חדשות קולנוע וסרטים

"נתתי צ'אנס ל'כוכב הבא' - וזה הוכיח את עצמו מאוד"

נתתי צ'אנס ל'כוכב הבא' - וזה הוכיח את עצמו מאוד
שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
עידו ברטל משתתף כבר שנים בסדרות ("ריקוד האש", "שעת נעילה") וסרטים ("העולם מצחיק") שונים לצד הצגות ומתחזק קריירה מוזיקלית מצליחה, אך ההשתתפות שלו בריאליטי "הכוכב הבא" השנה הזניקה אותו למוכרות בכל בית בישראל. בראיון למיכל ליבר רונן הוא מספר על הסיבה להשתתפות בריאליטי, על הסרט החדש בו הוא משחק לצד ששון גבאי "בתי אהובתי", על הדמיון בין דמותו בסרט לגירושים שעבר ועל המהפך שעשה בצעירותו
השחקן, זמר ויוצר מוזיקלי עידו ברטל עסוק בפרויקטים שונים, אך מאז ה-7.10 מה שהכי מעסיק אותו הוא החזרת החטופים. "אני לא מתיימר לומר מה התשובה הנכונה, אני פשוט חושב שצריך לחתור לסיום מכל הבחינות. אם זה מלחמתית אז ללכת עד הסוף. אם זה מדינית ולעשות הסכם, אז את זה. זה שנותנים לזמן לעבור זה מטורף. אני מרגיש שאנחנו בלימבו ואני מקווה ומתפלל שזה יגיע לידי סיום, אי אפשר להמשיך ככה", הוא משתף בתחושותיו הקשות.

ברטל (39) מוכר למבוגרים מהמסך הקטן ("ריקוד האש", "שעת נעילה") והגדול ("העולם מצחיק"), ומהתיאטרון ("עלובי החיים", "החולה ההודי") ולקהל הצעיר מסדרות הילדים ("בני מצווה"). אך לאחרונה התווסף לו טייטל נוסף של מוזיקאי והוא בעיקר מוכר מהופעתו הבלתי נשכחת בריאליטי "הכוכב הבא" בה הוכיח את יכולותיו המוזיקליות עם המאש-אפים שעשה לשירים. "הפרויקט של המוזיקה שלי רץ מאוד חזק ברשת כבר כמה שנים. 'הכוכב הבא' בפריים טיים פונה לכל המדינה. רציתי לתת לזה צ'אנס, לפתוח את הפרויקט ואת הצד שלי מקצועית גם לאנשים שלא נמצאים ברשת וזה עבד והוכיח את עצמו מאוד. כמובן שהיו הרבה משמעויות של לייצג את המדינה באירוויזיון בשנה הזאת. צריך לעמוד ולתקוע את דגל ישראל באירופה, אז גם זו הייתה רוח גבית לעשות את זה", הוא מסביר על הסיבה להשתתפותו בתכנית.



ברטל הוא רמת גני במקור ותל אביבי בהווה שמאז ומעולם גילה חיבה לעולם המשחק והיה על המסלול הידוע של להיות שחקן– חוגי תיאטרון בילדותו, מגמת תיאטרון בתיכון "בליך". אך אם הייתם רואים תמונות שלו בגיל 21 לא הייתם מזהים אותו – הוא שקל 120 ק"ג. במהלך שירותו הצבאי הוא התחיל דיאטה קיצונית בה השיל את המשקל העודף: "אכלתי מעט מאוד למשך חמישה חודשים וחצי. לא אנורקסיה אבל המינימום שצריך". לרזות הוא רצה כל חייו הצעירים אך היה זה דווקא שיברון לב שגרם לו לבצע זאת. "ניסיתי לרדת במשקל כל הילדות שלי, אבל אף פעם לא הלכתי עם זה עד הסוף עד שנשבר לי", הוא מסביר.

היום היית מצליח לעשות מהפך כזה?

"היום אני עדין שומר על זה. יש לי כוח רצון מאוד גדול גם היום, אבל בגיל עשרים אתה יותר עיוור לרעשי רקע. היום יש חיים".

לאחר הצבא התחיל את לימודיו בבית הספר למשחק "ניסן נתיב" ובמהלכם התחיל את הופעותיו הראשונות כשחקן, בטלנובלה "בובות" לצד גל גדות וגאלה קוגן ולאחר מכן ב"נשות הטייסים" לצד גלית גוטמן ונתי רביץ שגילמו את הוריו. "אלה דברים שמעצבים אותך ודווקא מתוך תפקיד בטלנובלות ששם אתה עובד כמו משוגע עם מלא סצנות כל יום ומבין את הדרך הקשה של התחום וזה גם פרויקט מאוד כלכלי לשחקן", הוא משתף. אז אם מציעים לך להשתתף בטלנובלה אתה בעניין.

"זה הכל עניין של תפקיד. אני עשיתי מעט טלנובלות אבל תמיד חשוב לי התפקיד והקאסט - אם זה תפקיד טוב שיש לי מה להוציא ממנו, איך לבטא את עצמי ואם זה קאסט טוב או במאי ששווה לעבוד איתו, אשמח מאוד. מה שחשוב זה העבודה עצמה".

הסיבה לראיון בינינו היא תפקידו של ברטל בסרטו העלילתי החדש (והתשיעי) של הבמאי הוותיק איתן גרין, "בתי אהובתי" שמוצג כעת בבתי הקולנוע. הסרט מגולל את סיפורו של שמעון (ששון גבאי) שמגיע לבקר את בתו, אלמה (סיון לוי, "שש פעמים"), בעלה דורי (עידו ברטל) ובנם הקטן שעברו להתגורר בצרפת בשל עבודת הדוקטורט של דורי במשפטים. במהלך הביקור השגרתי מתוודע שמעון לבעיות העוברות על הזוג הצעיר ומגלה כי רב הנסתר על הגלוי. ברטל מגדיר את דורי "בחור די רגיל, בחור טוב. הוא מנסה לשלב את החיים בין ההורות הטרייה לבין לימודים לבין הנישואים והחיים בפריז. הם נשואים טריים ועוברים תלאות של זוג צעיר. זאת דמות שקרובה לאזור הגילאים שלי. אני גם גרוש, כך שגם עברתי תהליכים דומים לזוגיות שקורית שם לדורי ולאלמה", הוא מסביר.

מבחינת הילד שלך, יהלי, הוא היה גם באותו גיל של התינוק בסרט בזמן שהתחילו הבעיות?

"התגרשנו בשלב מוקדם יחסית של ההורות. השנה הראשונה של הנישואים היא מאוד קשה – שנה ראשונה עם ילד בכלל סטטיסטית רווייה במכשולים וקשה לזוגות ואז דברים צפים פשוט. רואים בצורה יותר ברורה".



הסרט צולם בשני לוקיישנים: בפריז ובגאורגיה ועידו נהנה לצלם בשני המקומות. זוהי אינה הפעם הראשונה שהוא מצלם בחו"ל, אך הוא זוכר את הצילומים לסרט זה כחוויה מדהימה. "לשוטט לבד ברחובות פריז ולראות את האייפל ובערב או אחר הצהריים להיפגש ולצלם סצנה זו חוויה מאוד מיוחדת. היינו יוצאים לאכול בערב – היה גיבוש ואווירה טובה עם הקאסט, שהם אנשים מאוד טובים והיה תענוג", הוא נזכר.

עם ששון גבאי יש לו לא מעט סצנות והוא מאוד נהנה לעבוד איתו: "ששון איש אדיר ושחקן ענק וזה בית ספר למשחק ולצניעות. אני מאוד אוהב אותו". הם מכירים עוד ממסדרונות תיאטרון בית ליסין, ששם דרכיהם המקצועיות לא הצטלבו רשמית אבל בקרוב ייצא פרויקט נוסף שלו בו הוא משחק שוב עם גבאי: סרטו החדש של שמי זרחין, 'חמדה' שמתוכנן לצאת לאקרנים בקיץ בו הוא מגלם דמות של מרצה לתנ"ך.

"בתי אהובתי" מציג מעבר לחו"ל – לאור המצב בארץ היית שוקל לעשות זאת?

"לא, לי אין גחמה לעבור לחו"ל. אני מאוד אוהב לעשות את הדברים שאני אוהב בחו"ל, אבל לעבור לחו"ל לא הייתי רוצה ואני חושב שהיום יותר מתמיד הכי בטוח לנו בארץ".
במקביל להופעותיו בטלוויזיה ובקולנוע, עידו הופיע גם בתיאטרון עד הקורונה. אך בתקופה כה חסרת ודאות זו הוא החליט לפתח את חלומו ליצור מוזיקה. "בקורונה היה הרבה מאוד זמן ליצור תוכן והיה הרבה צמא לתוכן של קהל העוקבים ורצון ליצור כי לא היה מה לעשות, אז היה תזמון טוב לפתוח את הערוץ הזה בצורה מקצועית והתחלתי עם שילובי השירים".

איך עברת מהרשת להופעות?

"הבנתי שיש קהל ואנשים שאוהבים את זה והעוקבים אמרו לי לפתוח הופעות. הם רצו לראות את זה בלייב והם ההודעות הראשונות שגרמו לי לחשוב על זה באמת. אחרי שהלכנו על זה, ראינו שההופעות הראשונות היו סולד-אאוט, ממש תוך כמה שעות, וזה היה מאוד מרגש ומפתיע ומאז כבר שלוש שנים אנחנו מופיעים. מאז גם הצטרפה להקה והיום זה מופע של להקה עם ארבעה נגנים".



(עידו ברטל בהופעה. צילום: עומר מזרחי)

המוזיקה לא גוזלת מהמשחק?

"בגדול, בשלוש שנים האחרונות אני משחק באותה תדירות. חוץ מזה שבקורונה היה את הפיצול עם התיאטרון כי הייתה תחושה שהתיאטרון לא יחזור, בכל שאר הגזרות אין התפשרות או הזנחה של התחום הזה. גם ככה בתחום המשחק בארץ גם מי שעובד מאוד קשה ועשה 3-4 פרויקטים עדיין פנוי ברוב מוחלט של השנה לעשות דברים אחרים".

במקביל לקריירת המוזיקה המתהווה ולסרטו החדש של שמי זרחין, הוא יצלם בקיץ עוד עונה לסדרת הילדים בכאן 11 "בני מצווה". סדרה נוספת שצילם באוקראינה לפני תחילת המלחמה שם ותעלה בקרוב היא הסדרה "באש ובמים" של גיא עמיר וחנן סביון. "היא הייתה אמורה לצאת אבל זה נדחה כי נטפליקס רכשו אותה", הוא מסביר. הוא מנוע מלהרחיב אבל יכול רק לספר שזו "סדרה מעולה ומצחיקה. יש לי תפקיד שהוא מצחיק ושונה ואני מאוד מחכה לראות איך זה יצא".

במישור הזוגי עידו שינה סטטוס לפני כחצי שנה מגרוש עם ילד לנמצא בזוגיות. הוא כבר חצי שנה מטפח זוגיות עם בחורה בשם נוי. "היא פנתה אליי באינסטגרם לפני שנתיים, נפגשנו והיה דייט נחמד שלא יצא ממנו הרבה. מאז נפרדו דרכינו וחזרנו לתקשורת לפני כמה חודשים והקליק היה מאוד מיידי. אני מאוהב בה מעל הראש", הוא משתף. .

אמרת שאתה גם רוצה עוד ילדים.

"ילד זה מאוד קשה. יהלי ילד מושלם וזה הדבר הכי טוב שקרה לי. כל הקלישאות נכונות, אז זה באמת מאוד קשה אבל יש בזה את המשמעות האמיתית – דור ההמשך שמחבר אותנו. בא לי לעשות אחים/אחיות ליהלי. יהלי יהיה אח גדול אדיר".

לביים ולכתוב הוא מאוד רוצה ומאמין שזה יקרה מתישהו אבל "זה תהליך של מספר שנים בארץ, שאתה יודע שאתה צריך להילחם כדי לקבל אור איפשהו וזה קצת מרפה את ידיי, אני מודה". לרגל יום ההולדת ה-40 אותו הוא יחגוג בספטמבר הקרוב הוא מאחל לעצמו "רק להמשיך להגשים את עצמי, לפתח את עצמי, להיות רלוונטי בעיני עצמי ואז גם בעיני אחרים ושתגמר המלחמה ונוכל לחזור לעסוק בשאר בלב שלם ולהיות בטוחים במה שאנחנו עושים. בלי עכבות או מחשבות שניות בכל צעד".
מיכל ליבר רונן - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
חץ בתי אהובתי (עמוד סרט)
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט