עלטה ביקורת סרט

Out in the dark Movie Review

תמונת כתבשחר עמית על "עלטה":
"סרט איכותי על זוג שרק רוצה לחיות בשקט ופשוט לא מצליח"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Out in the dark
משחק ניקולאס יעקוב, מיכאל אלוני, ג'מיל חורי במאי/ת מיכאל מאיר  
ישראלי
ביקורת סרט לעלטה מאת שחר עמית | מבקר
ציון המבקר
"סרט אמיץ"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע53.3%
בבית
אחכה לדי.וי.די39.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
התחלה טובה יותר לקריירה הקולנועית לא היה יכול לבקש מיכאל מאיר, בוגר אוניברסיטת דרום קליפורניה המכובדת, שסרט הביכורים שלו "עלטה" כבר זכה לחוזה הפצה בארה"ב והוצג בשלל פסטיבלי סרטים בינלאומיים בעלי שם (טורונטו הוא רק אחד מתוך הרשימה).הסרט עוקב אחרי מערכת זוגיות כמעט בלתי אפשרית בין נימר, צעיר פלסטיני ורועי, עו"ד וילד שמנת מתל אביב. ירח הדבש של הזוג הצעיר נגמר די מהר כאשר כוחות הביטחון הישראלים מנסים לנצל את נימר לטובת מידע על מעשי אחיו הפעיל ברשת טרור. מאותו רגע, נקרע נימר בין נאמנות כלפי משפחתו הלוחמנית ורצונו להגיע לתל אביב ללימודים אשר יוכלו לאפשר לו כרטיס לחיים טובים יותר. בעודו מסתיר את המועקה הנפשית מרועי, שגם הוא נחשף לחוסר הקבלה בחברה הישראלית שמנסה להיות פתוחה, נכלא נימר למצב בו הוא מנודה ונרדף על ידי כולם.
הבמאי המתחיל יצר דרמה חזקה ואמיצה בה הוא מוביל אותנו אל השורשים המסורתיים בתוך החברה הישראלית והפלסטינית, אשר כל אחת מציגה את עצמה תחילה כנאורה ולבסוף מתגלה כאכזרית. הצגת סוכני המוסד כדמויות בספדו מניפולטיביות ובני משפחתו של נימר כטרוריסטים שנראה כאילו נלקחו מהסדרה "24", מנעה ממאיר להשיג את הפוטנציאל המלא שבמציאות המורכבת. אולם התמקדותו במערכת היחסים האסורה לוקחת את הפוקוס ממבנה "הטובים מול הרעים" אשר הוצג, בעוד הוא בחכמה בונה בהדרגה סיפור אהבה מצחיק, מפחיד ובעיקר מרגש, שהצופה מרגיש שותף לחוויה.הדמויות בסרט חיות בסודיות, בעלטה, מוטיב אותו לוקח מאיר עד אל מחוזות הצילום, הכתיבה והבימוי. על ידי שימוש נרחב בשוטים קרובים, צילומים בשעות לילה ומונטאז'ים אשר נותנים לנו הצצה למערכת היחסים אולם לא די בכדי לחשוף את האירועים במכלולם, מדגיש הבמאי הצעיר את החשיבות שבהסתתרותם ואת חוסר ההיגיון שבמציאות זו. גם כאשר נשפך אור ונכפה על סודות רבים להיחשף, מנצל מאיר את האמצעים הקולנועיים שברשותו בכדי להעביר את הפחד והבלבול שמציפים את הזוג.
מיכאל אלוני, כוכב הילדים לשעבר בעל השיער הזהוב, מציג הופעה משכנעת וחושנית בתור רועי אולם הכוכב של הסרט הוא השחקן ניקלאס יעקוב שבהופעתו הראשונה על המסך הגדול עומד במשימה לגלם את דמותו הסבוכה של נימר. יעקוב מזגזג בין התלאות שמעבירה אותו משפחתו ובין הצרות של מערכת היחסים תוך כדי העברה קונסיסטנטית של רגשות מודחקים, אותם הוא לא יכול לחשוף במילים אלא בהבעות פנים ומחוות משחקיות. זה מעניין לראות כיצד מגשרים צמד השחקנים על ההבדל בין הריאליזם הדיכאוני והפרגמטי של נימר והשאפתנות החולמנית של רועי ומצליחים ליצור כימיה שעוברת דרך המסך."בעלטה", זוכה פסטיבל חיפה לצד "למלא את החלל" של רמה בורשטיין, הוא סרט מעניין אשר מצליח לשלוח את הצופים לסערת רגשות של רומנטיקה, מתח, מלנכוליה ואף מעט הומור, המתהדר ביכולת משחק מרשימה ובימוי איכותי שהופכים אותו לאחד הסרטים הישראלים המוצלחים של השנה.
עלטה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: חגיתגיל: 4527/06/2017 22:30:08
9/10אייקון ציון
ואוו, סרט מדהים. ממש נהניתי לצפות בו. דרמה, חושניות, רומנטיקה, מתח, וגם התמודדות בוגרת ובשלה עם הסכסוך הישראלי פלסטיני ועם הקושי להיות הומוסקסואל מעבר לקו הירוק. שווה צפיה.
שם: אופירגיל: 3616/03/2013 13:17:04
9/10אייקון ציון
מקסים ומרגש איזה הפתעה נהדרת הנושא קצת הדאיג אותי ונגררתי לסרט בגלל חברה איזה מזל בסרט הישראלי הכי טוב שראיתי מזה שנים
שם: אושרתגיל: 2614/03/2013 21:40:29
10/10אייקון ציון
סיפור מרתק מקסים ומרגש מתוקתק כמו סרט אמריקאי ועמוק כמו סרט אירופאי למרות שהסרט מעלה סוגיות רציניות הוא עושה את זה בדרך כובשת ,מרגשת ואפילו מבדרת
קישורים
חץ עלטה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט