חדשות קולנוע וסרטים

"אין גברים כאלה": 5 קומדיות להט"ביות ששווה להכיר

שלח לחבר הוסף תגובה Seret.co.il :: שתף | הוסףשתף
לכבוד צאת הסרט "אין גברים כאלה", הקומדיה הלהט"בית הראשונה שהופקה על ידי אולפן הוליוודי גדול, ממליץ הכתב אור טילינגר על 5 קומדיות להט"ביות נוספות ששוות צפייה - מ"כלוב הציפורים" ועד "מסקרפונה"
כלוב הציפורים (The Birdcage / 1996)

הסרט שיצא בשנת 1996 הוא עיבוד מחודש לסרט הקומי הצרפתי "כלוב העליזים" (La Cage aux Folles) מ-1978, המבוסס על מחזה באותו שם, שזכה גם לעיבוד כמחזמר מצליח. הסרט בכיכובם של רובין ויליאמס, ניית'ן ליין, ג'ין הקמן ודיאן ויסט, ובבימויו של מייק ניקולס, עוסק בהומוסקסואליות, שמרנות, ערכי המשפחה וקבלה חברתית.

הוא נחשב בעיני רבים כיום לסרט בעל תעוזה יוצאת דופן בהיותו סרט שבז לערכי השמרנות, אשר מסרבים להכיר בכך שהעולם השתנה ולועג לדרך שבה השמרנות מגדירה "מוסריות" ו"ערכי משפחה". על אף ביקורות שנשמעו מצד הקהילה הגאה על לעג בסרט לחברה הלהט"בית, כשהדמויות הראשיות מנסות לסגל לעצמם מנהגים של סטרייטים ולהסתיר את זהותן ההומוסקסואלית בכל דרך אפשרית במקום להיות מי שהם, היו רבים מתוך הקהילה שבחרו דווקא לצדד בסרט אשר מנסה לטשטש את ההבדלים בין הקהילות השונות ולהראות שבשורה התחתונה כולם בני אדם.



עוד סרט גאה (Another Gay Movie / 2006)

קומדיה רומנטית גאה משנת 2006 בבימויו של טוד סטיבנס. הסרט עוקב אחרי ארבעה חברים הומואים אשר עם סיום לימודיהם בתיכון נודרים שיאבדו את ה"בתולים האנאליים" שלהם טרם המסיבה הגדולה שמארגנת חברתם הלסבית. כל הבנים מנסים בהזדמנויות שונות לקיים את ההסכם, עד הלילה של המסיבה, כאשר כל אחד מהם אמור למלא את השבועה. חלק גדול מההומור בסרט נובע מתמימות הבנים ודרך התנהלותם הגרוטסקית בכל הקשור לרומנטיקה ומין. כל אחת מהעלילות והתפניות בסיפור של הבנים מתחילה גרוע והכל משתבש להחריד עד לרגע שבו הם סוף סוף מתחילים לשנות את עמדתם לגבי תכליתו של הסקס בסיומו של הסרט.

לרגל יום השנה ה-15 לסרט, טוד סטיבנס הכניס מחדש כמה סצנות שירדו בעבר בעריכה וכעת הקהל יכול להנות שוב מהסרט בגרסת הבמאי שיצאה בשנת 2021. על אף שהסרט נעשה כמעין פרודיה על סרטי הטראש-נעורים סטייל "אמריקן פאי", הוא עדיין ממשיך להפתיע בהיותו פורץ דרך לתקופתו ובוודאי בהשוואה לדרך הביישנית עד כאב של ימינו ביצירת סרטי קומדיה רומנטיים העוסקים בזוגיות הומוסקסואלית. זהו עדיין סרט מטופש לחלוטין, עמוס ברפרנסים לסרטים ומכיל לא מעט גאגים דביליים ובכל זאת יש בו חמימות וחביבות מסוימת. הסרט מכיל גם לא מעט הפתעות נפלאות לאורך הדרך (למעריצי האירוויזיון בפרט עם הופעה שערורייתית של גרהם נורטון).

אאוט (OUT/ 2020)

בשנים האחרונות צומח לו ארסנל סרטים מסוגת סרטים מונפשים קצרים, אשר עוסקים בנושאים להט"בים. בדרך כלל הם לא זוכים לחרוג מעבר לגבולות הרשת והפסטיבלים שהם מוצגים בהם. "אאוט" הוא סרט קצר וראשון בהפקת פיקסאר המביא למסך סיפור להט"בי העוסק בסיפורו של גבר הומו ואף מציג לראשונה נשיקה בין זוג גברים. "אאוט" מתמקד בגרג, צעיר הומו בארון שמנסה למנוע מאמו למצוא תמונה שלו ושל בן זוגו, בעת שהם אורזים את חפציו לקראת מעבר דירה. הסיטואציה מסתבכת והופכת לקומית כאשר באורח קסום, תודעתו של גרג מתחלפת עם זו של כלבו.

עבור חברת פיקסאר, תחת הפצה של אולפני דיסני, זהו מהלך יוצא דופן ובעל חשיבות עצומה, שכן, מאז ומעולם אולפני דיסני שמרו על קו מסורתי-שמרני ועל אף דמויות מסוימות בקטלוג הסרטים של החברה המזוהות כדמויות קווירית, האולפנים מצדם מעולם לא הצהירו על כך באופן רשמי ופומבי. בשנים האחרונות אולפני דיסני נוטים יותר ויותר לאמץ את האג'נדות הליברליות ובכללן לאמץ את הנרטיב הלהט"בי ולשלב בסרטיהם דמויות רקע ומשנה מתוך קהילת הלהט"ב. כל שנותר כעת הוא רק לקוות שהאולפנים יחצו את הרוביקון ונזכה לראות על המסך גם עלילות ראשיות העוסקות בנרטיבים להט"בים בסרטים באורך מלא.



מסקרפונה (Mascarpone / 2021)

הבחירות האחרונות באיטליה הובילו לחזרתן של מפלגות הימין לשלטון אשר קוראות תיגר על קהילת הלהט"ב, דבר שעלול לערער עוד יותר את היחס כלפי הקהילה המקומית שכן איטליה נחשבת לגרועה מבין מדינות מערב אירופה בנושא זכויות להט"ב. אולם חשוב לציין כי זכויותיהם של לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים באיטליה התפתחו בצורה משמעותית במאה ה-21 וסרט שמשקף זאת באור חיובי הוא "מסקרפונה" הנהדר.

כסרט להט"בי, זהו סרט יוצא דופן כיוון שהוא נמנע מעיסוק בנושאים כמו הומופוביה ואפליה מגדרית ובוחר למקד את עיקרו בהתפתחות המינית של הגיבור הראשי. על אף שהמיניות היא הנושא המרכזי, היא אינה מגדירה את הדמות הראשית ובכך מונעת ממנו להפוך לדמות גיי סטריאוטיפית. כקומדיה איטלקית חסרת בושה, היא עוסקת אמנם בעולמם של חברי הקהילה, אך מצליחה להפוך את עצמה ליצירה מיינסטרימית המתכתבת עם קהל רחב יותר. הדיאלוגים והמסרים העולים בסרט מועברים בצורה מושלמת בזכות דינמיקה מוצלחת של קבוצת שחקנים נהדרת שמייצרים כימיה קולחת ומשעשעת מאוד.

תהיה יותר זהיר לגבי נישואים (Be Extra Careful About Marriage / 2022)

בוליווד מציגה לראשונה בהיסטוריה שלה קומדיה רומנטית אשר עוסקת בזוגיות גאה ומציגה אותה באופן חיובי. הסרט עוסק בזוג חד מיני שמנסה למצוא את הדרך לשכנע את ההורים של אחד מבני הזוג כדי שאלו יתמכו בנישואיהם. על אף שהודו הסירה ב-2018 את החוק האוסר על יחסים גאים עדיין החוק בהודו לא מאפשר לבני הקהילה להינשא. יחסים הומוסקסואליים הם עדיין טאבו בחברה ולכן יש לסרט זה חשיבות היסטורית שכן הוא מכשיר את הקרקע עבור סרטים נוספים ואף למהלך גדול יותר של קבלה ופתיחות לנישואים גאים. הסרט יצא באופן מסחרי בהודו ומאז יציאתו הפך לסנסציה וזכה לביקורות נלהבות.

אור טילינגר דה קרבליו - לעמוד הפרופיל | ביקורות / כתבות נוספות
תגובותהוסף תגובה
אין תגובות לכתבה.
 
לחצו כאן להיות הראשונים לפרסם תגובה לכתבה זו !

 
רלוונטי
 
חיפוש בארכיון 2024
הצג את כל הידיעות / כתבות מחודש ושנה מסויימים (יש לסמן שנה וללחוץ על החודש הרצוי)
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
או בצע/י חיפוש טקסטואלי בארכיון
בחר/י תאריך: מ עד
חפש בכל הארכיון
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט