיך לצפות מעבר לפרק אחד. אם בא לכם לבהות במשהו דרמטי יתר על המידה, עם דמויות שאתם מכירים בלי לדעת מה השם שלהן, ולהגיד "נו, צפוי" לאורך הפרק, אז זה יהיה בילוי מומלץ. אבל לפחות נכון לפרק הראשון, לא מדובר בטלוויזיה איכותית וסוחפת. כנראה שכל שנותר הוא לקוות להתבדות בהמשך.

הסדרה "סטאר" משודרת החל מה-18.6 ב-yesDrama וב-yesVOD

לביקורות סדרות נוספות: לחצו כאן
נועה לוי - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

   
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט