ג'ובס ביקורת סרט

Jobs Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ג'ובס":
"מוצר קולנועי משעמם ומיושן, "הרשת החברתית" זה לא"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Jobs
משחק אשטון קוצ׳ר, ג׳יימס ווד במאי/ת ג׳ושוע מייקל סטרן  
דרמה
ביקורת סרט לג'ובס מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"טלוויזיוני ורדוד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
זאת היתה יכולה להיות ביוגרפיה מסעירה שרחוקה מפוליטיקלי קורקט אבל הסרט "ג'ובס" המתאר את הקמתה של חברת המחשבים "אפל" דרך עיניו של סטיב ג'ובס - אחד ממייסדיה, מתגלה כמוצר רדוד ומשעמם המזכיר סרטי טלוויזיה רעים במיוחד. מדובר באכזבה גדולה מאחר וג'ובס היה אדם מבריק, פרפקציוניסט ששינה את העולם בו אנחנו חיים ובמקביל בעל כישורים חברתיים שואפים לאפס שהצליח להרחיק ממנו את הקרובים לו.ג'ובס שנפטר בשנת 2011 הוא הראשון שהבין שמחשבים ביתיים הם העתיד. הוא ידע איך ליחצן את עצמו ואת המוצרים שלו, הוא ידע שאנשים מחפשים קודם כל סגנון ורק אחר כך מתעסקים בתוכן. הוא גם ידע לקרב אליו את האנשים המוכשרים ביותר, להשתמש בהם ואז לזרוק אותם או פשוט להתעלם מהם. הוא היה חבר רע, בן זוג איום, בגד בסובביו והם בגדו בו, ואחרי שלל מכות הוא נחת בחזרה על רגליו. חומר מושלם לביוגרפיה קולנועית על אדם המסמל לא רק חדשנות אלא גם קפטיליזם בשיאו.
זה היה יכול להיות "הרשת החברתית" של שנת 2013 אבל זה בהחלט לא. צריך להיות מאוד כשרוניים כדי לקחת ביוגרפיה מעניינת על גבול הטראגית על אדם מורכב כמו ג'ובס ולספק מבט שטחי ורדוד על חייו ופועלו. האנשים שניחנו בכשרון המפוקפק הם הבמאי ג'ושוע מייקל סטרן והתסריטאי מאט ווייטלי אבל גם אשטון קוצ'ר בהופעה מוגזמת לא ממש תורם לסרט. "ג'ובס" של קוצ'ר לא מצליח להתחבב על הקהל. הוא תאב בצע וכוח ולמרות הניסיון להציג את הבדידות, השאפתנות הדורסנית או להסביר את ההיסטוריה האישית המורכבת שלו שמובילה אותו לעשות מעשים שלא יעשו, הוא נשאר דמות חד מימדית.לכאורה זה היה יכול להיות סרט רדוד אך מהנה כי עדיין מדובר בביוגרפיה מסקרנת של דמות כריזמטית וסוחפת שחייה ספקו שפע רכילויות והפתעות, אבל התוצאה פשוט משעממת. הניסיון לצלוח את 125 הדקות הארוכות של הסרט הזה הם משימה כמעט בלתי אפשרית. "ג'ובס" אפילו לא מצליח לעבוד כבידור הוליוודי. גם ככה היומרות האומנותיות שלו דלות אבל גם כמוצר צריכה מבדר לקהל הרחב הוא לא מתפקד.
"ג'ובס" כנראה מיועד לאנשי הייטק שחולמים בגדול ועדיין לא שמעו על האדם שהקים את חברת "אפל" או למעריצים של אשטון קוצ'ר שיהיו מוכנים לצפות בו גם כשהוא מקריא את דפי זהב. אם אתם לא שייכים לאחת משתי הקבוצות הנ"ל אני ממליץ בחום פשוט לוותר.
ג'ובס - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Jason Stathamגיל: 2319/04/2014 01:16:26
6/10אייקון ציון
סרט בינוני על איש גדול.
שם: Eldadגיל: 3501/02/2014 09:20:43
3/10אייקון ציון
סרט גרוע. בתור אחד שקרא את הספר, הסרט לא משתווה אפילו בפסיק לספר המדהים עליו. הסרט עשוי בצורה מרושלת, מתמקדת בפרטים לא חשובים, נראה שניסו להכניס את כל אבני הדרך המשמעותיים, אבל בפועל זה היה חסר עומק לחלוטין. ממש מאכזב מבחינתי. לא לראות, אפילו לא בבית.
שם: איתמרקוגיל: 1416/12/2013 19:15:47
10/10אייקון ציון
ג'ובס לא היה מתבייש בסרט המדהים הזה לחובבי הטכנולוגיה ומחשבים אפילו מי שלא אוהב מחשבים אולי יתעניין מתאים לכל גיל שיכול להבין אנגלית
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט